Työttömälle kun ei mikään kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Naapurin vanharouva on työtön,hänellä sairauksia joka sormelle ja varpaalle ettei kukaan ota sen ikäistä ihmistä töihin ja tuolla sairausmäärällä,eläkepapereitahan hän odottaa ja tuo on kyllä totta että parempi olla eläkkeellä kuin työnantajan riesana.
Mutta valittamisen naapurini kyllä osaa:(
Valitti taas kuinka ei ole rahaa ja on ruuasta tiukkaa ym.
No ehdotin että nythän kannattaa noukkia luonnosta kaikkea ilmaista mitä irti saa:)
Tuossa metsän reunassa on pihlajanmarjaa,samoin lähimetsästä löytyy niin mustikkaa,puolukkaa kuin sieniäkin,
vaan ei:(
Eihän hän nyt viitsi metsään mennä,siellä likaantuu ja vielä noukkimisen lisäksi ne pitää jotenkin käsitellä,keittämällä mehuiksi ym tai pakata marjoina pakasterasioihin.
Ehdotti myös että noukkisin hänelle,kyllä hän sitten voisi ottaa vastaan, mutta itse noukkimaan niin :laugh:
Se on niin paljon helpompaa kun ostan sen määrän kaupasta mitä tarvitsen,sanoo naapurini :(
(kuitenkin jatkuvasti naapurin viimetalvenakin oli minulta vinkumasa hilloja joita olin itse tehnyt, eli ei kyse siis siitä ettei pidä hilloista,soseista,sienistä ym. )

Onko tosiaan niin että nykyihmiset odottaa kaiken saavansa nenän eteen ja mitään edes sitä vähäistä noukkimista ei haluta tehdä kun antaahan sossu ruokarahaa ja saan sen valmiina sossun rahoilla kaupan hyllyltä.

Jotenkin pistää vihaksi kun toinen valittaa ja yrität auttaa ja ehdottaa ilmaisia vinkkejä ja jopa lähteä mukaan tuohon metsään mutta mikään ei kelpaa. Kaikki kun vaan pitää olla siellä kaupan hyllyllä vamiina ja ilmaiseksi sieltäkin pitäsi saada :(
Ja varmasti se kaupan kiertäminenkin on näille liian rankaa,joutuu vielä takapuolen sohvalta nostamaan.

Jos on sairauksia joka sormelle, niin voi olla, ettei kannata metsässä noukkia mustikoita. Mutta ihmettelen miksi torjui sinun apusi. Syynä voi olla myös ylpeys? Onhan se varmasti osin nöyryyttävääkin olla työtön, sinua vanhempi ja ainakin osin sinun apusi varassa :/

se on jännä juttu miten voi olla vaikeaaa.. mulla on pari kaveria joilla samanlaista, ongelmia olis vaikka muille jakaa mutta ei kelpaa neuvot ja apu mikäli siihen vaadittais omaa panostusta... ;)

Mutta ensitalvena minun ovikelloa jos soittaa ja vinkuu hillojani tms. niin annan kyllä tosin hintalapun liimaan jo pakkausvaiheessa tuotteen päälle:)
Enään ei todellakaan tule ilmaiseksi:(

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Jos on sairauksia joka sormelle, niin voi olla, ettei kannata metsässä noukkia mustikoita. Mutta ihmettelen miksi torjui sinun apusi. Syynä voi olla myös ylpeys? Onhan se varmasti osin nöyryyttävääkin olla työtön, sinua vanhempi ja ainakin osin sinun apusi varassa :/

Kyllä hänellä jalat ja kädet pelaa ja jos hiljakseen mentäsi niin ei muutenkaan rasittuisi:)
Sairaudet on lähinnä sydän,aika paha psoriases ym allergioita jotka rajoittava jonkin verran elämää mutta ei liikkumista ole kielletty:)

Minä en antaisi edes hintalapun kanssa. Sanoisin, että eipä tullut tehtyä syksyllä ylimääräisiä hilloja, vain oman perheen tarpeisiin. Että mennään sitten ensi syksynä yhdessä marjaan, niin saat sinäkin keitellä hillot itsellesi. Siihen perään suosittelisin tosi hyviä ja edullisia S-marketin Rainbow-hilloja. :D

No joo..Täällä kanssa yks kaveri joka vinkui kun vaan 42e rahaa pariksi viikoksi ennenkuin äitiysraha tulee..Kun ruokaa pitäis saada..Yritin sanoa että saahan tolla rahalla jo vaikka mitä,kun tekee itse sen ruuan eikä ostele valmis pitsoja ja herkkuja..AAARRRGGGHHH. Miten voi olla noin avutonta..Peruna ainakin on halpaa,samoin makarooni ja niistä saa jo monenlaista ruokaa.Samoin alkaa omenoita,puolukoita,sieniä olemaan mitä vois hyödyntää mutta" eiiii"

Mullakin pelaa kädet ja jalat, mutta pää alaspäin en voi kauaa olla, kun alkaa pyörryttää, tulee oksettava olo ja siksi jää metsämarjat poimimatta.Onneksi on omasta takaa viinimarjoja...niitä sitten hyödynnämme =)

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mullakin pelaa kädet ja jalat, mutta pää alaspäin en voi kauaa olla, kun alkaa pyörryttää, tulee oksettava olo ja siksi jää metsämarjat poimimatta.Onneksi on omasta takaa viinimarjoja...niitä sitten hyödynnämme =)

Varrellisia poimureita on olemassa.

Ruusunmarjat ja pihlajat ei kasva maassa ;)

Ja kyllä tämä naapurini voi olla pää alespäin;) ja jos ei voisi niin tulisi seurakseni metsään jolloin varmasti muutaman päivän voisin hänen marjoihin ja sieniin uhrata omasta ajastani:) Mutta asenne kun on vamiina jo se että kaiken pitää olla vamiina edessä,ja mielellään ilmaista:(

Löysin kerran kaupasta 10centillä leipäjauhoseosta johon lisättiin vesi ja hiiva,ostin itselleni niitä ison kasan ja soitin naapurilleni että toisinko samalla:)
Mutta ei,
-en minä taida jaksaa leipoa,ostan valmiina sen mitä tarvitsen

ja sitten valitetaan kun ei rahaa:( Hitto kun ne pinetkin teot säästää sitä kukkaroa keventymästä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Vielä en ole sellaista täällä kaupasta löytänyt...on vain niitä varrettomia.Jos vaan varrellisen löydän, niin ostan kyllä heti =)
Moni kuvittelee, että nuo mun oireet ovat keksittyjä ja laiskuutta, mutta on sitten heitäkin, jotka tajuavat että vika siinä, kun korvaan kerääntyy sakkaa.Sama juttu on, jos joudun tekemään edestakaista ylös alas liikettä...nostaa esim astioita, niin samat oireet tulee :(

Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Naapurin vanharouva on työtön,hänellä sairauksia joka sormelle ja varpaalle ettei kukaan ota sen ikäistä ihmistä töihin ja tuolla sairausmäärällä,eläkepapereitahan hän odottaa ja tuo on kyllä totta että parempi olla eläkkeellä kuin työnantajan riesana.
Mutta valittamisen naapurini kyllä osaa:(
Valitti taas kuinka ei ole rahaa ja on ruuasta tiukkaa ym.
No ehdotin että nythän kannattaa noukkia luonnosta kaikkea ilmaista mitä irti saa:)
Tuossa metsän reunassa on pihlajanmarjaa,samoin lähimetsästä löytyy niin mustikkaa,puolukkaa kuin sieniäkin,
vaan ei:(
Eihän hän nyt viitsi metsään mennä,siellä likaantuu ja vielä noukkimisen lisäksi ne pitää jotenkin käsitellä,keittämällä mehuiksi ym tai pakata marjoina pakasterasioihin.
Ehdotti myös että noukkisin hänelle,kyllä hän sitten voisi ottaa vastaan, mutta itse noukkimaan niin :laugh:
Se on niin paljon helpompaa kun ostan sen määrän kaupasta mitä tarvitsen,sanoo naapurini :(
(kuitenkin jatkuvasti naapurin viimetalvenakin oli minulta vinkumasa hilloja joita olin itse tehnyt, eli ei kyse siis siitä ettei pidä hilloista,soseista,sienistä ym. )

Onko tosiaan niin että nykyihmiset odottaa kaiken saavansa nenän eteen ja mitään edes sitä vähäistä noukkimista ei haluta tehdä kun antaahan sossu ruokarahaa ja saan sen valmiina sossun rahoilla kaupan hyllyltä.

Jotenkin pistää vihaksi kun toinen valittaa ja yrität auttaa ja ehdottaa ilmaisia vinkkejä ja jopa lähteä mukaan tuohon metsään mutta mikään ei kelpaa. Kaikki kun vaan pitää olla siellä kaupan hyllyllä vamiina ja ilmaiseksi sieltäkin pitäsi saada :(
Ja varmasti se kaupan kiertäminenkin on näille liian rankaa,joutuu vielä takapuolen sohvalta nostamaan.

sitähän tämä nyky yhteiskunta on! kaikki valmiina mulle heti!

Vielä en ole sellaista täällä kaupasta löytänyt...on vain niitä varrettomia.Jos vaan varrellisen löydän, niin ostan kyllä heti =)
Moni kuvittelee, että nuo mun oireet ovat keksittyjä ja laiskuutta, mutta on sitten heitäkin, jotka tajuavat että vika siinä, kun korvaan kerääntyy sakkaa.Sama juttu on, jos joudun tekemään edestakaista ylös alas liikettä...nostaa esim astioita, niin samat oireet tulee :(

http://www.plastex.fi/results_luetteloall.asp?id_laji=84

Ja näköjään imuriin saa marjanpuhdistimen kiinni, joten sitäkään ei tartte manuaalisesti tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ruusunmarjat ja pihlajat ei kasva maassa ;)

Ja kyllä tämä naapurini voi olla pää alespäin;) ja jos ei voisi niin tulisi seurakseni metsään jolloin varmasti muutaman päivän voisin hänen marjoihin ja sieniin uhrata omasta ajastani:) Mutta asenne kun on vamiina jo se että kaiken pitää olla vamiina edessä,ja mielellään ilmaista:(

Löysin kerran kaupasta 10centillä leipäjauhoseosta johon lisättiin vesi ja hiiva,ostin itselleni niitä ison kasan ja soitin naapurilleni että toisinko samalla:)
Mutta ei,
-en minä taida jaksaa leipoa,ostan valmiina sen mitä tarvitsen

ja sitten valitetaan kun ei rahaa:( Hitto kun ne pinetkin teot säästää sitä kukkaroa keventymästä.

No, hän taitaa olla sellainen, ettei jaksa kiinnostua ja innostua mistään.Itsetekemällä säästää paljon =)

Nopealla googlettamisella löysi (kun oli uusi keksintö minullekin tämä )
eli Prismojen valikoimiin ainakin kuuluu :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

http://www.plastex.fi/results_luetteloall.asp?id_laji=84

Ja näköjään imuriin saa marjanpuhdistimen kiinni, joten sitäkään ei tartte manuaalisesti tehdä

kyllähän ne marjat nyt manuaalisestikin puhdistaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Nopealla googlettamisella löysi (kun oli uusi keksintö minullekin tämä )
eli Prismojen valikoimiin ainakin kuuluu :)

Porista saattais sit löytyä...siellä kun on lähin Prisma =)

Anteeksi otsikoinnista ,ei ole kuitenkaan tarkoitus leimata kaikkia työttömiä.
Itsekin olen työtön (tosin mies töissä ) mutta aina olen koittanut kaikki edulliset talousvinkit käyttää,ja siksipä minua todella ihmetyttää että miten joku voikin olla noin laiska:( Valittaa osataan ja sitten kyllä mielellään otetaan kaikki valmiina.

tiedän nää tälläset tyypit. oikeasti ei ole tiukkaa, vaan se tilanne tehdään tekemällä että voidaan valittaa, jos jotain vaikka ilmaiseksi sais.
sori vaan, liian monta kertaa ite kattonu läheltä tollasta toimintaa.

ite tarjosin kavereille lapsen vanhoja vaattteita, 3 s-marketin kassillista (täyteen tungettuna) vaatteita 20e. ei kelvannu. sitten viikon päästä kuulin kuinka he valittivat ettei ole rahaa ostaa lapselle vaatetta ja kun kaikki apu on kiven kolossa. ilmaiseksi olisi pitäny ne vaatteet antaa että apu olis kelvannu, sitten he oisvat voineet myydä ne vaatteet kirpparilla ja tehdä vähän voittoa :D oli ensimmäinen ja viimenen kerta kun heitä koitettiin auttaa.
olisin vielä jotenkin ymmärtäny jos vaatteet olis olleet huonossa kunnossa, mutta kun ei, kulahtaneet vaatteet on niistä karsittu ja kasseissa oli vain vaatteita joita itse pitäisin lapsella.

Yhteistyössä