N
Niiskuneito
Vieras
Ajattelin kirjoittaa tänne jotta ehkä joku ulkopuolinen näkisi tilannetta eri kulmasta kuin itse.Olen kolmen teinin äiti.Tuntuu että jokaisessa lapsieni kasvuvaiheessa käyn myös omaa lapsuuttani ja nuoruuttani läpi.Se on kai ihan luontevaa jokaiselle äidille.Oma lapsuuteni ja nuoruuteni oli vaikea henkisesti sairaan äidin kanssa.Olimme siis kahdestaan,eroperhe,ei muita sisaruksia.Äitini oli hyvin minun ripustautuva,koin sen lapsena ahdistavana.Lisäksi hän sai mistä milloinkin raivokohtauksia,etenkin jos oli juonut jotain.Olin noin 5v.kun jätti yöksi yksin ja lähti kapakkaan,huusin rapussa yksin kunnes ystävällinen naapuri otyi minut yöksi.Naapuri uhkasi tehdä lastensuojeluilmoituksen jos vielä jatkuu.Äiti tsemppasi mutta kun olin kouluikäinen,totuin siihen että jätti usein yöksi yksin.No,oudointa tässä on se että päivisin äiti työskenteli lastentarhassa ja kulissit siis kunnossa.Murrosiässä raivokohtaukset pahenivat.Kun sitten täytin 18 lähdin maailmalle ja olin vapautunut.Äiti itki ja lupasi tulla tapaamaan.Tulikin kerran,mutta järjesti kohtauksen humalapäissään ulkomaisten ystävien keskellä.Löysin rakkauden ja meille syntyi lapsi.Miehen on ehtinyt haukkua hulluksi.Ristiäisiin ei meinannut ensin tulla koska oli silloin hurahtanut helluntailaisuuteen,uskonto jäi mutta pitää itseään edelleen hyvin uskonnollisena.Sitä on vaikea uskoa silloin kun saa edelleen kohtauksia ja haukkuu minua myrkkykäärmeeksi ym.Nyt jo aikuisena olen sanonut hänelle että minun ei enää tarvitse katsoa tai kuunnella hänen arvostelua tai haukkuja minun elämästäni,minulla on myös omat mielipiteeni.Tällöin alkaa julmettu vihaviestien ryöppy.Tästä kaikesta tulee niin mieleen nämä lapsuudessani koetut traumat ja henkisesti paha olo mutta siitähän hän vain innostuu.Kysymys kuuluu pitääkö minun aina vain antaa anteeksi koska hän on äitini ja vanha vai pitääkö katkaista välit?
Mielellään rakentavaa palautetta,haukkuja olen jo saanut tarpeeksi.
Kiitos
Mielellään rakentavaa palautetta,haukkuja olen jo saanut tarpeeksi.
Kiitos