Kun olette päättäneet ostaa auton niin kauan menee että se on pihassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Ärsyttää tuo mies kun tuntuu että se ei saa edes yhtä autoa ostettua. Illat istuu netissä ja lukee ja lukee. Miten sitä ennen on autot ostettu kun ei ole nettiä josta lukea ne kaikkien autojen huonot puolet?
Kai se pitää itse alkaa ettimään ja viemään asiaa eteenpäin kun mies on siihen kykenemätön, sekin hävettää kun on pitänyt valita tuommonen nössykkä mies että vaimo saa hoitaa autoasiat..

Viimeeksi en edes tiennyt että me ollaan päätetty ostaa auto, kun auto oli jo pihassa.

Sitä edellisen auton ostopäätös kesti...ööö, vartin. Siltä istumalta lähdettiin pirssiä katsomaan ja kaupat tuli sovittua.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Ekan kerran oman auton vaihto: 2 päivää
Viimeisin autonvaihto (henkilöauto): tehtaan toimitusaika n 1,5 kk
Viimeisin autonvaihto (kuorma-auto): tehtaan toimitusaika n 4 kk

Vastaus riippuu ihan kuun asennosta ärrän pokeriin. Joskus on mennyt reilu puoli vuotta, koska auto on tilattu ja joskus on mennyt pari tuntia kun heräteostona ostettiin harrasteauto kun vahingossa sattui sopiva kohdalle.

Minä jos oisin asialla niin melkein samana päivänä, tai seuraavana :D
Mies taas jahkaa ja jahkaa, miettii... hakee netistä keskusteluja autonmerkeistä, hakee vikalistoja.... ja vertaa hintaa, merkkiä, mallia ja sitä sun tätä nippeliä ja nappelia... hohoi... valmista ei tahdo millään tulla :D Varmaan puoli vuotta meni viimeksi tuossa miehellä, sitten löytyi mieluinen auto "mennäänkö katsomaan, no en tiedä oisko se hyvä, jos koeajolla kuitenkin kävis..?" Minä vastaan: "joo mennään heti" - ja niin sitä mennään :D Yleensä uusi auto tulee matkassa :D :D

[QUOTE="heh";25359410]Minä jos oisin asialla niin melkein samana päivänä, tai seuraavana :D
Mies taas jahkaa ja jahkaa, miettii... hakee netistä keskusteluja autonmerkeistä, hakee vikalistoja.... ja vertaa hintaa, merkkiä, mallia ja sitä sun tätä nippeliä ja nappelia... hohoi... valmista ei tahdo millään tulla :D Varmaan puoli vuotta meni viimeksi tuossa miehellä, sitten löytyi mieluinen auto "mennäänkö katsomaan, no en tiedä oisko se hyvä, jos koeajolla kuitenkin kävis..?" Minä vastaan: "joo mennään heti" - ja niin sitä mennään :D Yleensä uusi auto tulee matkassa :D :D[/QUOTE]

Juu, niin ois mullakin että jos minä saisin päättää niin auto ois jo pihassa.
Mä en kyllä rupee puolta vuotta oottamaan, eikä pystyiskään kun auton tarvis ois aikalailla heti.. Ei ole kuin harrasteauto jolla ei todellakaan kehtais tuolla suolapaskassa ajaa ja kaiken lisäks sinne paleltuu kun ei puhalla lämmintä...

Mies ajoi kolarin ja vanha auto meni lunastukseen. Rahat olivat tilillä n. viikossa ja uusi auto pihassa siitä neljän päivän päästä:) Käytettyjä autoja selailtiin netissä kolaripäivästä lähtien, vaikka vielä ei tiedetty korjataanko vanha auto vai meneekö lunastukseen.

Uuden auton ostoa harkittaisiin meilläkin varmaan pidempään.

Riippuu siitä kauanko kestää löytää sopiva yksilö. Viimeks pari viikkoa (tai oikeestaan kauemmin, kyllä mä koko ajan tiesin että mun on pakko kolarin jälkeen ostaa uus auto mutta vitkuttelin asiaa pari kuukautta, sitten kun päätin että uskallan taas ajaa ja keksin millaisen auton haluan niin parin viikon päästä se oli pihassa)

Me ostettiin juuri auto ja kyllä tuota kolmisen kuukautta on mietitty ja katseltu. Haluttiin tietyn tyylinen auto tietyillä ominaisuuksilla, joten ei nitä ihan siltä istumalta aina löydy. Muutamaa käytiin koeajamassa ennen ostopäätöstä. Odottelu kannatti, saatiin autolaina ilman korkoa ja saatiin jopa säästettyä rahaa, vaikkei sen pitäisi olla edes mahdollista autokaupassa.

Anna katella rauhassa kunnes tulee se valioyksilö kohdalle.

Yhteistyössä