kun mies EI halua erota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuosien vääntö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuosien vääntö

Vieras
Millähän tämän asian saisi eteenpäin. Avoliitto, yhteinen talo. Mie ei suostu muutamaan talosta, eikä halua erota. Minä taas en haluaisi 4 lapsen kanssa lähteä talosta. Pitääkö vaan kerätä kimpsut ja kampsut ja lähteä lasten kanssa vai onko toivoa jäädä kotiin asumaan?

Voimat ihan loppu, olisin kiitollinen jos jollain kokemusta. Ilkeilemään ei kannata ruveta, itken täällä jo valmiiksi, kun olen niin poikki.

On vaan niin paha olla, keskustelut jne. eivät ole tuottanut tulosta. Olen vain ihan loppu tähän tilanteeseen. Pakko erota.

Mutta on tosi vaikeaa jos joutuu lasten kanssa lähtemään omasta talosta :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On vaan niin paha olla, keskustelut jne. eivät ole tuottanut tulosta. Olen vain ihan loppu tähän tilanteeseen. Pakko erota.

Ei kai siinä muukaa auta, jos mies ei talosta suostu lähtemään. Voithan tehdä miehelle selväksi, että teidän parisuhde on ohi (vaikka mies ei heti lähtisi) ja miehen tulee häipyä talosta. Et ota häntä enää huomioon ollenkaan esim. ruuan tai pyykkejen suhteen. Luulisi miehen tajuavan jossain kohtaa.

Tai sit kumpikin häivytte eli talo myyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei kai siinä muukaa auta, jos mies ei talosta suostu lähtemään. Voithan tehdä miehelle selväksi, että teidän parisuhde on ohi (vaikka mies ei heti lähtisi) ja miehen tulee häipyä talosta. Et ota häntä enää huomioon ollenkaan esim. ruuan tai pyykkejen suhteen. Luulisi miehen tajuavan jossain kohtaa.

Tai sit kumpikin häivytte eli talo myyntiin.

Niimpä se kait on :( En ole kyllä ottanut huomioon aikoihin, kun en jaksa itseäni enkä lapsiakaan enää hoitaa :(

Meillä oli samanlainen tilanne monta vuotta. Lopulta olin niin inhottava että pakotin miehen laittamaan asuntohakemuksen. Sai asunnon ja muutti pois, sitä ennen talo siirrettiin mun nimiin kokonaan, sain lainan vakuuksilla. Toivon että tilanteenne jotenkin selviää!

Eikö voi laittaa avioero paperit hakuun ja kun eropäätös tulee niin eikö oikeus voi päättää kumpi häippää tms.
Ajaa toisen veks?
Toi on tosi kamala tilanne.
Tai tee niin että muutat kaikki velat tms sulle ja vaihda lukot.Muuttoilmoitus ja jos äijä roikkuu ovella niin soita poliisit.
:o
Oisko karua...
En tiiä,mä tekisin jotain tuollasta-lukot ainakin vaihtaisin ja lapset hoitoon pariks yöks ja pidät ovet visusti kiinni vaan vaikka hakkasi läpi yön siellä pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kärsinyt:
Meillä oli samanlainen tilanne monta vuotta. Lopulta olin niin inhottava että pakotin miehen laittamaan asuntohakemuksen. Sai asunnon ja muutti pois, sitä ennen talo siirrettiin mun nimiin kokonaan, sain lainan vakuuksilla. Toivon että tilanteenne jotenkin selviää!

Kiitos! Vuosia tämä on meilläkin jo jatkunut. Ja nyt sitten olen ihan maassa ja poikki, ei kai se tästä voi kuin paremmaksi kääntyä. meillä mies ei vaan kuuntelekaan puheitani erosta, lähtee vaan pois kun alan puhua. Tiukasti ilmoittaa että hän ei aio ainakaan minnekkään talosta lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Eikö voi laittaa avioero paperit hakuun ja kun eropäätös tulee niin eikö oikeus voi päättää kumpi häippää tms.
Ajaa toisen veks?
Toi on tosi kamala tilanne.
Tai tee niin että muutat kaikki velat tms sulle ja vaihda lukot.Muuttoilmoitus ja jos äijä roikkuu ovella niin soita poliisit.
Oisko karua...
En tiiä,mä tekisin jotain tuollasta-lukot ainakin vaihtaisin ja lapset hoitoon pariks yöks ja pidät ovet visusti kiinni vaan vaikka hakkasi läpi yön siellä pihalla.

Kun olisikin avioliitto että voisi eroa hakea. Mutta kun ollaan avoliitossa. Enkä voi velkoja yms. omia, kun kaikki on molempien nimissä :( Mieheni varmaan tekisi minusta rikosilmoituksen, jos ei 50% omistamaansa taloon pääsisis :(

Varaa aika oikeusaputoimistoon ja käy kysymässä miten edetä. Yhteisomaisuuden purkua voit ainakin hakea sitä kautta, mulle sitä mahdollisuutta tarjottiin. VOIMIA!!!

aika paha tilanne...Mä olen ollut samassa tilanteessa.Muutin 3 pienen lapsen kanssa omakotitalosta pois.En olisi uskaltanut ees jäädä, olisi ex tullut vaikka lasin läpi...

Löysin ihanan neljä huonetta ja keittiön, siellä oli hyvä rakentaa uutta elämää.
Sano että laitatte talon sitten vaan myyntiin.
Eihän siinä ole vaihtoehtoja.
Meilläkin talo meni myyntiin, ei exmies yksin siinä voinut asua.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
aika paha tilanne...Mä olen ollut samassa tilanteessa.Muutin 3 pienen lapsen kanssa omakotitalosta pois.En olisi uskaltanut ees jäädä, olisi ex tullut vaikka lasin läpi...

Löysin ihanan neljä huonetta ja keittiön, siellä oli hyvä rakentaa uutta elämää.
Sano että laitatte talon sitten vaan myyntiin.
Eihän siinä ole vaihtoehtoja.
Meilläkin talo meni myyntiin, ei exmies yksin siinä voinut asua.

No mun onnekseni mies ei noin temperamenttinen ole, päinvastoin. On sulla ollut kestämistä, ihana kuulla että elämä voittaa :)

Yhteistyössä