kun lapsi ei keksi tekemistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moskova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu varmaan lapsen iästä, mutta omille 6v ja 4v ikäisille tuumaan vaan että "no, sitten ei varmaan auta kuin istua paikallaan ja katsella seinää...", kummasti sitä tekemistä löytyy sitten suht välittömästi.

[QUOTE="vieras";26861994]Riippuu varmaan lapsen iästä, mutta omille 6v ja 4v ikäisille tuumaan vaan että "no, sitten ei varmaan auta kuin istua paikallaan ja katsella seinää...", kummasti sitä tekemistä löytyy sitten suht välittömästi.[/QUOTE]

Meillä myös samoin, lapset myös 6v ja 4v. Joskus myös tuumaan tuolle nuoremmalle, että piirräpä vaikka äidille (isille, mummille jne.) joku kiva kuva, niin usein toimii ja jääkin sitten pidemmäksi aikaa piirtelemään ja askartelemaan omiaan. Vanhemmalla tokaisen, että mene vaikka lukemaan. Toimii :) Olen myös sanonut lapsille, että en ole mikään ohjelmatoimisto tai yleinen viihdyttäjä, vaikka paljon kaikenlaista teenkin lasten kanssa, mutta en jatkuvasti.

"ei oo pakko tehdä mitään" on minun vakiovastaukseni. Muista, että luovuus ja mielikuvitus kehittyvät nimenomaan silloin kun on pakko itse viihdyttää itseään, kun ei ole mitään tekemistä. Lapsen terveeseen ja tasapinoiseen kasvuun täytyy sisältyä näitä kuolettavan tylsiä hetkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja se on hyvä;26862249:
"ei oo pakko tehdä mitään" on minun vakiovastaukseni. Muista, että luovuus ja mielikuvitus kehittyvät nimenomaan silloin kun on pakko itse viihdyttää itseään, kun ei ole mitään tekemistä. Lapsen terveeseen ja tasapinoiseen kasvuun täytyy sisältyä näitä kuolettavan tylsiä hetkiä.

Juuri näin. Kun 5-vuotias käy kysymässä mitä tekisi, niin ehdotan laiskottelua. Ei käy kovin usein.

Mutta ei meidän lapset ole kyllä liiemmin kyselleet tekemisen perään, aina on jossain metsän tai pihan laidalla ollut joku projekti sisaruksien ja kavereiden kanssa menossa.

Meillä kohta 7v. ja kuunneltu tuota virttä koko kesä.
Käsken mennä ulos taikka hakemaan kaveria ulos tai meille tms. Nyt kun muutettiin niin sai ikäistään seuraa ja päivät mennykin paremmin.

Pojan kanssa on mahdotonta pelata lautapelejä, koska säännöt muuttuvat pelin edetessä hänen edukseen. Pelaaminen huutoa, parkua ja kitinää.

Leikkii kyllä jonkun verran 10kk siskonsa kanssa.

Ihanaa, kohta alkaa koulu ja siten taas arki palaa, on varmaan lukuläksyä yms. tekemistä, uusia kavereita.

Yhteistyössä