kun kotiäiti sairastaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selmisdn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No kotona..jollain aloilla, vai koskeeko ihan kaikkia..no kummiskin siis mies saa olla palkatta hoitamassa pesuetta jos kotiäiti on kipeä.

Kyllä meillä ukko saa hoitolomaa ja palkan siltä ajalta...

lapset on kotona kaikki 4 kipalettaa..eli voitte kuvitella mitä se on kun yksin olet ja esim hirveessä kuumeessa yms..oon ollutkin kyllä siinä kunnossa et lasten nukkuun menon jälkeen poru päässy kun ollu niin loppu :headwall:

Miehellä on sellanen työ, että se ei oikeen voi olla pois tai muuten jää työ tekemättä. Mahdollisuuksien mukaan jää kyllä kotiin, tai sitten saan apua isovanhemmilta tai parhaalta ystävältäni. Onneksi sairastan suht harvoin, mutta joskus iskee niin paha migreeni, etten todellakaan pysty lapsia hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kotiäiti on sairaalassa, saako puoliso jäädä kotiin lasta hoitamaan? Isäpuolihan saa nykyään jäädä kotiin töistä, jos puolison lapsi on sairaana mutta entäs sitten kun äiti on?

Eiköhän ensisijainen paikka olisi hoito.

Jos äiti on hoitovapaalla.

No ilmeisimmin se olisi sitten syytä keskeyttää siksi aikaa ja viedä lapseet hoitoon, äiti saa kyllä sairaspäivärahan tietyn omavastuuajan jälkeen. Ei sitä isälle sen takia sairaslomaa anneta jos lasten äiti on sairaalassa. Fiksu tietenkin hankkii itse hoitajan ja saa siltä ajalta kotihoidontuen.

Jos tänään joutuu sairaalaan, niin miten päiväkotiin pääsisi heti seuraavana päivänä!?

Minun tietämissä tapauksissa on mennyt niin, että jos ei ole löytynyt apuun mummoja tai muita sukulaisia, on isä ollut palkattomalla 1-2 viikkoa jossa ajassa kunta on hoidon järjestänyt.

Jos kotiäiti on sairaalassa, saako puoliso jäädä kotiin lasta hoitamaan? Isäpuolihan saa nykyään jäädä kotiin töistä, jos puolison lapsi on sairaana mutta entäs sitten kun äiti on?

No ilmeisimmin se olisi sitten syytä keskeyttää siksi aikaa ja viedä lapseet hoitoon, äiti saa kyllä sairaspäivärahan tietyn omavastuuajan jälkeen. Ei sitä isälle sen takia sairaslomaa anneta jos lasten äiti on sairaalassa. Fiksu tietenkin hankkii itse hoitajan ja saa siltä ajalta kotihoidontuen.

Jos tänään joutuu sairaalaan, niin miten päiväkotiin pääsisi heti seuraavana päivänä!?

No varmaan samalla tavalla kuin yksinhuoltajien lapset, jos ei löydy ketään sukulaista niin kyllä sosiaalitoimi lapsellesi jonkun huollon järjestää.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
lapset on kotona kaikki 4 kipalettaa..eli voitte kuvitella mitä se on kun yksin olet ja esim hirveessä kuumeessa yms..oon ollutkin kyllä siinä kunnossa et lasten nukkuun menon jälkeen poru päässy kun ollu niin loppu :headwall:

Itsellä on 5 ja yksin,ei ole naurattanut sairastaessa:(

Olen hoitanut lapset yksin miehen työpäivän ajan kun olen ollut kipeänä.
Olipa sitten kyse mistä tahansa taudista, leikkauksen jälkeen ja synnäriltä päästyäni.

Onko siitä joku laki olemassa, että isä saa olla pois töistä jos kotiäiti sairastaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No kotona..jollain aloilla, vai koskeeko ihan kaikkia..no kummiskin siis mies saa olla palkatta hoitamassa pesuetta jos kotiäiti on kipeä.

Kyllä meillä ukko saa hoitolomaa ja palkan siltä ajalta...

Niin jotkut työnantajat maksaa, mutta ei se pakollista kait ole.

Meillä päin voi pyytää kodinhoitajaa hoitamaan lapsia silloin kun äiti sairastaa.
Kodinhoitajan voi saada myös siinä tapauksessa että molempien vanhempien 3päiväiset on kulutettu kun lapsi sairastaa.

Mutta eipä taida olla mitään mikä automaattisesti antaisi isän jäädä hoitamaan lapsia kun äiti sairastaa ja lapsilla ei ole vakituista hoitopaikkaa. Tuskinpa se myöskään sosiaalihuollon paikka on...

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Olen hoitanut lapset yksin miehen työpäivän ajan kun olen ollut kipeänä.
Olipa sitten kyse mistä tahansa taudista, leikkauksen jälkeen ja synnäriltä päästyäni.

Onko siitä joku laki olemassa, että isä saa olla pois töistä jos kotiäiti sairastaa?

Saa henkilökohtaisen syyn takia olla, en muista kuinka kauan. Mutta työnantajan ei ole pakko maksaa palkkaa siltä ajalta.

Kyllä mies saapi sairaslomaa jos kotiäiti on sairaalassa eikä hoitovapaata sitä varten keskeytetä! nimim.kokemusta on

Yhteistyössä