Kun mies tulee töistä kotiin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
niin mitä teillä sen jälkeen tapahtuu?
Jos siis tulee normipäivätyöstä noin klo 16-17 välillä.
Olettamus, että sinä olet kotona lasten kanssa.
Miten teillä kotityöt/lastenhoito sen jälkeen jaetaan?
 
Minä laitan ruokaa ja mies leikkii tytön kanssa. Syödään ja sitten mies siivoaa keittiön ja sitten minä huilaan hetken keittiöpuuhilta. Ollaan vaan ja yhdessä touhutaan, ulkoillaan jne. Molemmat tekevät tasavertaisesti illat kotitöitä.
 
No ihan samalla tavalla kuin vaikka viikonloppuisinkin. Kumpikin katsoo lapsia ja tekee tarvittavia hommia, mutta viikolla pyrin kyllä tekemään hommat päivän aikana niin ettei yhteistä iltaa mene enää siivoiluun suotta kun päivälläkin kerkeää.
Nyt kun aloin asiaa enempi ajatella, niin mies taitaa kyllä enempi olla lasten kanssa iltaisin läsnä kun mitä minä.
 
Vielä kun kotona olin niin meni niin että mies söi ruoan, leikki hetken tenavien kanssa, torkkui reilu puolisen tuntia, vietti aikaa vähän aikaa meidän kanssa, lähti viemään koiran lenkille ja tuli kotiin samoihin aikoihin kun pikkuisia alettiin nukuttamaan.

Kotityöt oli mun hommia, kun kotona kerran olin, viikonloppuisin jakautui myös miehelle, joka meillä esimerkiksi imuroi ja pesee lattiat.
 
Minä oon laittanut ruoan pöytään n. 16.45 kun mies tulee. Syödään, mies käy pötköttelemään lapsen kanssa ja katsoo hetken lastenohjelmia. Minä siivoan keittiön. Viim. 18 30 mies lähteen iltahommiin eli rakentamaan taloa ja minä lähden lapsen kanssa ulos/siivoan/käyn kaupassa tms.
 
menee nyt kun olen töissä samaan tapaan,kuin silloin kun olin kotona. Mies tulee yleensä 19 jälkeen kotiin,syö ja käy ehkä vessassa,ehtii leikkiä tytön kanssa n.½h. ennen iltatoimia.
 
Tää kuulostaa siltä kun oisin ihan tossun alla mutta.. Kun mies tulee kotiin hän syö ruokaa mitä oon tehnyt (jos oon tehnyt;) ), lukee postin (myös mainos), jonka jälkeen siirtyy sohvalle. Mä siirryn myös ;) katotaan tölsyä (liikuttas varmaan johkin kylään, lenkille ym ellen ois raskaana -nyt ei vaan jaksa iltasin mitään). Lapset leikkii ja hengailee kamujen kans. Pelaan heijän kans ja teen läksyjä iltasin tai muuta. Mies tekee kans. Mut pääasiassa loikoillaan parhaillaan illat ;) Mies laittaa lapset nukkumaan , autan mikäli pystyn (liitoskivut iltasin ihan kamalat).Teen päivisin kaikki kotihommat siivoukset, pyykkäykset, kauppakäynnit ym.
 
Mies tulee 15.30 kotiin, keittää meille iltapäiväkahvit.
Tytön kanssa leikitään, kahvien jälkee istutaan sohvalle.
Syödää.
Mies kylvettää tytön illalla ja tekee iltapuuhat
 
Kun mies tulee töistä, on ruoka laitettu ja lähes kaikki kotityöt tehty. Mies syö ruuan ja sen jälkeen vaan ollaan ja touhutaan perheen kesken. Mulle on ok, että hoidan suurimman osan kotitöistä, kun mies käy töissä ja minä olen kotona.
 
Syödään tai mies käy suihkussa, riippuu olenko tehnyt vielä ruokaa. Sitten kahvit ja mies hoitaa vauvaa sillä aikaa kun siivoan keittiön. Ottaa unet tai on koneella tämän jälkeen. Illalla tehdään jotain yhdessä, laitetaan vauva yöpuulle ja katsotaan ehkä telkkaa samalla kun syödään iltapalaa.
 

Yhteistyössä