Mikään, mitä kotona teen, ei riitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Tuntuu taas, että mikään mitä kotona teen, ei riitä. Joko teen liian vähän tai huonosti, ikinä mikään ei kuitenkaan ole tarpeeksi. Itselleni tekemiseni siis riittäisivät, mutta miehelle ei.

Esimerkkinä nyt tämä. Siivosin eilen. En vienyt mattoja pihalle, vaan pyyhin pölyt, imuroin ja moppasin lattiat. Ihan normaalin siistiä (ei tahroja lattioilla, ei murusia - pöydän aluksen lakaisin aamupalan jälkeen) oli vielä tänä aamunakin. Kuitenkin mies rupesi meuhkaamaan, että ruvetaan siivoamaan. Kysyin, että kun eilen siivoilin ja matot on noin viikko sitten käytetty pihalla, eikö tätä päivää voisi käyttää jotenkin muuten. Ei kuulemma voinut, mies alkoi kantelemaan mattoja pihalle ja oletti selvästi että alan itse imuroimaan ja moppaamaan. Matot tietty saiskin käyttää ulkona varmaan viikoittain, mutta tuntui hieman hölmöltä ruveta tyhjää imuroimaan ja moppaamaan.

Samalla otti päähän, sillä hittojakos tässä mitään tekemään kun mikään ei koskaan riitä miehelle? Nyt olisi ollut sopivan viileä sää pihahommillekin, mutta noi ei kuulemma tehdä ennen kuin on siivottu.

Anoppikin pyörähti kylässä ja kysyi silmät pyöreinä että taasko me siivotaan, miksi, justhan Sä "Kerttu" eilen siivosit. Niinpä niin. Anoppikin sangen siisti ihminen, joten luulisi huomanneen jos täällä oikeasti jotain siivottavaa olisi ollut.

Noi on niitä uuden aallon miehiä, jotka siivoaa enemmän kuin naiset ;)

Mut ymmärrän sua täysin ja olisit voinut sanoa että juuri imuroin ja moppasin, en näe syytä tehdä sitä uudelleen.

mulla on mies joka on ammatikseen siivooja,meillä oli suhteen alussa tuota samaa kitinää, annoin sitten miehen hoitaa kaiken siivouksen! kun miehellä tuli kiireisempää ja minun piti taas siivota totesin että jos valitat en siivoo olleskaa, on suu pysynyt suhkot supossa :)

Mä en näe tuossa mitään ongelmaa..antaisin miehen jäädä kotiin siivoilemaan, ja itse painuisin sinne pihahommiin tai tekemään jotain muuta kivaa. Olisiko teillä syytä jakaa kotityöt jatkossa eri tavalla, esim. mies hoitaa siivouksen mieleisellään tavalla ja sinä käyt vaikka ruokakaupassa tms.?

Minkä ihmeen takia mattoja pitäisi viedä pihalle? Meillä ei ole viety varmaan kymmeneen vuoteen ja siistiä on, paremmin pöly lähtee nykyaikaisella imurilla kuin jollain mattopiiskalla! Toki pesu esim. joka toinen vuosi. Ihan turha tapa.

Uusimmat

Yhteistyössä