Kun kiusaaja rakastuu kiusattuun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi.

Vieras
Miten toimisitte?

Ollaan nyt molemmat n. kolmenkymmenen, minä että mies. Tämä mies kiusasi mua kovasti ikävuosilla 11-15 läskiksi ja rumaksi ja pakko myöntää, että olin sillon kyllä aika pulska, mutta ruma en kuitenkaan koskaan ole mielestäni ollut... mulla on lihavanakin ollut suht nätit kasvot yms. :) no peruskoulun jälkeen ei enää pahemmin oltu tekemisissä, hän ei enää kiusannutkaan mua, ei toisin sanoen siis kiinittäny mitään huomiota ja sen jälkeen kun täytettiin 19-20vuotta ei oltu nähty nyt 28-vuotiaiksi toisiamme kertaakaan. Mies oli aina semmonen ns. "kovis" ja käytti jo nuorella iällä paljon päihteitä ja pyöri sellaisessa ns. jengissä. Räyhäsi tuolla aina ja teki kaikkea muuta paskaa. Vaikka mies haukku mua ilkeillä nimillä ja solvasi aina, olin silti salaa ihastunut häneen... vaikka en tahtonut sitä itselleni myöntääkään. Miksi ihastua henkilöön joka kiusaa sua ja tekee sun joka päivästä helvettiä!? Sairasta.

No nyt vähän aikaa sitten, kun olin kotipaikkakunnalla viettämässä aikaa, ajauduttiin viettämään iltaa samaan porukkaan... meillä on siis myös yhteisiä kavereita, osa on sellaisia jotka eivät oo kiusanneet mua koskaan, mutta eivät halunneet sen kummemmin sotkeutua sillon siihen minun ja miehen hommaan. :/

Mutta ette arvaa mitä tälle kundille oli käyny... Tää oli halvaantunu lantiosta alaspäin ja liikkuu nykysin pyörätuolilla! ja siitä halvaantumisesta on kuulemma jo jokunen vuosi aikaa... 22-vuotiaana tapahtui tämä ikävä tapahtuma. :/ mutta toisaalta en ihmettele yhtään, sillä hänen elämänmenollaan, että meni töppäilemään ja loukkaamaan itsensä...

No mitäs minulle on sitten vuosien aikana käynyt... Minä olen laihtunut upeasti monta kymmentä kiloa! laitatan nykyään hiukset aina kauniisti ja meikkaan kauniisti, käytän ihania koruja, kropasta ei voisi luulla, että se koskaan on läski ollukkaan... timmi kun mikä. Luin itselleni Personal Trainingista ammatin.

Ei mies meinannu ees aluks tunnistaa mua. Mutta sitten kun yksi ystävistämme tokaisi, että hei " tuohan on se Viivi! " niin olisittepa nähny miehen ilmeen... se oli nii näkemisen arvoinen...

Se oli häpeästä sekaisin tai jotenkin sellainen, mitä en osaa edes selittää...

Nyt tilanne on sit se et tää mies joka kiusasi minua kovasti ala että ylä-asteella ja johon olin silti sillon ihastunut, vaikka kohteli minua kuin kasaa paskaa, on ihastunut minuun! :X siis aivan käsittämätöntä.

Ja kovasti on pyytäny anteeks typeryyttään ja pillittäny kännissä ja sanonu että tahtois yrittää nyt mun kanssa jotain ja että hän oli sillon typerä penska ja tämä pyörätuoli on varmaan rangaistus siitä mitä hän on sillon nuorempana tyhmyydessään tehnyt... Jne.

EN TIEDÄ OIKEEN ETTÄ MITEN TÄHÄN PITÄIS SUHTAUTUA...

Toinen puoli musta sanoo, että anteeksi vaan ja nythän sä saisit sen komean ns. " kovis-kaverin " mistä sä aina haaveilit kuitenkin samaa... :heart:

Ja toinen puoli taas musta sanoo, että tämä paska ei ansaitse mua! tietääkö hän ja tuleeko edes koskaan tajuamaan, miten syvät arvet muhun todellisuudessa sillä kiusaamisellaan jätti.. Olen pystynyt antaamaan teot osaksi anteeksi, mutta en tiedä pystynkö TÄYSIN koskaan.

Joten arvon palstalaiset, miten toimisitte?

Mä olen sellainen ihminen, johon ilkeät sanat jättävät jälkensä. Enkä voisi ryhtyä suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka mua olisi haukkunut ja kiusannut. Mietin vaan sitä, että jos olisit ollut edelleen pyöreä, olisiko mies ihastunut sinuun? Onko hän ihastunut ulkokuoreesi vai tunteeko hän sinut myös sisimmältäsi? Mä en sinuna tyytyisi sellaiseen suhteeseen, missä on vähänkin epäilyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30243699:
Mä olen sellainen ihminen, johon ilkeät sanat jättävät jälkensä. Enkä voisi ryhtyä suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka mua olisi haukkunut ja kiusannut. Mietin vaan sitä, että jos olisit ollut edelleen pyöreä, olisiko mies ihastunut sinuun? Onko hän ihastunut ulkokuoreesi vai tunteeko hän sinut myös sisimmältäsi? Mä en sinuna tyytyisi sellaiseen suhteeseen, missä on vähänkin epäilyksiä.

Mietin vaan sitä, että jos olisit ollut edelleen pyöreä, olisiko mies ihastunut sinuun?
- Tuskin olisi... On hän kuitenkin sen verran itsekäs ja pinnallinen.

Onko hän ihastunut ulkokuoreesi vai tunteeko hän sinut myös sisimmältäsi?
- Ihastunut luultavasti ulkokuoreeni, mutta on myös varmaan sisimmältään aina tiennyt, että olen kiltti ja herkkä tyttö. Ja nyt kun ollaan tavattu ja juteltu, kahdenkesken myös siis, on oppinu enemmän ja aidosti tuntemaan sitä miun sisintä...

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30243729:
Mä olen ihan varma, että saat paremmankin :hug:. Mitenkään yleistämättä, ne komeat "koviskaverit" ei aina välttämättä ole sitä parasta seurustelutyyppiä.

Totta... *halit takaisin*

Mutta salee pistäny toi sen vammautuminen miettii vähän asioita... ei sillä etenkään enää samalla tavalla tytöt juokse perässä niin ku sillon kun se oli terve...

[QUOTE="Elohopea";30243802]Haluaa vaan pillua saadakseen aiheen huorittelulle.[/QUOTE]

Miksi aikuinen mies näin tekisi???? :D

Ja hän pärjää kyllä ihan omillaan vammasta huolimatta... ei ole siis mitenkään esim. neliraajahalvaantunut, jolloin tilanne ois aivan eri...

Ja kyllä mulla itsekunnioitusta löytyy, vaikka anteeksi antoa olen miettinytkin ja mukavuudenhaluisuutta, kun sellainen ihminen tuppaan olemaan. ;) mukavuudenhaluinen siis....

Jos se mies on kiva ja tykkäät siitä, ja se susta, niin miks jäisit vellomaan johonkin lapsuudenaikaiseen nimittelyyn ja jättäisit kokeilematta mitä siitä tulee?

Jos se mies on kiva ja tykkäät siitä, ja se susta, niin miks jäisit vellomaan johonkin lapsuudenaikaiseen nimittelyyn ja jättäisit kokeilematta mitä siitä tulee?

En voi ap:n puolesta puhua, mutta itse koen, että jos taustalla on vähänkin jotain negatiivista, en voisi koskaan heittäytyä täysillä sellaiseen suhteeseen. Aina olis sellainen olo, että koska se taas satuttaa mua. On totta, että ihmiset yleensä kasvavat ja muuttuvat. Mutta kiusaamista on vaikea unohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30243968:
En voi ap:n puolesta puhua, mutta itse koen, että jos taustalla on vähänkin jotain negatiivista, en voisi koskaan heittäytyä täysillä sellaiseen suhteeseen. Aina olis sellainen olo, että koska se taas satuttaa mua. On totta, että ihmiset yleensä kasvavat ja muuttuvat. Mutta kiusaamista on vaikea unohtaa.

En itsekään ole unohtanut kiusatuksi tulemista, mutta en koe pahastakaan kiusaamisesta huolimatta olevani traumatisoitunut, vaan siitä on selvitty ja uskoisin sen vahvistaneen jollain tavalla. Oon antanut anteeksi kiusaajille enkä usko että ap.n kaltaisessa tilanteeassa kokisin entisen kiusaamisen ongelmana. Nykyhetkellä ja nykyisillä tuntemuksilla on mulle enemmän väliä kuin menneisyydellä.

Hmm, tuossa voi käydä hyvin ja huonosti. Jotenkin tuntuu että se mies on nyt epätoivoinen ja kun haareminsa on harventunut niin tarrautuu suhun (uskon kyllä että olet hehkeä, en sitä epäile). Sori, olen suorapuheinen...

Kiusaajilta puuttuu empatiaa, ja mä mietin että onko se sun tuttu mies sitä kuitenkaan oppinut näinä vuosina, vai ajatteleeko edelleen vain itseään.

Ja jos sua ajattelee, niin oletko saanut miehiltä huomiota ennen tämän miehen lähentelyjä, sen jälkeen kun olet alkanut kukoistaa? Oletko tottunut siihen vai onko se sulle uutta? Tuo miehen huomio on varmasti ihanaa ja imartelevaa, mutta oletko nyt vaan jotenkin innoissasi siitä että hän huomioi sua?

Pointtini:sopiiko teidän luonteet yhteen? Voitko kuvitella että se mies kestää avio-ja lapsiruljanssin, vamman tuomien hankaluuksien lisäksi?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
Itse en alkaisi lämmitellä mitään teiniaikojen ihastusta muutenkaan. Ja varsinkin jättäisin väliin ihmisen, joka olisi joskus kiusannut minua. Luulen että sinua nyt imartelee tuo siksi, että ajattelet sen mitätöivän teiniaikojen kiusaamisen, ja ikäänkuin annat sille teini-ikäiselle itsellesi sen, mitä hän silloin olisi halunnut. Mutta sitä teini-ikäistä sinua ei ole enää olemassa.

Ja minusta tuollainen marttyyrimäinen itkeskely, mitä mies piti ("tämä pyörätuoli on varmaan rangaistus siitä kiusaamisesta" yms) on todella vastenmielistä. Ihminen, joka katuu ja häpeää aikaisempia tyhmyyksiään, on varmaan kasvanut ihmisenä ja tullut paremmaksi ihmiseksi, mutta asiaa ei pidä tuolla lailla vuodattaa aiemmin kiusaamansa ihmisen niskaan. Nythän hän teki itsestään uhria, mikä on todella epämiellyttävä piirre ihmisessä. Jos nyt ehdottomasti haluaa pyytää anteeksi, sen voi tehdä tahdikkaastikin. Itseäni varmaan tuollainen tyyppi ärsyttäisi suuresti. Joskin olisin ymmärtäväinen itselleni sen suhteen, miksi olisin kaiken järjen vastaisesti joskus ollut ihastunut häneen - teinien mieli voi joskus toimia noin epäloogisesti.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR ja Echo

Yhteistyössä