Kun mikään ei kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiskuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niiskuneiti

Jäsen
27.06.2004
115
0
16
Laitanpas tämän uusiksi, tällä kertaa otsikon ja nimimerkin oikeisiin sarakkeisiin...

Äidilleni ei kelpaa mikään Mikään, mitä teen, ei hänelle riitä, vaan aina hän keksii kaikesta jotain kritisoitavaa...

Viimeksi tänään, kerroin haaveestani päästä joskus(!) kyläilemään ulkomailla asuvan ystäväni luona... ja äitini siihen nyrpeästi että hän ei usko että minä ja mieheni pääsemme KOSKAAN ulkomaille.

Mielestäni tosi pahasti sanottu, ja hän sivuutti järkytykseni vain olankohautuksella. Kun sanoin että miksi aina mollaa minua, ja lyttää kaikki unelmani, hän sanoi ettei hän ollenkaan mollaa; hän vain sanoo. Tosi ilkeäksi tuon kommentin tekee se, että vanhempani ovat kyllä matkustelleet, myös lasten aikana, ja yhä eläkeläisinä. Miksi me olisimme jotenkin heitä huonompia? :'(

tutulta kuulostaa. Mun äiti on ihan samanlainen. Mikään mitä mä teen, ei oo oikein. Esimerkkinä vois sanoa, että jatkuvasti huomauttelee mun läskeistäni, mutta sitten kun yritän laihduttaa, uhalla tyrkyttää kaikkea hyvää kun tietää miten helposti repsahdan :( ei siis yritäkkään tukea minua laihdutuksessa. Kaikki kotimme hankinnat haukkuu, ja moittii tuhlareiksi, vaikkei oikeasti todellakaan sitä olla. Muutenkaan emme osaa sen mielestä tehdä mitään oikein.

Meidän äiti myös usein tuppautuu meille "auttamaan". Siivoaa ja puunaa, jonka jälkeen valittaa kun taas hänen PITI kaikki tehdä. :( Ja tulee tosiaan pyytämättä, usein kielloistakin huolimatta.

Olen kertonut äidille joskus myös haaveestani jonain päivänä aloittaa lukio iltakouluna, ihan harrasteena, ja olisihan tuo valkolakki kiva palkkio opiskelusta... :) Ja tähän äiti, että se on niin vaikeaa... siihen sävyyn että ei minun järjenjuoksullani. :(

Miehenikin olen valinnut väärin, kun ei ole "hyvästä perheestä" (=hänellä vanhemmat eronneet).

Jospa sitten toteutat tuon kyläilyn ulkomailla asuvan ystäväsi luokse. Säästämään rahaa... Kivaa olla jokin tavoite. Äläkä välitä noista lannistavista puheista. Koita vaan pitää suhde ydinperheeseesi (mies ja lapset?) hyvässä kunnossa, pidä siitä huolta. Tuollainen ennustelu mitä äitisi tekee syö helposti sinulta pois energiaa ja tarmoa. Tiedosta tämä ja kysehän on SINUN ELÄMÄSTÄSI. Täältä rutkasti voimia ja ihanaa kevättä!