Kun on yhteinen talous ja rahat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks

Vieras
Ja minä olen se joka taloudestamme tietää ja huolehtii laskujen maksut jne (ihan tahtomattani langennut moinen rooli). Onko oikein, että mies päättää hankkin jonkin ison ostoksen (n.500e) siitäkin huolimatta että on ollut puhetta ettei siihen tällä hetkellä ole varaa...
Hän on se joka on meillä tällä hetkellä se "tuottavampi osapuoli" ja minä lasten kanssa kotona.

Huolimatta siitä, että on se tuottavampi osapuoli, ei ole fiksua käytöstä häneltä kun kerran olette yhdessä todenneet ettei ole varaa nyt. Ja joka tapauksessa en oikein ymmärrä niitä pariskuntia, joiden mies saa ostella mitä lystää ja vaimo kituuttaa kotona ollessa, JOS päätös naisen kotiin jäännistä on ollut yhteinen. Tällä kommentilla en nyt siis tarkota ap:n tilannetta :)

Meillä sama jako, kun olen kotihoidontuella, mutta ei meillä ostella ilman keskustelua, paitsi jos esim. mies saanut bonuksen tms.. ja ostaa sillä. Siis sellaista rahaa mikä ei peruslaskujen maksuun vaikuta!

tämä hankinta on sellainen, josta ei ole kauaa edes keskuteltu. On kuitenkin hankintoja, joista on puhuttu jo aiemmin ja lisäksi on säästössä summa, joka on varattu lomaa varten. Eli paeriaatteessa rahaa on, mutta ei tuohon hankintaan tarkoitettua :/

Yhteistyössä