Kun mies syyttää ihan kaikesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tympii

Vieras
Taas oli sitten minun vikani kaikki. Olin eilen baarissa ja siellä joku känniääliö ei jättänyt minua rauhaan. Se ei uskonut, vaan jankutti ja jankutti, seuras minua joka paikkaan ja jaaritteli kuinka hän rakastui minuun jne. Sen kaverit kävi hakemassa miestä pois, mutta se aina palasi takaisin.

Koetin siinä seurustella muiden seurueen kanssa ja lopulta tämä känniääliö sai hermostettua seurueen miehet ja siinä oli tapahtua selkkaus.

No, minä kerroin tästä miehelle, ensimmäinen reaktio häneltä oli, että hän äsähti kiukkuisesti että minä en koskaan osaa olla kunnolla. Tänään kun soitin hänelle töihin, hän nimitteli minua räyhähengeksi.

Aina sama juttu. Jos tapahtuu tuollaisia, mies aina alkaa räyhäämään minulle kuinka saan aikaan katastrofeja. Kerran hänen kaverinsa tuli huutamaan minulle, syystä jota en vieläkään tiedä, hän oli niin kännissä. Mies tuli paikalle ja alkoi huutamaan minulle kuorossa ja sätti minut maanrakoon, kun suututin hänen kaverinsa. Seuraavana päivänäkin hän moitti minua, koska hänen kaverinsa oli vihainen minulle.
Kysyin että tiesikö mieheni syytä miksi kaverinsa rähjäsi minulle, ei tiennyt mutta minun syyni se oli kuitenkin.
Parin päivän kuluttua miehen kaveri otti yhteyttä mieheen ja pyysi anteeksi käytöstään.
Mies ei koskaan pyytänyt minulta anteeksi.

Ja taas näin kävi. Että näin.

Mitä minä sen kanssa teen? Ei sen kanssa pysty puhumaan avoimesti, se kuuntelee ja sitten toteaa että joo, kääntää selkänsä ja alkaa tekemään omia asioitaan.

No onpa kamalaa. Pelkästään noiden kahden tapauksen takia pidän miestäsi vielä aika normaalina. Millainen hän ihan arkielämässä on jättäen pois jotkin tuollaiset erikoistilanteet? Kuunteleeko ja kohteleeko sinua arjessa kunnioittavasti jne?

Sori vaan, mut kuulostaa ihan teinimeiningiltä. Sinun ois varmaan pitäny sanoa sille känniääliölle, et suksii v*ttuun. Jostainhan se ilmeisesti sai kipinän alkaa sua seuraamaan. Juttelit sä sen kanssa ja sanoitko olevas varattu?

Hmm. Ihan lähtökohtaisesti kannattaa vältellä baareja, ja erityisesti sellaisia, joissa käy tuon sortin tyyppejä. Olen itse varsinainen ääliömagneetti, joten en voi käydä tuollaisissa paikoissa. Ja muutenkin kannattaa vähän miettiä kuinka itse käyttäytyy. Toisin sanoen, opettele sanomaan ääliöille tarpeeksi selkeästi että sinulla on jo parempaa seuraa. Kun sen sanoo oikealla äänensävyllä, ei mies enää kehtaa lähestyä sinua nolojen pakkien pelossa.

Toisekseen, parisuhteessa ei kannata kertoa toiselle ihan kaikkea. Pelisilmää kehiin!

Mitä taas mieheesi tulee, niin oletan hänen käyttäytymisensä johtuvan joko siitä, että

1 hän ei siedä kännisiä naisia (äärimmilleen vietynä tämä tarkoittaa myös naisia, jotka eivät juo, mutta käyvät baarissa)
2 hänellä on äärimmäisen huono itsetunto

Kysy suoraan miksi hän on suhtautuu asiaan niin voimakkaan tunneperäisesti? Jos asia vaikka valkenisi hänelle itselleenkin pikku hiljaa. Ja sinä ymmärtäisit häntä sitten paremmin, joten voisit säätää omaa käyttäytymistäsi sopivammaksi hänelle (esim ettet kertoisi aina ihan kaikkea).

Jos puhuminen ei auta, lopeta baareissa käynti tai vaihda miestä.

ota siltä suihin ekaksi sitten anna panna sua valmiiksi rasvattuun kakkoseen ja pyydä että laukeaa kasvoillesi niin on tyytyväinen ja mukava ilmapiiri kaikilla kotona

[QUOTE="vieras";24046922]No onpa kamalaa. Pelkästään noiden kahden tapauksen takia pidän miestäsi vielä aika normaalina. Millainen hän ihan arkielämässä on jättäen pois jotkin tuollaiset erikoistilanteet? Kuunteleeko ja kohteleeko sinua arjessa kunnioittavasti jne?[/QUOTE]

Tavallinen suomalainen mies, ei ole kiinnostunut minun asioistani mutta jaksaa puhua omistaan. Tuokaan ei haittaa minua enää suuresti, joskus haittasi, mutta nyt olen oppinut että puhun asioistani kavereilleni.

Kannattaa keskustella vielä ja sanoa että et pidä jatkuvasta syyttelystä. Tsemppiä sulle!

hqtCI0

YIjJ7u

Sori vaan, mut kuulostaa ihan teinimeiningiltä. Sinun ois varmaan pitäny sanoa sille känniääliölle, et suksii v*ttuun. Jostainhan se ilmeisesti sai kipinän alkaa sua seuraamaan. Juttelit sä sen kanssa ja sanoitko olevas varattu?

No, jos tilanne täytyy ihan kaikin puolin kertoa:
Tämä känninen tuli juttelemaan minulle, vaihdoin pari sanaa ja lähdin sitten kavereitteni sekaan. Ei, en rohkaissut miestä mitenkään, hän kysyi olenko yksin täällä ja kertoi samaan hengenvetoon sen naisesta joka oli potkaissut sen pihalle, eikä hänellä ole edes nukkumapaikkaa. Pahoittelin tapahtunutta ja rohkaisin miestä soittamaan naiselleen ja pyytämään anteeksi, mieluiten selvin päin.

Pyysin kyllä häntä jossain vaiheessa lopettamaan seurailun, koska hän oli erittäin kovaääninen ja aika aggressiivinen jossain vaiheessa puheissaan.
En pyytänyt häntä poistumaan vittuun, koetan muistaa tämän seuraavalla kerralla.

Yleisesti ottaen minulla ottaa aina päästä se, että jos tällaisia ahdistelijoita sattuu paikalle niin naista syytetään siitä, että mies ahdistelee.
Mielestäni ei ole relevanttia se, olenko oletetulla käytökselläni rohkaissut kännistä miestä vai en, vaan oman mieheni käytös.

[QUOTE="mamma";24046946]

Mitä taas mieheesi tulee, niin oletan hänen käyttäytymisensä johtuvan joko siitä, että

1 hän ei siedä kännisiä naisia (äärimmilleen vietynä tämä tarkoittaa myös naisia, jotka eivät juo, mutta käyvät baarissa)
2 hänellä on äärimmäisen huono itsetunto

Kysy suoraan miksi hän on suhtautuu asiaan niin voimakkaan tunneperäisesti? Jos asia vaikka valkenisi hänelle itselleenkin pikku hiljaa. Ja sinä ymmärtäisit häntä sitten paremmin, joten voisit säätää omaa käyttäytymistäsi sopivammaksi hänelle (esim ettet kertoisi aina ihan kaikkea).

Jos puhuminen ei auta, lopeta baareissa käynti tai vaihda miestä.[/QUOTE]

Tuskin vaihtoehto 1, en ainakaan uskoisi näin. Kallistuisin enemmän vaihtoehto 2, vaikkakaan en ymmärrä miksi huono itsetunto purkautuisi tuota kautta. Enemmän uskoisin että huono itsetunto kanavoituisi mustasukkaisuutena. Mutta me kaikki olemme erilaisia.

Ymmärtäisin hänen käytöstään paremmmin, jos se olisi kuten suhteemme alkuaikoina. Ei hän silloin noin syyttellyt minua, pikemminkin oli puolellani.

No, jos tilanne täytyy ihan kaikin puolin kertoa:
Tämä känninen tuli juttelemaan minulle, vaihdoin pari sanaa ja lähdin sitten kavereitteni sekaan. Ei, en rohkaissut miestä mitenkään, hän kysyi olenko yksin täällä ja kertoi samaan hengenvetoon sen naisesta joka oli potkaissut sen pihalle, eikä hänellä ole edes nukkumapaikkaa. Pahoittelin tapahtunutta ja rohkaisin miestä soittamaan naiselleen ja pyytämään anteeksi, mieluiten selvin päin.

Pyysin kyllä häntä jossain vaiheessa lopettamaan seurailun, koska hän oli erittäin kovaääninen ja aika aggressiivinen jossain vaiheessa puheissaan.
En pyytänyt häntä poistumaan vittuun, koetan muistaa tämän seuraavalla kerralla.

Yleisesti ottaen minulla ottaa aina päästä se, että jos tällaisia ahdistelijoita sattuu paikalle niin naista syytetään siitä, että mies ahdistelee.
Mielestäni ei ole relevanttia se, olenko oletetulla käytökselläni rohkaissut kännistä miestä vai en, vaan oman mieheni käytös.

Kyllä se sun käytös liittyy myös asiaan. Esimerkkinä, joskus olen ollut tuttuni kanssa baarissa ja jotkut ikivanhat ukot on tulleet ahdistelemaan. Minä sanoin heille vain että heihei, ja jatkoin puhumista kaverini kanssa kuin en huomaisikaan ukkoja. No kaveri vaan alkoi huutelemaan heille kaikkea ihan omituista, tyyliin ette te tällasta muijaa saiskaan vaikka haluuttekin... Siitähän miehet sitten innostuivat, eivät enää yrittäneet pokata mutta jäivät siihen haukkumaan. Jos kaveri olisi vain ollut huomioimatta heitä, he olisivat jatkaneet matkaansa.

Tän kerroin siks että jos säkin käyttäydy jotenkin sillain että tavallaan rohkaiset ukkoa ahdisteluun ja miehes on kyllästynyt siihen että esität sua haittaavan se ahdistelu kauheesti mutta kuitenkin olet jotenkin imarreltu huomiosta joten et sano kunnolla ahdistelijalle että lähde pois. En siis tiedä teetkö näin, mutta tarkoitan että siksi myös sun käytöksellä on vähän väliä :)

Kyllä se sun käytös liittyy myös asiaan. Esimerkkinä, joskus olen ollut tuttuni kanssa baarissa ja jotkut ikivanhat ukot on tulleet ahdistelemaan. Minä sanoin heille vain että heihei, ja jatkoin puhumista kaverini kanssa kuin en huomaisikaan ukkoja. No kaveri vaan alkoi huutelemaan heille kaikkea ihan omituista, tyyliin ette te tällasta muijaa saiskaan vaikka haluuttekin... Siitähän miehet sitten innostuivat, eivät enää yrittäneet pokata mutta jäivät siihen haukkumaan. Jos kaveri olisi vain ollut huomioimatta heitä, he olisivat jatkaneet matkaansa.

Tän kerroin siks että jos säkin käyttäydy jotenkin sillain että tavallaan rohkaiset ukkoa ahdisteluun ja miehes on kyllästynyt siihen että esität sua haittaavan se ahdistelu kauheesti mutta kuitenkin olet jotenkin imarreltu huomiosta joten et sano kunnolla ahdistelijalle että lähde pois. En siis tiedä teetkö näin, mutta tarkoitan että siksi myös sun käytöksellä on vähän väliä :)

No eipä mikään ihme että miehet alkoivat haukkumaan teitä, etpä itsekään tykkäisi jos sinua kohtaan käyttäydytään ilkeästi ja haukutaan.

Enkä ymmärrä tätäkään kulttuuria täällä Suomessa: joko soitetaan suuta, käsketään painumaan vittuun ja ilkeillään tai sitten rohkaiset toista käyttäytymään huonosti.
Nyt sitten pitäs muistaa semmoinen asia, että kyllä normaali ihminen ymmärtää jos pyydetään poistumaan seurasta, kuten sanottu, tämä mies oli niin kännissä ettei ymmärtänyt rajojaan.

Minä en ymmärrä epäkohteliaisuutta, enkä itse suosi sellaista. Kyllä asiansa voi aina sanoa kohteliaasti ja hyvällä maulla, loukkamatta toista liiaksi.
Toinen asia, mitä en ymmärrä on, että jos kirjoitan että pyydän poistumaan seurasta, se tarkoittaa että katsoin silmiin, pyysin kohteliaasti jättämään rauhaan, minulla on muuta seuraa ja haluan viettää iltani heidän kanssaan. En siis ketkutellut lanteitani, hipelöinyt hiuksiani, keikistellyt ja flirttaillut. Miten tästä voi vetää johtopäätöksen että olen rohkaissut tätä miestä? :)

Jos yhtään auttaa asiaan: Minulla oli pitkät housut jalassani, pitkähihainen paita (ei avokauluksista) ja neule. Jalassani oli matalakantaiset sandaalit. Hiukseni olivat auki, mikä tietysti on viettelyksen merkki, olisihan täytynyt olla nuttura tai huivi päässäni.

No eipä mikään ihme että miehet alkoivat haukkumaan teitä, etpä itsekään tykkäisi jos sinua kohtaan käyttäydytään ilkeästi ja haukutaan.

Enkä ymmärrä tätäkään kulttuuria täällä Suomessa: joko soitetaan suuta, käsketään painumaan vittuun ja ilkeillään tai sitten rohkaiset toista käyttäytymään huonosti.
Nyt sitten pitäs muistaa semmoinen asia, että kyllä normaali ihminen ymmärtää jos pyydetään poistumaan seurasta, kuten sanottu, tämä mies oli niin kännissä ettei ymmärtänyt rajojaan.

Minä en ymmärrä epäkohteliaisuutta, enkä itse suosi sellaista. Kyllä asiansa voi aina sanoa kohteliaasti ja hyvällä maulla, loukkamatta toista liiaksi.
Toinen asia, mitä en ymmärrä on, että jos kirjoitan että pyydän poistumaan seurasta, se tarkoittaa että katsoin silmiin, pyysin kohteliaasti jättämään rauhaan, minulla on muuta seuraa ja haluan viettää iltani heidän kanssaan. En siis ketkutellut lanteitani, hipelöinyt hiuksiani, keikistellyt ja flirttaillut. Miten tästä voi vetää johtopäätöksen että olen rohkaissut tätä miestä? :)

Jos yhtään auttaa asiaan: Minulla oli pitkät housut jalassani, pitkähihainen paita (ei avokauluksista) ja neule. Jalassani oli matalakantaiset sandaalit. Hiukseni olivat auki, mikä tietysti on viettelyksen merkki, olisihan täytynyt olla nuttura tai huivi päässäni.

Mun kertomuksen miehet ei olleet ihan asiallisia itsekään, mun mielestä mm. ei ole asiallista 6-kymppisten tulla pokaamaan alaikäisiä ja olla poistumatta vaikka heitä pyytää poistumaan ;) Mutta joo aika hieno juttu jos tää on teidän suhteen isoin ongelma, silloin teillä on aika helppoa.

Mun kertomuksen miehet ei olleet ihan asiallisia itsekään, mun mielestä mm. ei ole asiallista 6-kymppisten tulla pokaamaan alaikäisiä ja olla poistumatta vaikka heitä pyytää poistumaan ;) Mutta joo aika hieno juttu jos tää on teidän suhteen isoin ongelma, silloin teillä on aika helppoa.

No, kerroppas sinä, miten rohkaisit heitä liittymään seuraanne? Jäitkö kuitenkin heidän kanssaan pitämään silmäpeliä tai lähettelitkö tietämättäsi rohkaisevia viestejä? Ihan vain sen takia, että jos he eivät poistuneet seurastanne, oli syytä myös teissäkin! Aika monta kertaa nuoret teinitytöt nauttivat siitä että saavat keski-ikäiset miehet villiintymään.

Helppous on suhteellinen käsite. Jos sinä et ole koskaan törmännyt tällaiseen ongelmaan, se ei tarkoita sitä, etteikö tämä olisi asia joka voisi tuottaa kitkaa parisuhteessa.

Yhteistyössä