Kun oma lapsi paljastuu pedofiiliksi..(rankka aihe,tiedän)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toivoisin tähän keskustelua, vaikka aihe onkin erittäin rankka. Olen miettinyt, miten vanhemmat reagoivat, kun oma lapsi paljastuu pedofiiliksi..eivät usko todeksi? hylkäävät sen jälkeen lapsensa? sekoavat? Onko kellään kokemusta asiasta? Tiedättekö esim. ko. tapauksia? Tilanne on entistä hurjempi, jos kyseessä on insesti, jolloin oma lapsi on käyttänyt omia lapsiaan seksuaalisesti hyväkseen..kamala tilanne myös syyllisen vanhemmille, joilla on tuplasuru: suru siitä, mitä lapsi on mennyt tekemään sekä suru lapsenlapsien puolesta. Voin kuvitella, miten vaikea tilanne. Itse tiedän pedofilia-tapauksen johon liittyy insestiä, aihe järkyttää nyt entistä enemmän, kun se sattui omaan lähipiiriin. Aihe on tabu ja tuskallinen ajatuksenakin :( Kertokaa ajatuksianne ja/tai kokemuksianne.

Niinpä niin. Tai kun oma rakas isä/äiti käyttää hyväksi omia lapsia. Tiedänpä tapauksen missä tämäkin on sitten vain hiljaa vaiettuna "hyväksytty". Ikäviä ja julmia asioita, mitä ihmisen mielen on vaikea käsittää ja sitä myöden helpompi elää niitä tiedostamatta ja niistä vaieten ihan niinkuin unohtamalla/silmät sulkemalla ne asiat katoaisivat.

Tiedän kyllä tapauksen missä poika oli pedofiili. Eihän se äiti ikinä omaa poikaansa pahana nähnyt. Oma poika se oli kuitenkin, teki mitä teki.

Oma lapsi on aina oma lapsi, kävi miten kävi. Mutta luulen että tuollainen asia ei tule lähisukulaiselle yllärinä. Olen ymmärtänyt että pedofiilit ovat itsekin olleet aikanaan jonkin sortin uhreja joten ei se elämä heille ole hyviä kortteja jakanut. Enkä usko että pedofiili missään tapauksessa yks kaks keksii olevansa pedofiili, on siitä täytynyt olla merkkejä ilmassa.
Eiväthän nämä tietty uskon asioita ole.

Mä olen "joutunut" pohtimaan asiaa joskus kun sukulaisen sukulainen pidätettiin ja tietokone takavarikoitiin pedofilia epäilyjen takia jakaikki uskoi "käyny vahingossa väärillä sivuilla" selitykset :headwall: :headwall:
Mä en oikeesti käsitä, ettei edes muija siinävaiheesa kipannu sitä ulos, kun ukko on muutenkin täys persereikä |O

Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Oma lapsi on aina oma lapsi, kävi miten kävi. Mutta luulen että tuollainen asia ei tule lähisukulaiselle yllärinä. Olen ymmärtänyt että pedofiilit ovat itsekin olleet aikanaan jonkin sortin uhreja joten ei se elämä heille ole hyviä kortteja jakanut. Enkä usko että pedofiili missään tapauksessa yks kaks keksii olevansa pedofiili, on siitä täytynyt olla merkkejä ilmassa.
Eiväthän nämä tietty uskon asioita ole.

Tässä tietämässäni tapauksessa KUKAAN ei ollut osannut aavistaa yhtään mitään ja ko. henkilöllä oli ihan normaali lapsuus ja hyvät vanhemmat.

Ei ole kokemusta mutta mielestäni tuossa asiassa on kyse mielensairaudesta. Ja jos lapseni sairastuisi vakavasti niin toki olisin tukena. Ja mukana vaatimassa hänelle tarvitsemaansa hoitoa, vaikka se kestäisi koko elämän. Mutta toisaalta se tunne jossain sisimmässä on kammottava: kaikki pedofiilit pitäisi kuohita ja tappaa sähkötuoliin.

Lapsi on aina lapsi. Oon ite seurannut läheltä tapausta, jossa lapsi poika on mm. käyttänyt huumeita, varastanut, ollut hyvin väkivaltainen perhettään ja isäänsä kohtaan (mm. yrittänyt kolaroida isän auton tieltä, hyökännyt veitsen kanssa kimppuun...jne.) tuhonnut vanhempien omaisuutta oikein urakalla...
Silti isä haluaa auttaa lastaan, vaikka näin "sivusta katsojan" silmin hänen olisi parempi katkaista välit kokonaan.

Yhteistyössä