Kun kaverit ei tule lapsen synttäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydän syrjällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydän syrjällään

Vieras
Tuolla yhdessä alemmassa ketjussa joku muisteli omia synttäreitään, joihin oli kutsuttu kaikki luokan tytöt, eikä kukaan kutsutuista tullut juhliin.

En yleensä ole kovin herkästi liikuttuvaa tyyppiä, mutta tuollainen tilanne sai melkein tipan silmään asiasta kirjoittanutta kohtaan. Ja tietysti kaikkia muitakin, joille näin on käynyt.

Itse en tiedä vastaavista muuta kuin oman lapsen kummitädin tyttären juhlat, joihin vain yksi kutsutuista tarhakavereista tuli. Silloinkin meinasi sydän murtua, kun ajattelin pientä sankaria. Voi kun kenenkään ei tarvitsisi tälläistä kokea!

Tosi inhottavia tilanteita, tulee tosi paha mieli lapsen puolesta. Mä varmaan itkisin silmät päästäni. Mä en oikein edes tiedä että aletaanko me pitää synttärijuhlia kun lapsi tuosta kasvaa...

Tossa tapauksessa on varmaankin taustalla aika pahaa koulukiusaamista :( voi itku,mua niin pistää vihaksi kun sitä kiusaamista ei saa loppumaan.!!kukaan ei välitä.itse olin kanssa semmonen kiusaaja ja myöskin kiusattu ja nyt aikuisiällä aivan itkettää ja hävettää millainen on ollut.Silloin ei kukaan välittänyt,ei vanhemmat eikä opettajat. Meidän koulussa se kiusaaminen oli niin pahaa että yksi kuolikin sen takia :( eipä taida asiat muuttua kahessakymmenessä vuodessakaan....

Alkuperäinen kirjoittaja sydän syrjällään:
Tuolla yhdessä alemmassa ketjussa joku muisteli omia synttäreitään, joihin oli kutsuttu kaikki luokan tytöt, eikä kukaan kutsutuista tullut juhliin.

En yleensä ole kovin herkästi liikuttuvaa tyyppiä, mutta tuollainen tilanne sai melkein tipan silmään asiasta kirjoittanutta kohtaan. Ja tietysti kaikkia muitakin, joille näin on käynyt.

Itse en tiedä vastaavista muuta kuin oman lapsen kummitädin tyttären juhlat, joihin vain yksi kutsutuista tarhakavereista tuli. Silloinkin meinasi sydän murtua, kun ajattelin pientä sankaria. Voi kun kenenkään ei tarvitsisi tälläistä kokea!

on kyllä tosi surullista :(...

viime joulukuussa poika täytti 8v,eikä kukaan kuudesta kutsutusta pojasta tullut paikalle,ja vain yksi perhe ilmoitti että lapsi ei pääse.poika kiersi ikkunasta ikkunaan odottamassa ja oli kamala sanoa lopulta pojalle että kukaan ei taida tullakkaan...ja tässä tapauksessa ei ollut kyse syrjimisestä,poika on oikeasti suosittu.oliko menoja,vanhemmat unohtaneet,tms.mutta kyllä kirpaisi äidin sydäntä kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
viime joulukuussa poika täytti 8v,eikä kukaan kuudesta kutsutusta pojasta tullut paikalle,ja vain yksi perhe ilmoitti että lapsi ei pääse.poika kiersi ikkunasta ikkunaan odottamassa ja oli kamala sanoa lopulta pojalle että kukaan ei taida tullakkaan...ja tässä tapauksessa ei ollut kyse syrjimisestä,poika on oikeasti suosittu.oliko menoja,vanhemmat unohtaneet,tms.mutta kyllä kirpaisi äidin sydäntä kovasti.

Miten teillä saatiin tilanne klaarattua? Eihän kaverien tulemattomuutta voi millään hyvittää, mutta saitteko yhtään tunnelmaa nostettua?

Muistan lapsuudestani, että siskolleni kävi näin. Käsittääkseni hän oli ihan normaalilla tavalla suosittu kaveripiirissään. Jostain syystä kukaan ei tullut. Muistan hämärästi kuinka käveltiin äidin kanssa ympäri kaupunkia kyselemässä vieraita kylään... Lapsikin osasi ymmärtää tilanteen vakavuuden - taisin itse olla about viisi vuotta, sisko pari vuotta vanhempi...

kutsuttiin sitten pappa synttärikaffille uudestaan syömään herkkupöytää tyhjäksi...sukulaissynttärit siis olivat olleet erikseen jo ennemmin.illalla menimme vielä uimahalliin:)tottakai poikaa suretti mutta tänävuonna sanoi että aikoo kutsua myös tyttöjä,tytöt ei kuulemma jätä tulematta hänen juhliinsa...joulukin varmaan sekoitti suunnitelmia monissa perheissä,juhlat olivat hiukan ennen joulua.mutta silti tunne oli aivan kamala...meiltä jokainen lapsi menee takuuvarmasti synttäreille jos ovat kutsun saaneet,ellei sitten ole todella iso voittamaton este.ja silloinkin ilmoitetaan aina että vieras ei pääse tulemaan.

Kannattaa panna niihin kutsuihin ilmottamisvelvollisuus jos ei pääse, tosi inhottavaa jos pieni odottaa synttärivieraita eikä ketään tule :( Toivottavasti sitä ei omille lapsille tuu koskaan eteen. Tosin, en mä ymmärrä niitäkää joille järjestetään kaverisynttäreitä niin koolla on het 30 lähintä kaveria, siinä kohtaa kävi vähä mieles et tietääkö päivänsankarin omatkaan vanhemmat ketä on paikalla :o Ja rahastushan tuossa mieleen tulee ensimmäisenä :(

kannattaa varmaankin aina kutsua juhliin myös muutama sukulainen, serkku, työkaverin lapsi ym. samalle päivälle ettei pikku sankari jäisi ihan yksin.. voi pikku muruja, kauhean surullisia asioita!

Just poika sai kerhokaverilta synttärikutsun jossa selkeästi luki että jos ei pääse niin ilmoittaa ja puh.nro. Vähintä siis mun mielestä on tosiaan ilmoittaa jos ei tule, inhottavaa lapselle odotella ja sit jos ei ketään tulekaan.. :'(

Tosi kurjaa jos vanhemmat unohtaa ilmottaa, ettei vieraat pääse :(
Meillä just kävi niin, että synttärivieraat peru, koska lapset oli kipeitä - mikä siis todellakin ymmärrettävää, sillä eihän kukaan ehdoin tahdoin halua mitään pöpöjä. Kauheen vaikea sitäkin oli pojalle selittää kun odotti synttäreitään ja vieraita niin kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kannattaa panna niihin kutsuihin ilmottamisvelvollisuus jos ei pääse, tosi inhottavaa jos pieni odottaa synttärivieraita eikä ketään tule :( Toivottavasti sitä ei omille lapsille tuu koskaan eteen. Tosin, en mä ymmärrä niitäkää joille järjestetään kaverisynttäreitä niin koolla on het 30 lähintä kaveria, siinä kohtaa kävi vähä mieles et tietääkö päivänsankarin omatkaan vanhemmat ketä on paikalla :o Ja rahastushan tuossa mieleen tulee ensimmäisenä :(

No ei todellakaan mitää rahastusta!Kyllä muuten ei sata euroo riitä tollasen järkkäämiseen kaikkine kaverilahjoine ja palkintoineen! *kokemusta on*

No, nyt mua rupes itkettään. :'( Tuli ne kaikki ikävät muistot mieleen. Niitä synttäreitä en taida ikinä unohtaa.

Juu, kiusaamistahan se oli, vaikka ei sitä sillon pikkusena ymmärtänyt. Ei mahtunut pieneen kalloon, että miksi tytöt ei tahtoneet olla kavereita. Osa kyllä ilmoitti, etteivät pääse, silloin oli joululoma ja he menneet reissuun. Suurimmasta osasta ei kuulunut kuitenkaan mitään.

Yks kaveri oli sitten ostanut minulle kuitenkin lahjan ja antoi sen minulle jälkikäteen. Kun minä siitä sitten kiitin, niin yks toinen tyttö alkoi syyttelemään, että minä olin muka vaan lahjojen takia kutsunut. Kavereita minä vaan tahdoin.

No huh.
Ilmoitan aina hyvissä ajoin, jos on este päästä synttäreille.

Sillehän ei mitään voi, jos käy niin, että kutsut on annettu koulussa ja lapsi ei muista sitä repusta ottaa tai hukkaa ja unohtaa. Tosin onneksi näin ei ole vielä käynyt, vaan synttärikutsut ovat tärkeitä. Mutta ehkä suosituimmille oppilaille näin voisi käydä.

Sitä on vaikea ymmärtää, että äiti ei muista ilmoittaa. Moni ei kutsu kuin muutaman lapsen ja ei mikään ole tärkeämpää kuin ilmoittaa jos ei pääse, jos on kutsuttu 3-5 lasta (kuten meillä alle kouluikäisen synttäreille)

Meillä on pojalle kerran käynyt niin... on myös ollut kaverisynttäreitä jossa vain meidän pojat on olleet. Kerran oli myös niin, että lapseni ei meinannut ensin haluta kaverinsa synttäreille, kun paras kaveri oli päättänyt olla menemättä. Puhuin kuitenkin miltä toisesta tuntuu, jos kaikki vain päättävät olla menemättä ja yleensä synttäreillä on kuitenkin kivaa kakkuineen ja herkkuineen päivineen. Tämän parhaan kaverin perheessä ei taasen ilmeiseti yritettykkään saada lasta innostumaan, vaan ajateltiin että olkoon menemättä, jos ei nyt vain typerästä syystä halua. Ai niin ja se syy oli, että tämä syntymäpäiväsankari on kova riehumaan ja nämä jotka niin sanoivat, olivat luokan pahimmat riehujat :/

Meillä lapsi on kaksi kertaa joutunut syntymäpäivänään pettymään. Ensin kerhossa kutsutuista kukaan ei tullut paikalle ja sitten eskarissa vain yksi. Nyt olisi taas synttärit lähestymässä ja lapsi ei enää halua kutsua kavereitaan :( Pistää äidinkin mielen murheelliseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

No ei todellakaan mitää rahastusta!Kyllä muuten ei sata euroo riitä tollasen järkkäämiseen kaikkine kaverilahjoine ja palkintoineen! *kokemusta on*

No miksi ihmeessä pitää olla kaverilahjat? Eikös sillä päivänsankarilla ole ne juhlat ja häntä muistetaan eikä hänen pitäs muistaa niitä jotka vaivautui tulemaan. Rajansa kaikella. Ja musta mitään älytöntä tekemistä ei tarvii, kai herranjestas lapset keksii keskenään tekemistä jos väkeä on ku pipoa ilman kaikenmaailman ohjelmia ja palkintoja. En tiedä, näin mä oletan.

noi on aina hankalia tilanteita. Mun kaverin lapsell käy usein noin. Mietin, että miksi ei äiti ymmärrä itse että ehkä pojalle ei ole ystäviä kuin se 1-2 ja se on jo tosi hyvin! Miksi pitää kutsua 10 lasta jos aina tulee vaan ne 1-2 lähintä? Mun lapsi on syntynyt heinäkuussa ja hän kutsuu aina niitä jotka on "maisemissa" silloin. Ei meillä ole koskaan maailma sortunut jos ei paras kaveri pääse, jotenkin tuntuu, että realismi puuttu usein näistä bileiden järjestelyistä. Toki ilmoittaa pitää aina jos ei pääse! On töppöä jättää ilmoittamatta, se on tosi rumaa!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:

On kyllä aivan kamala tilanne!! On tosi ajattelematonta, että eivät voi ilmoittaa mitään. Oikeasti... inhottavaa. Toinen on kuitenkin odottanut juhlia niin paljon, ja kaikki herkut on laitettu ja ohjelmat suunniteltu. Eiks ne vanhemmat ajattele yhtään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsi on kaksi kertaa joutunut syntymäpäivänään pettymään. Ensin kerhossa kutsutuista kukaan ei tullut paikalle ja sitten eskarissa vain yksi. Nyt olisi taas synttärit lähestymässä ja lapsi ei enää halua kutsua kavereitaan :( Pistää äidinkin mielen murheelliseksi!

Jos kutsuisi vain muutaman ja sellaisen, joiden vanhemmat tunnet ja voit vaikka jutella ja kysäistä, että tulihan kutsu perille, ja pääseekö teidän lapsi synttäreille. Mä ainakin yritän aina etukäteen varmistaa pääsemisen vanhemmilta, koska joskus on käynyt niinkin, ettei lapsi ole tuonut kutsua perille, on vaan unohtanut sen jonnekin.

Yhteistyössä