kun lapselle ei voi hakea lähestymiskieltoa, niin mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Eli puoli vuotta sitten sukulaistyttö alkoi aiheettomasti syyttää lastani koulukiusaamisesta. Asiassa edettiin koulukuraattorin puheille. Ilman vanhempien lupaa tyttöni pyydettiin sinne juttusille. Tää sukulaistyttö taas sai ottaa äitinsä mukaan. No soitimme rehtorille ja kyseenalaistimme koulun toiminnan.

Tää sukulaistyttö on todella hankala. Hän on vuosia harrastanut henkistä väkivaltaa, ja koulussa potkinut pulpetin alla lastani. Yhtäkkiä hän keksi kuningasidean eli alkoi syyttää lastani kiusaamisesta, ja siitä alkoi systemaattinen vaino.

Sukulaistytön äiti on soitellut ja lähetellyt lapselleni tekstiviestejä. Sekä kytännyt koulupääsyaikaan lastani, ja huutanut ja nöyryyttänyt häntä ja uhannut koulupoliisilla.

Otimme itse koulupoliisiin yhteyttä, ja hän sanoi että lähestymiskiellon saa äidille mikäli tämä vielä lähestyy lastani.

Nyt on tilanne se, että lapset edelleen samalla luokalla. Eivät ole tekemisissä keskenään, eivätkä puhu toisilleen. Meinasin musertua, kun tyttö tuli perjantaina kotiin sen tiedon kanssa, että hän joutuu kahdesti viikossa tekemään parityötä tämän lapsen kanssa. Mielestäni en ylireagoi jos vaadin opettajalta että molemmille haetaan uudet parit. En vain voi niellä tapahtunutta. Tytölläni on korkea moraali ja motivaatio opiskeluun. Mutta tapahtunutta ei vain voi unohtaa.

Mutta leimaudunko koulun puolelta hankalaksi, ja tyttöni ongelmalapseksi. Saatiin paljon satikutia kun tyttö ei syksyllä halunnut olla tän tytön kanssa tekemisissä, ja tieto ei koulussa kulkenut että mistä syystä.

Mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa???

Kirjoituksesta ei ollenkaan käy ilmi selvisikö tuo aiheeton syyttely ja mistä se johtui . "Tieto ei koulussa kulkenut mistä syystä" on erittäin kummallista , eikö ap itse puhunut opettajan ja rehtorin kanssa asiasta? Vähän ponnetonta toimintaa, ei millään pahalla. Ryhmätyöpari tuntuu olevan tämän tarinan pienin ongelma...

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Oletko varma, että kiusaamis-syytökset ovat aiheettomia?[/quot

Olen koko ikäni tuntenut tämän äidin. Sekä hänen lapsensa hänen syntymästä asti. Nämä syytökset voivat kyllä olla aiheettomia, mutta kukaan ei kyseenalaista että valehteleeko "uhri". Kerron sinulle esimerkin. Tämä lapsi nipisti omaa lastani todella lujaa. Virnisti, mutta kun huomasi että tyttööni sattui, lähti itkien äidilleen sanomaan että lapseni kiusaa häntä. Äitinsä uskoo häntä vaikka mitä valheita syöttäisi. Näin hän pääsee helpommalla, koska lapsi on todella hankala tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:

Olen koko ikäni tuntenut tämän äidin. Sekä hänen lapsensa hänen syntymästä asti. Nämä syytökset voivat kyllä olla aiheettomia, mutta kukaan ei kyseenalaista että valehteleeko "uhri". Kerron sinulle esimerkin. Tämä lapsi nipisti omaa lastani todella lujaa. Virnisti, mutta kun huomasi että tyttööni sattui, lähti itkien äidilleen sanomaan että lapseni kiusaa häntä. Äitinsä uskoo häntä vaikka mitä valheita syöttäisi. Näin hän pääsee helpommalla, koska lapsi on todella hankala tapaus.

No ei kyllä ihan terveiden ihmisten touhulta vaikuta tuollainen :(
Puhu opettajien kanssa/vie asiaa eteenpäin.
Mites ihan lastensuojeluviranomaiset?

*MUOKS* miksi tää on kokonaan sininen??!!

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
Kirjoituksesta ei ollenkaan käy ilmi selvisikö tuo aiheeton syyttely ja mistä se johtui . "Tieto ei koulussa kulkenut mistä syystä" on erittäin kummallista , eikö ap itse puhunut opettajan ja rehtorin kanssa asiasta? Vähän ponnetonta toimintaa, ei millään pahalla. Ryhmätyöpari tuntuu olevan tämän tarinan pienin ongelma...

Aiheeton syyttely ei selvinnyt, koska tämä tyttö on taitava manipuloija. Kuten äitinsäkin, ja tietty kostonhimo perheellemme on sokaissut hänen silmänsä. Jotain kertoo sekin kuinka hän on perheestämme tehnyt aiheettomia rikosilmoituksia poliisilaitokselle. Poliisilaitos ei ota häntä enää vakavasti, eli hänelle lähinnä nauretaan. Hän on mustamaalannut meitä joka paikkaan, mihin vain voi. Todella ikävä ihminen.

Kiusaamista tai kiusaamatta jättämistä on tosi vaikeaa näyttää toteen. Opettajan ja rehtorin kanssa on puhuttu, ja osin rehtori myönsi että kyseinen ihminen on todella hankala. Hän saattaa marssia kesken tunnin luokkaan, piittaamatta onko tunti kesken vai ei. Jokainen kiusaamistapaus täytyy tutkia, ja se syö valtavasti resursseja todellisilta kiusaamistapauksilta.

Syyllistätkö nyt kenties minua. Ihmeellistä kun täällä kysyttään että onko syytöksessä perää. Ja sitten syyllistetään minun toiminta. Koulussa ei vain viestintä kulkenut, ja yläasteella on monta opettajaa ja heitä ei informoitu tapahtumasta, vaan he jäivät luuloon että kiusaaminen on todella tapahtunut.

Tämä äiti on todella sairas, siitä kertoo hänen monet toimensa. Ja se ryhmätyö ei ole ihan harmiton juttu. Ymmärrän ettei lapseni halua olla hänen kanssaan tekemisissä. En halua maalata piruja seinille, mutta tyttö satuilee valheita kotona äidilleen ja soppa on taas valmis.

Tämä tyttö on hajoittanut monia hyviä ystäviä hankkiutumalla kolmanneksi pyöräksi, sekä alkamalla puhumaan asioita siitä toisesta kuinka tämä on haukkunut jotain ym ym.

Aiheeton syyttely ei selvinnyt, koska tämä tyttö on taitava manipuloija. Kuten äitinsäkin, ja tietty kostonhimo perheellemme on sokaissut hänen silmänsä. Jotain kertoo sekin kuinka hän on perheestämme tehnyt aiheettomia rikosilmoituksia poliisilaitokselle. Poliisilaitos ei ota häntä enää vakavasti, eli hänelle lähinnä nauretaan. Hän on mustamaalannut meitä joka paikkaan, mihin vain voi. Todella ikävä ihminen.

Kiusaamista tai kiusaamatta jättämistä on tosi vaikeaa näyttää toteen. Opettajan ja rehtorin kanssa on puhuttu, ja osin rehtori myönsi että kyseinen ihminen on todella hankala. Hän saattaa marssia kesken tunnin luokkaan, piittaamatta onko tunti kesken vai ei. Jokainen kiusaamistapaus täytyy tutkia, ja se syö valtavasti resursseja todellisilta kiusaamistapauksilta.

Syyllistätkö nyt kenties minua. Ihmeellistä kun täällä kysyttään että onko syytöksessä perää. Ja sitten syyllistetään minun toiminta. Koulussa ei vain viestintä kulkenut, ja yläasteella on monta opettajaa ja heitä ei informoitu tapahtumasta, vaan he jäivät luuloon että kiusaaminen on todella tapahtunut.

Tämä äiti on todella sairas, siitä kertoo hänen monet toimensa. Ja se ryhmätyö ei ole ihan harmiton juttu. Ymmärrän ettei lapseni halua olla hänen kanssaan tekemisissä. En halua maalata piruja seinille, mutta tyttö satuilee valheita kotona äidilleen ja soppa on taas valmis.

Tämä tyttö on hajoittanut monia hyviä ystäviä hankkiutumalla kolmanneksi pyöräksi, sekä alkamalla puhumaan asioita siitä toisesta kuinka tämä on haukkunut jotain ym ym.

Jos lapsen äidin kanssa ei voi asioista keskustella, niin sitten selkeä viesti tälle äidille, että jos kiusaaminen ei lopu, teette asiasta rikosilmoituksen. Eihän kukaan voi toisesta perättömiä rikosilmoituksia tehdä ja selvitä siitä noin vaan. Nosta joku kunnianloukkaus tms. syyte, kysy neuvoa poliisilta!

Ja soitto kouluun, itse ainakin pyytäisin vaihtamaan joko lapseni toiselle luokalle, tai sitten tämän toisen lapsen. Kyllä kaikilla pitää koulunkäynti- sekä opiskelurauha olla! Kaikki saman pöydän ääreen (sinä+lapsesi sekä toinen äiti+lapsi ja opettaja) keskustelemaan asiat halki. Ja vaadit että joku ratkaisu täytyy löytyä, ennen et luovuta.

No ei kyllä ihan terveiden ihmisten touhulta vaikuta tuollainen :(
Puhu opettajien kanssa/vie asiaa eteenpäin.
Mites ihan lastensuojeluviranomaiset?

*MUOKS* miksi tää on kokonaan sininen??!!

Olisi tarkoitus maanantaina soittaa rehtorille, hä ottaa asian kyllä vakavasti. Koska itsellään on kokemuksia tästä äidistä. On sanonut meille, että voisi tehdä jopa kunnianloukkausyytteen tätä naista kohtaan. Eli on todella rumasti puhunut ja huutanut koko luokan edessä tälle rehtorille. Että ihan privaatisti herjannut.Llastensuojeluviranomaisten kanssa ollaan oltu puheisa, mutta kummasti ollaan aina vanhempina "syytettyjen penkillä". Kun taas todelliset ongelmanaiheuttajat pääsevät vähällä. Eli jos tehdään ilmoitus, niin joudutaan taas kuulusteluihin, missä meidät ikäänkuin syyllistetään. Tuntuu että kaikki viranomaiset vain levittävät käsiään. Tämä tyttö on onnistunut tekemään koulunkäynnistä "yhtä helvettiä" tytölleni.

Vaihtaisin koulua tai vähintään luokkaa (jos enemmän kuin yksi). Sikamaista käytöstä sukulaistytön perheeltä. Liekö kateus taustalla..? On hyvä että pidät oman lapsesi puolta, niin minäkin tekisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Jos lapsen äidin kanssa ei voi asioista keskustella, niin sitten selkeä viesti tälle äidille, että jos kiusaaminen ei lopu, teette asiasta rikosilmoituksen. Eihän kukaan voi toisesta perättömiä rikosilmoituksia tehdä ja selvitä siitä noin vaan. Nosta joku kunnianloukkaus tms. syyte, kysy neuvoa poliisilta!

Ja soitto kouluun, itse ainakin pyytäisin vaihtamaan joko lapseni toiselle luokalle, tai sitten tämän toisen lapsen. Kyllä kaikilla pitää koulunkäynti- sekä opiskelurauha olla! Kaikki saman pöydän ääreen (sinä+lapsesi sekä toinen äiti+lapsi ja opettaja) keskustelemaan asiat halki. Ja vaadit että joku ratkaisu täytyy löytyä, ennen et luovuta.

Saman pöydän ääreen meitä ei voi laittaa. Se menisi yleiseksi huutokonsertiksi. Kokemusta on. Koulua ja luokkaa ei voi vaihtaa, koska tytölläni on todella paljon ystäviä luokalla. Ja tätä tyttöä tuskin saadaan toiselle luokalla. Siitä alkaisi aivan hillitön ajojahti. Meillä on satoja uhkaavia tekstiviestejä joita tämä äiti lähettelee joten rikosilmoitus voidaan tehdä, sekä lähestymiskielto. Mutta itse aikuisena otan vastaan kyllä kaikkea, mutta tyttöni puolesta harmittaa. Tuntuu että meitä ei oikein ota vakavasti muut kuin rehtori. Mutta koulussakin on oma byrokratia, että ihan helposti noita muutoksia saadaan.

Mutta ihan tuohon kysymykseen, että mitä itse tekisitte tilanteessa? Jos vastassa olisikin tämä tyttö, niin ongelmaa ei olisi. Mutta tämä äiti pilaa järjestään kaiken, tekemällä kaikkien elämästä yhtä helvettiä.

Olen vain niin väsynyt tähän vuosia kestäneeseen paskaan. Vaihtoehto olisi että muutettaisiin koko perhe satojen kilometrien päähän. Kuinka voikaan yksi ihminen pilata kaiken. Mä en hänelle soita enkä lähetä yhtään viestiä, sen ihmisen kanssa ei voi kekustella. ja hän onnistuu kääntämään kaikki asiat päälaelleen.

oon vaan niin väsynyt ja harmissani. Kun ei olisi yhtään voimia aloittaa sitä kaikkea alusta. Joka päivä saa pelätä, että mitä nyt tulee. On niin helkkarin kuluttavaa.

Menisin juttelemaan rehtorin kanssa kasvokkain ja miettisin vaihtoehtoja. Jos ei muuta tulisi mieleen, niin olisin valmis vaihtamaan lapseni toiselle luokalle ihan hänen ja oman mielenrauhan vuoksi. Eihän ne kaverit mihinkään häviä, vaikka eivät olekkaan samalla luokalla. Ainut tapa selvitä on laittaa nuo lapset eri luokille. Et vielä vastannut, että minkäikäisistä tytöistä on kyse??

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
Menisin juttelemaan rehtorin kanssa kasvokkain ja miettisin vaihtoehtoja. Jos ei muuta tulisi mieleen, niin olisin valmis vaihtamaan lapseni toiselle luokalle ihan hänen ja oman mielenrauhan vuoksi. Eihän ne kaverit mihinkään häviä, vaikka eivät olekkaan samalla luokalla. Ainut tapa selvitä on laittaa nuo lapset eri luokille. Et vielä vastannut, että minkäikäisistä tytöistä on kyse??

Rehtorin kanssa ollaan oltu tekemisissä. Ja hän ottaa ongelman vakavasti, koska hänellä on omakohtaisia kokemuksia. Koska kyseisessä koulussa tän äidin lapset ovat olleet vuosia. Ja joka kerta jotain ongelmaa. Lapseni ei haluaisi eri luokalle, koska mun mielestä ei ongelmaa näin hoideta. Koska tytöllä on tosi hyvä luokka, ollut jo ala-asteelta. ja luokkahenki kuitenkin hyvä. Ja kyllä se oma luokka on tosi tärkeä juttu, koska kivahan se on tehdä yhteisiä juttuja kavereidensa kanssa. Alan ehdottelemaan että tää toinen tyttö vaihdettaisiin eri luokalle. ja siihen saa kyllä äitinsäkin suostua. Inhoittavaa että lasten kautta viitsitään kostaa. Mutta niinhän se menee, että lapsien kautta on niin helppo satuttaa. Mä oikeasti pelkään sitä naisihmistä. Jotenkin sellainen että se voisi vaikka lyödä tai satuttaa. ja tuntuu että noi jutut on sen tytön huomionhakuisuutta. Että saisi äitinsä huomion. Mä oikein pelkään niitä kumpaakin. Ovat kyllä niin outoja. Asuvat maailmassa joissa toimii vain heidän omat sääntönsä.

ite käskisin vaihtaa sen toisen tytön luokkaa koska teijän tyttöhän ei ole tehnyt asiasta numeroo vaan se toinen!!!!ja jos kerta teidän tyttö iihtyy siinä luokassa niin eihän sen pitäisi joutua siittä kiusaajasta kärsiin!!!!toivottavasti rehtori ottaa asian tojestaan!mieheni on ollut koulukiusattu ja vielä 28v sillä on syvät arvet sisällä siittä:(

sä et suostu että sun tyttö vaihtaa koulua ja luokkaa mutta tämän toisen tytön pitäisi?eikö ole väärin vaatia että toinen vaihtaa jos se ei käy sinullekkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma4x:
ite käskisin vaihtaa sen toisen tytön luokkaa koska teijän tyttöhän ei ole tehnyt asiasta numeroo vaan se toinen!!!!ja jos kerta teidän tyttö iihtyy siinä luokassa niin eihän sen pitäisi joutua siittä kiusaajasta kärsiin!!!!toivottavasti rehtori ottaa asian tojestaan!mieheni on ollut koulukiusattu ja vielä 28v sillä on syvät arvet sisällä siittä:(

Kiitti sulle!!! Näin se menee. Mun mielestä olis väärin jos tyttö joutuisi vaihtamaan luokkaa. Pitäisi aloittaa kaikki alusta, ja kun kärsinyt koko lapsuutensa tän tytön takia, niin se olisi niin huutava vääryys. Koulupäivä on pitkä, ja siinä kuitenkin on hienoa kun on sama kaveripiiri, vaikka opiskelu siinä on pääasia. Mutta että saa kokee noita samoja juttuja samojen kavereiden kanssa. Kyllä sen huomaa kuinka vahva se luokkahenki on. Että kaheksaluokkalaiset ovat oma tiiminsä, ja eri luokat juuri koskaan ole tekemisissä. Se on pitkä osa päivästä, ja jos nyt vaihtaisi luokkaa,niin pakostakin ne kaverit jäisivät. Mun sydän itkee verta tyttöni puolesta, kun kestin tän naisen manipulointia ja kiusaamista vuosikaudet. Ei helvetti, mun lapsen ei tarvitse käydä sitä samaa läpi. Ja tää nainen on mun sisko, mikä tekee asiasta vielä pahempaa. Meiän äiti on aina automaattisesti siskon puolella. Ja haukkuu mulle omaa lastani. Siinä oikein parivaljakko joka lyttää mun perheen ihan tosta vaan, ilman omantunnontuskia. Siksi tää on niin vaikeaa. Siksi nää asiat on hiton vaikeita. *itkee* Ja voi hemmetti että mä olen yrittänyt. Mutta on ihmisiä keiden kanssa on lähes mahdoton puhua!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sä et suostu että sun tyttö vaihtaa koulua ja luokkaa mutta tämän toisen tytön pitäisi?eikö ole väärin vaatia että toinen vaihtaa jos se ei käy sinullekkaan?

Miksi sen pitäisi?? Lue nää kirjoitukset niin ymmärrät.

Silloin kun koulu alkas, tää nainen halus et tytöt menee samalle luokalle. Me laitettiin viesti koululle saatesanojen kanssa miksi heidän ei pitäisi joutua samalle luokalle. Tää systeemi toimi sen kaksi vuotta, sitten emme voineet enää asioihin vaikuttaa. Onnenpäiviä oli ne hetket kun yhdeksi lukukaudeksi tää tyttö vaihtoi toiseen kouluun, muuton takia. Mutta tuli sitten paluupostilla takas *ironista naurua*.