Kun km pelottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Plussatuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Plussatuli

Vieras
Tein plussa testin pari päivää sitten. Ihan normaaleita raskausoireita ollut. Laskurin mukaan menkat pitäisi alkaa vasta kk lopussa, mutta normaalisti kierto ollut n. 32 ja nyt ollaan 33 päivässä. Nyt pelkään kokoajan niiden alkavan. Yksi keskenmeno on takana noin pari vuotta sitten ja nyt vasta alettiin yrittämään uudelleen. En ole syönyt pillereitä kuitenkaan 2vuoteen. Alkoholia otin viikko sitten perjantaina ja se juuri pelottaa, samoin tupakkaa poltin silloin myös. Nyt olisi kuukautisista laskien menossa rv 4. Maanantaina huomasin ensimmäiset raskausoireet. Jos kk ei nyt ala, niin koska pääsisi ensimmäisen kerran ultraan?

Niin.. Sepä se, kun siihen ei oikeestaan voi itse vaikuttaa. Aamulla en halunnut miehen pitävän kättänsä mahallani ja tais siitä vähän suuttua, mut kun pelottaa, niin pelottaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin.. Sepä se, kun siihen ei oikeestaan voi itse vaikuttaa. Aamulla en halunnut miehen pitävän kättänsä mahallani ja tais siitä vähän suuttua, mut kun pelottaa, niin pelottaa :(

Oletko käynyt juttelemassa kenenkään kanssa pelostasi?
Tuo ei ole lähelläkään normaalia. Varo ettet stressaa vauvaa sairaaksi.
Anteeksi tällainen suoruus, mutta suosittelen ammattiauttajan puoleen kääntymistä.

No, olen ehtinyt stressata vain pari päivää, eli heti plussan jälkeen. Iltaisin se on vahviten mielessä, kun menee nukkumaan. Pelko ja stressi on täysin eri asioita. Auttajaa en usko tarvitsevani kuitenkaan :) No, kyllä se siitä, kun päiviä menee.

No, olen ehtinyt stressata vain pari päivää, eli heti plussan jälkeen. Iltaisin se on vahviten mielessä, kun menee nukkumaan. Pelko ja stressi on täysin eri asioita. Auttajaa en usko tarvitsevani kuitenkaan :) No, kyllä se siitä, kun päiviä menee.

Uusimmassa MeNaiset-lehdessä oli ohjeita pelon käsittelyyn. Lähinnä kyllä oli artikkeli unista, mutta vilkaisehan, jos sieltä löytyisi apu sinullekin.

Pelko ja stressi on täysin eri asioita.

Ei se ihan näin mene. Päinvastaistaista väittäisin.

Sulla pitäis jotenkin sisäistää se, että jos menee kesken niin sitten menee. Ei sille mitään voi. Tuo ettet miehen antanut kättä pitää vatsallasi ei kuulosta enää kovin terveeltä ajatuksenjuoksulta. Ehkä apu olisi tarpeen, puhu huolistasi vaikka neuvolassa?

ultraan kannattaa mennä (ja tod.näk yksityiselle)viikolla 7 niin sen sydämen sykkeen varmasti näkee.myos keskenmenon kokeneena voin kertoa, että ei se pelko kokonaan kadonnut missään vaiheessa uuden raskauden edetessä, ehkä vähän helpotti kun viikkoja tuli sen verran, että periaatteessa olisi selvinnyt jo kohdun ulkopuolella. nyt kun tyttö tuossa sylissä tuhisee, niin ei ne huolet vieläkään ole ohi :) tällaista tämä äitiys on. ja siihen keskenmenoon kun ei todellakaan voi oikein vaikuttaa, varsinkaan etukäteen murehtimalla.

Jaksamista!

Täytyy hommata tuo uusin MeNaiset lehti :) No, juu. Ei se pelko taida loppua koskaan jos oikeen ajattelee. Sellaista se vaan on. Olen kyllä asennoitunut, että menee kesken jos menee, mut sitä kun niin vähiten toivoo. Ei oikein uskalla iloita asiasta.

Sun täytyy vaan ajatella, että jos tulee km niin et ole voinut siihen itse vaikuttaa ja luultavasti luonto karsii ne yksilöt joilla ei ole mahdollisuuksia elää. Mun on ollut pakko ajatella noin, kun viimein kolmen vuoden yrittämisen jälkeen tärppäsi. Olin alussa koko ajan varppeillaan, nyt onneksi jo 19. viikko menossa.