Kun kaverit ei tule lapsen synttäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydän syrjällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älkää nyt ainakaan alkako surkuttelemaan ja itkemään yhdessä lapsen kanssa! Tiedän tällaisenkin äidin, joka on itse ollut kuin lapsi ja saanut lapsen tuntemaan olonsa vielä kauheammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noi on aina hankalia tilanteita. Mun kaverin lapsell käy usein noin. Mietin, että miksi ei äiti ymmärrä itse että ehkä pojalle ei ole ystäviä kuin se 1-2 ja se on jo tosi hyvin! Miksi pitää kutsua 10 lasta jos aina tulee vaan ne 1-2 lähintä?

Pitäisikö mun lapselleni sanoa, että "Voi kulta pieni, kun et sä nyt saa kutsua ketään, kun kukaan ei kuitenkaan tule"? Tai "Kutsu vaan se naapurin Pertti, kun muut eivät kuitenkaan tule" Miltähän tuo mahtaisi lapsesta tuntua? Ei meille mitän kymmentä lasta olla kutsuttukaan vaan rajana on ollut 6, niin olisivat mahtumassa kaikki saman pöydänkin ääreen.

Itselle ei ole tähän päivään mennessä tullut mieleenkään ettei ketään vieraita tulisi. Poika nyt seitsemän vuotta. Kerran on yksi kaveri ilmoittanut ettei pääse. Kyllä tollasesta jää varmaan ikuiset traumat.

Tulipa paha mieli. Mun mielestä toi on sit jo niin pahaa koulukiusaamista/syrjintää, että vanhempien PITÄÄ puuttua. Itse vaihtaisin jopa lapsen koulua ääritilanteessa (vaikka asunkin paikkakunnalla, jossa on vain yksi koulu). Meillä onneksi ei nyt ainakaan ole sellaista pahaa kiusaamista esiintynyt.

Mullekin tuli paha mieli ja mieleen Maija Vilkkumaan biisi "Ei saa surettaa":

Kun Saara täytti kahdeksan
silloin kävi niin
että juhliin tuli vain yksi
vaikka kaksikymmentäviisi kutsuttiin
oi se sattui sydämeen
ei mitä mä teen
oi se sattui sydämeen
ei mitä mä teen

Ja se ainoa vieras oli naapurin Tuija
josta sanottiin et se kaikkia huijaa
siinä se seisoi lähtis jo tuo
mutta se tulikin luo ja sanoi

Ei saa surettaa
leikittäiskö prinsessaa
ja ikuisiksi ystäviksi tultais
niin kuin Anna ja Diana
ei saa surettaa
mennään puistoon keinumaan
maailma muuttuu kauniimmaksi niin
kun se on meidän

Tuija oli vain seitsemän
mut tiesi jo sen
että vaivaa täytyy nähdä
jos tahtoo olla onnellinen
jos itse ei hanki itselleen ystävää
sitä yksin jää
jos itse ei hanki itselleen ystävää
sitä yksin jää

Siksi hän Saaran vieraille soitti
sanoi: voi kurjana päivä tää koitti
Saara on sairas ja juu se on tarttuvaa
älkää tulkokaan

Ei saa surettaa...

Kutsuin tyttyöni juhliin koko luokan 20 oppilasta. Kaksi vanhemmista on ilmoittanut että lapsi tulee. Lapset ovat kyllä kertoneet tulevansa, mutta ei heidän vanhemmat. Luulen että vain 2 siis ilmaantuu paikalle. Käsittämätöntä, en ikinä ajatellut että näin voisi käydä. Pelkään lapseni puolesta, miten hän ottaa asian kun huomaa että kaverit ei tulekaan. Olen itse tosi masentunut myös koska olen suunnitellut juhlia kauan ja kakku on tilattu varmuuden vuoksi 30 hengelle. Eikä ole mikään loma aika. Onko meissä siis jotain vikaa?

Muistan myös hyvin, kuinka oli luokan ainoa tyttö jotai EI kutsuttu juhliin. Se myös kirpaisi lasta. Olin jonkin verran koulukiusattu ala-asteella eikä kavereita paljoa koulusta tullut. Onneksi se kaikki on takana ja olen nyt kaunis, mukavassa työssä, omaan ihanan kodin ja miehen sekä saanut PALJON ystäviä =)

Kauhea tilanne. Tuli kyllä tippa linssiin. Tyttäreni ei ole hirveän suosittu koulussa ja hänellä on vain 2 kaveria samalla luokalla. Jottei pettymyksiä tulisi syntymäpäivillä saapumattomista vieraista. Olen jo vuosia järjestänyt juhlat tyttärelleni ja hänen kahdelle kaverilleen kivan tekemisen parissa. Olemme olleet Korkeasaaressa, Elokuvissa ja syömässä, Linnanmäellä ja viimeksi Flamingon kylpylässä uimassa. Tyttäreni on ollut hirveän tyytyväinen juhliinsa ja on odottanut juhliaan joka vuosi kuin kuuta nousevaa.

Lapsella oli synttärit, joihin sai kutsua kavereita. Montaa kaveria ei kutsunut ja niistäkin 2 ilmoittautuneista jätti tulematta. Pitäisikö äitinä ottaa yhteyttä vanhempiin, jotka siis olivat ilmoittaneet lapsen juhliin, vai antaa olla? Onneksi pari lähintä kaveria tuli, mutta lapsesta näki, että oli pettynyt. Kaikki leikit oli suunniteltu isommalle porukalle. Surettaa lapsen puolesta.

Kannattaa panna niihin kutsuihin ilmottamisvelvollisuus jos ei pääse, tosi inhottavaa jos pieni odottaa synttärivieraita eikä ketään tule :( Toivottavasti sitä ei omille lapsille tuu koskaan eteen. Tosin, en mä ymmärrä niitäkää joille järjestetään kaverisynttäreitä niin koolla on het 30 lähintä kaveria, siinä kohtaa kävi vähä mieles et tietääkö päivänsankarin omatkaan vanhemmat ketä on paikalla :o Ja rahastushan tuossa mieleen tulee ensimmäisenä :(

Meillä on ollut kutsuissa pyyntö että ilmoittavat pääseekö tulemaan. Yksi kymmenestä kutsutusta ilmoitti että pääsee. Jännityksellä odotan montako illalla tulee... no yhdenkin vieraan kanssa saadaan entistä mukavammat juhlat aikaiseksi! Harmi vain jos ekaa kymppiä juhlistamaan ei kavereista pääse kuin tuo yksi, mutta sille ei voi mitään sitten. Olisivatpa vain ilmoittaneet nuo kutsutut/heidän vanhempansa esteestä...

Yhteistyössä