Kun nuorenne on töissä, maksatteko hänelle ruuan töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Meillä 17 vuotias nuoremme on toukokuussa jo aloittanut kesätyön. Ensimmäinen tili tuli eilen ja oli melkein 1000 euroa. Minä olen kotona kotihoidontuella, saan käteen noin 400 euroa. Nyt tämä meidän nuori vaatii minulta ruokaan rahaa töihin. Yritin hänelle sanoa, että hän tienaa 3 kertaa enemmän kuin minä kuukaudessa. Hän saa itse käyttää rahansa. Minun ja mieheni pitää elättää kotihoidontuella, lapsilisällä ja miehen palkalla koko perhe. Sanoin hänelle ettei minun kuulu hänen työssäkäyntiä kustantaa.
Olenko väärässä

Meillä oli niin, että nuoret otti kotoa töihin evästä mukaan. Se oli kaikista ok, koska ei tarvinnut maksaa töissä kallista työpaikkaruokaa ja eväät oli usein edellispäivän ruokajämiä jne.

Mutta jos eväitä ei voi ottaa, jos ei ole vaikka säilytyspaikkaa, niin kyllä mun mielestä ite tolla palkalla sais ruuat maksaa.

Kyllä se mun mielestä on ihan nuoren oma tehtävä omat ruokansa siellä maksaa. Voit myös ehdottaa että tekee itse kotona eväsleivät töihin, tai ottaa eilistä ruokaa kippoon mukaan jääkaapista.

Mun mielestä syököön töissä omilla rahoillaan mitä haluaa... Sitten kotona syököön normaalisti mitä muukin perhe syö, sillä on vielä alaikäinen. Lisäks voisitte sopia että kesätyörahoilla pitää ostaa järkeviä vaatteita, dödöjuttuja jne, ja loput säästöön ajokorttia varten

Tämä meidän nuori oli illalla isälleen myös valittanut asiasta. Koska hän ei syö kotona työpäivän aikana, hänelle kuuluisi ruokaraha. Mutta emme me maksa koululaisillekaan, kun eivät ole syömässä päivällä lounasta kotona. Nuoren kanssa on hyvin vaikea keskustella mistään. Hän kuulee mitä puhumme mutta ei kuuntele. Ainoastaan isänsä siskon neuvoja kuuntelee.

Mun mielestä 17-vuotias saa tehdä omilla rahoillaan jo mitä tykkää, mutta jos ei kotoa otetut eväät kelpaa niin en kustantaisi kyllä mitään ruokailua jossain muualla. Joko eväät tai maksaa itse.

Tai sitten voit laskea sen, kuinka paljon rahaa menee siihen osuuteen jos söisi kotona 1/6 vuoallisen makaroonilaatikkoa.. Saa sitten miettiä, mitä sillä 50sentillä kahvilasta ostaa..:D

Taitaa olla käynyt nuorella niin, että rahanhimo iskenyt. Huomannut, että töistä saa kivasti rahaa ja nyt sitä pitää sitten muualtakin lypsää..

Mutta on se uskomatonta, että kehtaa vaatia rahaa omalta äidiltä, jolla paljon pienemmät tulot!

Meillä poika nykyään maksaa palkastaan jopa asumisesta, on siis jo 21v, ja ostaa ruokaa kotiin kaikkien käyttöön silloin tällöin. Olen siis yksinhuoltaja ja kotona asuu tämä 21v poika ja toinen 19v poika, joka eilen valmistui ammattiin vasta. Töihin menossa sekin, armeijaan heinäkuussa.

Yhteistyössä