Kun kaikki muut vohkaa sikiksestä, niin rauhoitelkaa mua syöpä ja kasvain pelkoista nyt ees vähän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieli maassa, ajatukset hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieli maassa, ajatukset hukassa

Vieras
Olen raskaana eikä tuo sikainfluenssa asiakaan mitenkään mukavalta tunnu, mutta enemmän nyt vaivaa toisenlainen juttu.

Olen raskaana rv 33 ja aikalailla muistaakseni ennen raskauden puoliväliä minulla alkoi nämä vaivat, joita olen alkanut pelkäämään.
Pääsääntöisesti oikealla puolella (erittäin harvoin oikealla) n. vyötärön kohdalla selässä tuntuu sellaista vähän kuin painetta, ei kipua.
Toisinaan monena päivänä peräkkäin, toisinaan ei viikkoon mitään.
Asentoa vaihtamalla tunne yleensä häviää. Istuessa yleisin, mutta ei välttämättä vaadi sitäkään.
Ei tule välittömästi ruokailun yhteydessä tai heti sen jälkeen, mutta mietin, että mulla kun tuo ruoansulatus aivan onneton muutenkin, niin voisiko liittyä jotenkin tuohonkin=> josta sitten tuo pelko sai alkunsa; entä jos tuolla suoliston mutkassa on kasvain:(

Tähän asti olen lohduttautunut sillä kun tämä ei ole pahenevaa ja jatkuvaa, niin ei kai se mitään tuollaista ole, mutta minkäs voit kun tällaisenkin päähän olen saanut:(

Nyt kun olen raskaana niin tietenkään mitään ei tutkitakaan, enkä kyllä todellakaan mitään letkuja haluaisi lähteä nielemäänkään, yöks:/

Kivittäkää vaan, mutta älkää kiitos pelotelkokaan enempää...

Ekaksi tuli mieleen vähän sellainen höh-olo. Sinähän olet raskaana, sisälläsi on oikea ihminen, joka vie tilaa kaikelta muulta sisälläsi.
Minä olen nyt rv 37 ja joka helkkarin kohdassa, varsinkin kyljessä tuntuu vauvan muljuamiset.

Kuule AP, sulla on sisälläsi hyvälaatuinen kasvain, se vauva. Se vie koko ajan enemmän tilaa ja litistää sun sisuskalut. Joku kolotus on tuskin koskaan ensimmäinen merkki syövästä! Sua tutkitaan ja otetaan erikokeita ym. koko raskausajan, niissä ne olisi JO tulut esiin, jos sulla ois jotakin vakavaa vaivaa. Älä murehdi turhia!

Puhuin äitipolilla ja sanoivat tuota samaa, että vauveli alkaa ottamaan tilaa tuolla sisuksissa.
Sieltä myös sain neuvon olla huoleti, jos ei muutu kivuliaaksi ja jatkuvaksi.
Voi olla ihan suolentoimintaan (hyvänlaatuiseen) liittyvää, sillä joskus ilman raskauttakin muistelin tällaista olleen, muttei näissä määrin.

Mieli vaan tahtoo välillä tehdä tepposet ja alkaa jankkaamaan itselleen, että kuulukohan tääkin asiaan (vaikken ihan ensikertalainen olekkaan;) ).

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Voisko vaivat johtua raskaudesta?
Puhu hyvä ihminen neuvolassa noista :hug:

Yhteistyössä