Kun mikään ei riitä miehelle. Rahasta ja materiasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miä"

Vieras
Miehelleni ei riitä mikään. Aina pitää saada lisää ja uusia juttuja. Sitten, kun on saanut mitä halusi, niin ei kuitenkaan ole tyytyväinen. Aina on joku juttu minkä hän tarvitsee/haluaa. Laitoimme juuri asuntolainammekin jäihin äippälomani ajaksi ja rahaa piti olla ihan hyvin käytössä, mutta nyt sekään ei miehelle riitä :( En enää tiedä mitä teen, on taas niin paha mieli. Omia tai lasten kuluja en voi karsia, kun niitä ei juurikaan ole. Tämä tilanne oli sama vaikka olinkin töissä, joten nyt ei ole kyse vain äippälomasta. Minusta menoja pitäisi karsia, mutta mies ei suostu. Hänen mielestään rahaa täytyy saada lisää. Meillä on kallis auto, jonka haluaisin vaihtaa huomattavasti halvempaan,mutta tähän mieheni ei tokikaan suostu.

Sori ja kiitos, kyllä helpotti!

meillä taas mies ei ole yhtään materialistininen tuntuu että se ei halua mitään uutta. Saattaa se joskus jostakin haaveilla mutta tajuaa kyllä mihin on varaa ja mihin ei.

Meillä on yhteiset rahat ja mies hoitaa rahaasiat. En tiedä onko tämä miehen käyttäytyminen oire jostakin, kun on ollut aina tälläinen. Rahaa on oltava käytössä, jos hän haluaa ostaa jotakin. Nyt sanoi, että rupeaisi tekemään viikonloppujakin töissä, että olisi enemmän rahaa :( Minä taas tyydyn vähään (olen köyhästä perheestä). Minulle riittää, että meillä on oma talo, auto ja terveellistä ruokaa pöydässä ja siistit vaatteet päällä.

Laita sinä syrjään rahaa jos mies taas tykkää tuhlata. Laitat kaiken minkä pystyt. Onko teillä yhteiset rahat?

No ompa hyvä neuvo! Kun aikuinen ihminen ja perheen isä ei pysty hallitsemaan rahankäyttöään niin so what. Vaimon pitää sitten säästää joka sentti. Hyvin epäoikeuden mukainen neuvo, eiköhän vakava keskustelu ole ainoa ratkaisu tuohon ap:n tilanteeseen!

Meilla on samanlainen mies! Mieheni on onneksi suurituloinen ja saa taten saastoonkin jotain, mutta arsyttaa etta aina on joku ostosprojekti meneillaan, kun yksi hyodyke ollaan ostettu, niin jo toista suunnitellaan. Sisustusta, elektroniikkaa, lomamatkoja... Paljon kuluu rahaa...

[QUOTE="vieras";23423503]No ompa hyvä neuvo! Kun aikuinen ihminen ja perheen isä ei pysty hallitsemaan rahankäyttöään niin so what. Vaimon pitää sitten säästää joka sentti. Hyvin epäoikeuden mukainen neuvo, eiköhän vakava keskustelu ole ainoa ratkaisu tuohon ap:n tilanteeseen![/QUOTE]

No meillä on näin että mä säästän kun mies ei osaa. Säästän tavallaan niin ettei mies edes tiedä paljonko on säästötilillä. Mies laittaa palkastaan mulle ison osan, koska näin ollaan sovittu. Hän sit käyttää jäljelle jääneen osan miten tykkää. Mä laitan sivuun osan joka kk.
Näin se toimii meillä.

Ja ihmetellään oikeasti kun tarvitaan jatkuvasti lisää ostettavia hyödykkeitä ja tuotanto ja energiankulutus kasvaa, ihmiset yrittää ostaa itsensä onnellisiksi tavaralla jota eivät tarvitse eivätkä välttämättä oikeasti edes halua. Peittoon jää se mikä on todella tärkeää kuten perhe ja läheisyys. Surullista.

Toivottavasti miehesi joku päivä herää..

Yhteistyössä