Kun mies on aina töissä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Roboottiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Roboottiäiti

Vieras
Se lähtee aamulla kukonlaulun aikaan töihin. Töiden jälkeen on asioita. Tulee kotiin. Juo päiväkahvit ja lukee samalla päivän lehden. Menee tonne pihalle omalle työmaalle hommiin. Soittaa mulle tänne sisälle, että olis kohta nälkä. Lopettaa hommat iltaysiltä. Ehtii nähdä vauvaa n. 15 min., ennen kun vauva menee nukkumaan. Syödään (joo liian myöhään mä tiiän), yleensä vielä sen ääliökaverit on täällä ollu auttamassa remppahommissa, niin kokkaan siis niillekin ja kuuntelen siinä niiden tyhmiä, naisia halventavia juttuja. Mies on ihan poikki ja menee suoraan nukkumaan. Joskus ennen nukkumaan menoa surffailee netissä jollain autosivuilla ja remppasivuilla. "Perehtyy seuraavan päivän hommiin" Viikonloppuisin on myös kotihommia ja kaikenmaailman kala- ja työreissuja, joten ei yleensä edes nähdä toisiamme vkl:na.

Milloin on aikaa parisuhteelle? Olen vain roboottiäiti, joka "suoriutuu" päivistä. Olisi kiva taas tuntea itsensä naiseksi. Ja halutuksi. Ja upeaksi. Tai että joku vaan huomaisi, että mulla on tukka eri tavalla kun yleensä tai kynnet lakattu. Hohhoijaa. Kauankohan tätä jaksaa?

No joo, mä olen ehkä jäävi arvioimaan näitä, kun jotenkin.. öö.. ajattelen, että kun siihen omaan kotiin lähtee niin pitää voida arvioida että miten se sitten vaikuttaa parisuhteeseen kun sitä tekemistä on kanssa jonkun aikaa.. No mutta, jos voisitte miehen kanssa sopia, että joku tietty päivä viikosta tai edes kuukaudesta olisikin sellainen, että remonttia ei tehdä ollenkaan? Että ollaan vaan keskenään?

Tuli mieleen, että mieshän saattaa ajatella periaatteessa ihan samalla lailla kuin sinäkin, että on "remonttiorjana" ja ei koskaan aikaa parisuhteelle ja vauvalle ja kokea stressiä kun työtkin pitää hoitaa... Mies saattaa itsekin ihan hyvin kokea aivan samoja asioita kuin sinäkin.

Mun mielestä noi pienet tauot tai sitten ihan rehellinen viikon tai kuukauden remonttiloma on tarpeen jos tilanne on tuollainen. Monella tutulla se on tehnyt ihan hyvää!

Onko mies sitten jotenkin muuttunut ajan myötä, vai oliko jo ennen lasta tuollainen? Jos oli, niin miksi odotit että mies muuttuisi lapsen myötä "enemmän kotona viihtyväksi"?

Alkuperäinen kirjoittaja nnnmm:
Ja sekö miehen vika että pitää kaikki illat rempata? Olisitte ostanut uuden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uudet on rumia! Niin sehän on myös hintana siitä, että saa asua talossa jolla on sielu, luonnetta. Ja lähinnä pihaa remppaa tällä hetkellä. Piha se olis uudessakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Onko mies sitten jotenkin muuttunut ajan myötä, vai oliko jo ennen lasta tuollainen? Jos oli, niin miksi odotit että mies muuttuisi lapsen myötä "enemmän kotona viihtyväksi"?

Ennen vauvaa tehtiin aina kaikkea yhdessä, käytiin mm. kerran viikossa ulkona syömässä, vietettiin koti-iltoja. Kyse ei nyt ole siitä, että töitä olisi pakko tehdä niin paljon tai että kotihommilla olis kiire. En oo koskaan painostanut. Ja rahaakin on ihan riittävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pimpiäinen:
teillä kuitenkin mies tulee kotiin joka ilta..mulla se saattaa tehä töitä 2 viikkoa putkeenkin ettei käy kotona ollenkaan. Mut meille sopii tälläinen elämä.

Toi olis aika karua! Siis että pois kotoa noin kauan. Kai tässä täytyy ajatella, että vois asiat olla huonomminkin... Kai mä oon vaan itsekäs, kun haluan tuntea itseni naiseksi, nyt kun vielä olen nuori ja kaunis...

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
sun housuissa, kuin miehesi. Mieti kuinka stressaavaa hänellä on.

On stressaavaa on! Mies mies mies. Enks mä saa vaatia mitään? Ei sen oo edelleenkään pakko tehä noin paljon töitä. Ja sitäpaitsi suurin osa ajasta tuolla "työmaalla" kuluu paskanjauhantaan ja tupakan poltteluun. Oon koittanu mennä sinne juttelemaan, mutta eihän siitä mitään tule kun vauva hermostuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ennen vauvaa tehtiin aina kaikkea yhdessä, käytiin mm. kerran viikossa ulkona syömässä, vietettiin koti-iltoja. Kyse ei nyt ole siitä, että töitä olisi pakko tehdä niin paljon tai että kotihommilla olis kiire. En oo koskaan painostanut. Ja rahaakin on ihan riittävästi.

Pitäiskö istua alas ja puhua asiasta ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Pitäiskö istua alas ja puhua asiasta ajan kanssa.

pitäis

Yhteistyössä