Kun olit nuori, niin olitko sitä mieltä että et ikinä tee yhtään lasta etkä mene naimisiinkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei siihen tilastoja tarvita että korkeasti koulutetut (sun logiikalla älykkäät) ihmiset ei kerkeä kovin montaa lasta tehdä kun pitää yli kolmekymppiseksi istua koulunpenkillä ja sitten mennä vinkumaan hedelmöityshoitoklinikalle kun ei enää raskaudu.

Mä en puhu korkeakoulutetuista vaan älykkäistä. Älykkyystesteillä mitatusta älykkyysosamäärästä. Älykkäät tekevät vähemmän lapsia.

vielä ammattikoulussa ajattelin, että en varmaa ikinä ikinä synnytä.

noh, n. 4kk poika tuhisee tuolla.

naimisiin haluaisin jo, mutta aikaa tässä on vielä, kun olen kuitenkin "vasta" vuosimallia -91

Melkein 19-vuotiaaksi ajattelin, etten ikinä ainakaan lapsia tee. Ekan sain 28-vuotiaana, kun olin opiskelllut ja ollut muutaman vuoden työelämässä. Nyt lapsia on viisi. Naimisissakin olen lasteni isän kanssa

En. Minulle on ollut aina itsestään selvää että toivon saavani puolison ja useamman lapsen. Avioliitto oli myös itsestäänselvyys lapsena/nuorena, mutta sittemmin olen ehtinyt ajatella sitäkin, että tärkeämpää on oikea ihminen ja vakaa suhde kuin liiton nimitys (juridisen puolen voi hoitaa kuntoon muutenkin), eli avoliittoonkin olisin voinut päätyä (mutta päädyin naimisiin).

Yksi lapsi on, lisää toiveissa.

Kyllä olin vahvasti sitä mieltä, että lapsia en halua, sillä en ole mitenkään yleisesti lapsirakas tyyppi, eikä mulla ollut kokemuksiakaan pienemmistä.
Ja viisi lasta + miehen etälapsia 2kpl olisi kuitenkin siunaantunut tähän mennessä..

En ikinä ajatellutkaan, ettenkö olisi jonain päivänä äiti! Pienestä asti leikin nukeilla, hoidin pikkuveljeäni ja kasvaessa olin meidän taloyhtiön luottohoitaja perheille, jos vanhemmat kaipasivat lapsivapaata aikaa.. Ekan lapsen sain 23 vuotiaana, vikan 39-vuotiaana, ja yhteensä meillä on mieheni kanssa 6 lasta.(siis yhteisiä lapsia ja saman ihmisen kanssa)

Kyllä olen aina tiennyt että haluan lapsia. Joskus 13-vuotiaana suunnittelin hankkivani esikoisen 19-vuotiaana. No, esikoisen sain sitten 22-vuotiaana ja nyt odotan toista :) Naimisiin olen myös aina halunnut, mutta mies ei ainakaan vielä ole halunnut (kihloissa nyt jo 8 vuotta...)

En, oon pienestä asti ajatellu että mulle tulee 3-4lasta ja pari koiraa. Monelle sanoin etten mee ikinä naimisiin kunnes sitten 10vuoden yhteiselon jälkeen mentiin :)
Lapsia tällä hetkellä kaksi, kolmas on toiveissa kunhan joskus tärppäis ja selviäis loppuun asti.

Yhteistyössä