Kun mies haukkuu isoksi ja läskiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liian paksu perhoseksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liian paksu perhoseksi

Vieras
Mieheni jonka kanssa olen seurustellut kohta seitsemän vuotta, on alkanut huomautella ylimääräsistä kiloistani. Eilen oli vika tikki kun sanoin että laitetaanko karjalanpiirakat uuniin, niin sanoi mulle et ei laiteta kun en halua et lihot vielä enemmän.. Mä suutuin niin paljon ja löin miestäni jonka seurauksena hän otti minua hiuksista kiinni..
Ihan kammottavaa ajatella että olemme suunnittelemassa häitämme.
Rakastan miestä ihan älyttömästi, mutta jos hänkin rakastaa minua ja on valmis menemään naimisiin kanssani, niin miksi minua noin haukkuu.. tässä muutamia lauseita kuluneen vuoden ajalta:

- Suu käy aamusta iltaan (viittaa syömiseen)
- Kannattaisko toi jättää väliin
- Säki voisit vähän kattoo mitä suuhus laitat
- Oot lihonnu ihan kauheesti siitä kun alettiin seurustelemaan
- Et sä aina oo ollu noin läski
- Koska meinaat ruveta laihikselle..

siis näitä riittää vaikka kirjaksi asti..

Sano sille, ettei häitä tule kun et mahdu pukuun. :(

inha mies sulla, ei kannata hei mennä naimisiin, jos teillä on tommosta väkivaltaakin ja mies on sulle noin ilkeä!

Se saa mun mielestä kyllä haitata toista, jos on ihan erinäköinen kuin alussa. Mutta sun mies.... Toi on henkistä väkivaltaa. Kauhean rumasti puhuu. Lisäksi teillä on tullut fyysinenkin väkivalta mukaan kuvioihin.

Älkää menkö naimisiin.

jos kerran aiheesta sanoo niin mikset tee asialle mitään? jos se on vaikka huolissaan sun terveydestä.
muakin inhottaa kun mun aviomies on lihonut ihan kiitettävästi tässä vuosien saatossa. se oli paljon kiihottavampikin ohuempana.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
jos kerran aiheesta sanoo niin mikset tee asialle mitään? jos se on vaikka huolissaan sun terveydestä.
muakin inhottaa kun mun aviomies on lihonut ihan kiitettävästi tässä vuosien saatossa. se oli paljon kiihottavampikin ohuempana.

no kannattaiskohan miehen muotoilla sanottavansa vähän inhimillisempään muotoon? :headwall: ylipainoiselleko saa sanoa ihan mitä vaan ja ihan miten vaan - jopa oma puoliso?

Ymmärrän tavallaan miestäsi. En mä ainakaan haluais, että mun puoliso lihoo muodottomaks. Jos miehesi on sulle vuosia vihjaillut kauniiseen sävyyn paino-ongelmasta ja sä et ota kuuleviin korviisi, laitat vaan karjalanpiirakoita uuniin niin voihan olla, että miehesi ei jaksa enää nätisti sanoa. Oletan nyt, että sulla on aika paljon ylipainoa, ei tyyliin "seurustelun alussa 50kg, nyt 52kg"

Alkuperäinen kirjoittaja ziisus:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

no kannattaiskohan miehen muotoilla sanottavansa vähän inhimillisempään muotoon? :headwall: ylipainoiselleko saa sanoa ihan mitä vaan ja ihan miten vaan - jopa oma puoliso?

ei tietenkään, olin vähän ajattelematon. en minäkään noin rumasti ukolle sano. mutta sanon silloin tällöin kuitenkin. myös sen ettei hän mielestäni ole yhtä viehättävä nykyään kuin ennen oli.

Tuleva rakas miehesi on sinusta ja sinun terveydestä ja ulkonäöstä huolissaan ja miehet eivät osaa sanoa asioita kiertäen kaartaen vaan sanovat asiat suoraan.

Minun olisi hyvin vaikea rakastaa miestä, joka sanoisi minulle noin jatkuvasti. Kyllä minua haittaisi jos mieheni lihoisi huomattavan paljon mutta en noin ilkeästi voisi ikinä huomautella, tuo on tosi satuttavaa. Pitäisiköhän teidän puhua asiat selviksi ennenkuin menette naimisiin.

Tuolla tavalla ei saa asioita toiselle kommunikoida. Kun suhteessa siirrytään toisen haukkumiseen ja mollaamiseen alkaa rakentava kommunikointi jäädä.

Kyllä suhteessa niin mies kuin nainenkin saa odottaa, että toinen edes jollakin tavalla pitää itsestään huolta. Mua häiritsisi jos mieheni paljon lihoisi ja niin häiritsisi miestäkin jos minä lihoisin. Me ollaan asiasta puhuttu ja hän on ilmaissut huolensa, että lasten mukana tulevat kilot jäisivät. (Ollaan nimittäin harkitsemassa ehkäisyn poisjättämistä.) Voi kuulostaa pinnalliselta, mutta mun mielestä on parempi, että olemme rehellisiä puolin ja toisin. Mieheni ei hae mitään tikkulaihuutta, mutta arvostaa terveellisiä elämäntapoja ja terveellistä ulkonäköä. Olemme puhuneet, että mahdollisista raskauksista tulevien kilojen kanssa ei kiirehditä, mutta että huolehdimme elävämme terveellisesti ja liikkuvamme yhdessä. Uskomme, että niin ne kilot sitten hiljalleen lähtevät.

Mutta haukkua ei saa eikä mollata. Mun mielestä teidän pitäisi istua alas ja puhua asiat läpi ilman riitelyä ihan kiihkottomasti. Ei tunnu varmasti kivalle, mutta parempi niin kuin kuin kuulla asioita ilkeilemällä.

Miehesi arvostelu on loukkaavaa ja typerää. Eikä tukasta repiminen oo mitään muuta kuin väkivaltaa, jota ei pitäisi hyväksyä! Mutta. Kirjoitit lyöneesi miestäsi ensin. Onko se sitten hyväksyttävää, vaikka toinen lässyttäisikin p**a?? Ei! En suosittele naimisiinmenoa, vaan suhteen uudelleen arvioimista. Jos ylipainosi miestäsi kuitenkin todella vaivaa, niin kyllä minusta sinunkin pitäisi painoasi vähän miettiä. Olisiko varaa sittenkin tiputtaa?
Oma mieheni katselee joskus kauhuissaan lastenrattaita työnteleviä nuoria naisia, jotka ovat "päästäneet" itsensä muodottomiksi. Vierellä kävelee usein ihan hoikka ja trimmattu, ok-näköinen mies... Seuraava kommentti koskee yleensä sitä, miten kauan tuollainenkin suhde voi kestää, jos arvon leidit ei vähääkään ulkonäöstään välitä...:( Eli se miesnäkökulma voi olla tämä. Anteeksi, en mieltäsi tosiaan halua pahoittaa, mutta tuli mieleeni...

No jos menette naimisiin niin laittakaa avioehtoon lihomispykälä, jos jompikumpi lihoo tiettyyn määrään niin avioliitto puretaan välittömästi :D
Mutta totta puhuen jos alkaisin seurustelemaan miehen kanssa joka painaisi vaikka 80kg niin kyllä maar huomauttaisin asiasta kun paino alkaa edes lähennellä sataa.

munki mies joskus vitsinä heittää jotain ku oon lihonu alkuajoista mutta en kuitenka olemikää porsas..mut mä aina totean että aina niitä ottajia löytys kuule :whistle: ja kuiteski sanonu että ei haluais mun olevan laiha..mut sillä on outo huumorintaju :laugh: välil ärsyttänytkin mut en enää jaksa ottaa ees kantaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mutta eihän naiselle saa KOSKAAN huomattaa tämän liikakiloista. Ei varsinkaan silloin, kun niitä on reilummin. Tulee turpaan niin että lätty lätisee
|O

Mitäs isukki sanois kun akka alkais huomautella munan pienestä koosta ja liian nopesta aktista. Turpiin tulis sittenkin! Asiat voi yrittää sanoa kauniisti ja auttaa toista asiassa kuin asiassa. Koko perhe kuntokuurille ym. Kyllä se itsetunto ja luottamus toiseen karisee tola menolla.

Alkuperäinen kirjoittaja tessun tassu:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Miehesi arvostelu on loukkaavaa ja typerää. Eikä tukasta repiminen oo mitään muuta kuin väkivaltaa, jota ei pitäisi hyväksyä! Mutta. Kirjoitit lyöneesi miestäsi ensin. Onko se sitten hyväksyttävää, vaikka toinen lässyttäisikin p**a?? Ei! En suosittele naimisiinmenoa, vaan suhteen uudelleen arvioimista. Jos ylipainosi miestäsi kuitenkin todella vaivaa, niin kyllä minusta sinunkin pitäisi painoasi vähän miettiä. Olisiko varaa sittenkin tiputtaa?
Oma mieheni katselee joskus kauhuissaan lastenrattaita työnteleviä nuoria naisia, jotka ovat "päästäneet" itsensä muodottomiksi. Vierellä kävelee usein ihan hoikka ja trimmattu, ok-näköinen mies... Seuraava kommentti koskee yleensä sitä, miten kauan tuollainenkin suhde voi kestää, jos arvon leidit ei vähääkään ulkonäöstään välitä...:( Eli se miesnäkökulma voi olla tämä. Anteeksi, en mieltäsi tosiaan halua pahoittaa, mutta tuli mieleeni...

Mutta mutta, miksi ne miehet eivät liho? Meillä mies syö 3 kertaa enemmän ku mä ja on silti hoikka sekä liikkuu paljon vähemmän ku minä tai siis mies ei liiku lainkaan ja minä kävelen päivittäin 6km. :headwall:
Alunperin painoimme molemmat 60kg. Minä 173½cm ja mies 181cm
Aina kun joku näkee mieheni ruokamäärän se järkyttyy ja kysyy mihin mahaan se ton laittaa ja mä vastaan joo ja se ottaa vielä lisää.

Ei ole mitenkään universaalia tämä. Niin exäni kuin nykyisenikin kyllä lihovat, jos ylenpalttisesti syövät. Nykyään mieheni syö paljon, mutta myös urheilee useasti viikossa. Jos mun mies jäisi sohvaperunaksi, niin maha kyllä kasvaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mutta eihän naiselle saa KOSKAAN huomattaa tämän liikakiloista. Ei varsinkaan silloin, kun niitä on reilummin. Tulee turpaan niin että lätty lätisee
|O

no musta se on törkeetä huomauttaa miehelle taikka naiselle,jokaisen oma asia. toki jos ihminen on 100 kiloinen tai yli joka uhkaa terveyttä..niin silloin voisi hienovaraisesti ja nätisti asiasta mainita. mut en ymmärrä jos esim nainen ollu suhteen alussa 60 kiloinen ja 10v jälkee olis 70 kilonen ni siit tulis kamala haloo! |O

Yhteistyössä