kun lapsella kipsi jalassa n. 2-3v??? kertokaa kaikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvin apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarvin apua

Vieras
meidän 2v3kk lapsukainen sai jokin aika sitten kipsin jalkaan jonka saa pois elokuun puolessa välissä

nyt haluan kaikki neuvot jos on kohtalo tovereita

nyt kun kipsi ollut jo puolet ajasta niin kääre/ varpaat haisevat mistä tietää ettei mätäne (tulehtunut) onko haju voimakkaampaa?? kyllähän jalasta varmasti lähtee lemuja kun sellanen siinä yöt ja päivät eikä voi pestä.

samoiten lapsukainen kävelee sillä koko ajan vaikka kävely kielletty onkohan miten paljon haittaa

ja sitten pesu en oo kun muutaman kerran käyttäny suihkussa ja iltasin,aamusin pessy vähän jalkoja,peppua,käsiä,naamaa ettei ihan löyhkäis en vaan uskalla ettei kipsi kast

tänään lapsukainen pissasi kääreensä päälle onkohan siitä miten haittaa?

Meillä tuoreet kokemukset just toukokuulta. Täällä muutama kuva likasta:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=-MaryAnn-&image_id=81657424

Tyttö siis täytti nyt kesäkuussa 3v. Sääriluu murtui ja sai kipsin neljäksi viikoksi. Aika meni äkkiä. Likka oppi kulkemaan pyllyllä ja kontaten kipsin kanssa. Ja kiipesi hienosti sohvalle ja sänkyyn sen kanssa. Viimeisen viikon sai kävellä kipsin kanssa ja lopulta jo ihan juoksikin sen kanssa.

En kauheasti vienyt tyttöä suihkuun vaan vessassa hanan alla pesin minkä pystyin ja vauvan kosteuspyyhkeillä lisää. Kipsivarpaita pesin myös kosteuspyyhkeillä.

Ei siis ongelmia ja meillä oli vieläpä vauva 2,5 viikkoinen kun tyttö sai sen kipsin. :)

kiitos

mitenköhän tuo kävely meillä määrättiin pitämään 6 viikkoa ja nyt pian 3 viikkoa ollut.
mutta kun tuo kävelee ja juoksee koko ajan ulkona konttaa mutta muuten ei vaikka laitan konttaus asentoon nousee samantien pystyyn ja hirvee huuto.. potkii kipsijalaslla seinää

mistäköhän tietää että onko koko kipsi edes ehjänä?
mitäköhän tosta voi seurata kun kävelee/juoksee koko ajan ??
tolla muutenkin niin voimakas uhma menossa

Siis onko lapsen jalka murtunut? Saiko luvan juosta sen kanssa? Me ainakin tytölle sanottiin että kipsijalkaa ei saa laittaa maahan ja uskoi sen. En antaisi kävellä vaikka uhma ois mikä jos ei saa.

Onko teill välissä kontrollia? Meillä otettiin uudet röntgenkuvat viikon päästä kipsinlaittamisesta ja tarkistettiin että on lähtenyt paranemaan kuten pitää.

Ihmettelen kyllä jos saa potkimalla kipsin rikki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
komee kipsi pysykö puhtaana
meillä on vaan polveen asti niin että varpaat näkyy ja entinen valkonen nyt on mustan,ruskee harmaa.. =(

Pysyi kyllä puhtaana. Noi kuvat on otettu aika loppupuolella sitä kipsiaikaa. :) Ostin sellaisia kipsisukkia. Siis ihan tavallisia polvisukkia mutta isompia mitä tyttö oikeasti pitää ja ne meni koko tuon kipsin päälle. Pysty pitään mekkoakin niiden kanssa. :)

en enään muista mutta muistelisin että sanoivat ettei saa kävellä en vaan muista että oliko kokonaan vai vaan jonkin aikaa.
oon niin toivoton mulla menee koko päivä siihen kun mä kiellän tota vesseliä kävelemästä mutta aina kun oon vessassa,teen ruokaa,laitan pyykkiä niin toinen juoksee pitkin asuntoa.
meillä on menny varpaista jänteitä poikki. ei murtumaa

niin ja ei ole kontrollia ainoastaan kipsin poistyoon eli kun 6 viikkoo ollut.
siks mua huolestuttaakin niin en haluais samaa rumbaa alusta.
huomenna vanhinmman pojan neuvola ja aattelin että se terkkasi saa kattoo kipsiä jos sillä olis jotain näkemystä että onko se ok

millasia housuja muuten piditte? mun pitäs kans joku sukka keksiä ja housut nyt ollu isoveljen 100cm housut käytössä meillä poika

Meillä tytöllä oli talvella kipsi jalassa, myöskin koko jalan.
Hän sai luvan kävellä kipsin kanssa kun oli eka kipsikontrolli. Aiemmin konttasi.

Hällä kävi pissavahinko, siis pissaa valui paljon kipsin sisään. Soitin sairaalaan ja vastaukseksi sain et kyllä se sinne kuivuu. Voi vaikka föönillä vähän kuivata...

kiitos
tuntuu etten mitenkään selviä tuon vesselin kanssa kipsin poistoon asti
ja kun tää kesä ja ois ollu kiva käydä uimassa ym mutta toinen huutaa rattaissa kun heikkopäinen jos ei pääse pois

Se kipsihän voidaan poistaa ja laittaa uus tilalle. En tiedä, onko vielä olemassa niitä kevyempiä lasikuitukipsejä - ehkä sellainen olisi pienelle mukavempi? Mulla on joskus n. 3 -vuotiaana ollut lasikuitukipsi ja muistaisin, että se oli mukavempi + kestävämpi kuin se tavallinen kipsi

Yhteistyössä