Kun paino ei vain putoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BMI 42
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lispetille tiedoks, että tolla liikuntamäärällä ne lihakset kyllä kasvaa. Noloo tulla inttään jokaikiseen lihasten kasvua kommentoivaan viestiin, että "ei muuten pidä paikkansa, ei ne lihakset mihinkään kasva". :D

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;27323278:
Lispetille tiedoks, että tolla liikuntamäärällä ne lihakset kyllä kasvaa. Noloo tulla inttään jokaikiseen lihasten kasvua kommentoivaan viestiin, että "ei muuten pidä paikkansa, ei ne lihakset mihinkään kasva". :D

Lihakset kasvaa jos ne rikotaan kunnolla ja sitten paikkaillaan protskulla, jos protskut min, lihas ottaa hiilareita ja sitten tulee nestettä!

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;27323278:

No kato hällä oli se "oma kohtanen kokemus"...:D

Ja ap:lle. Jatkat vaan sinnikkäästi. Reilusti ylipainoisilla kropan aineenvaihdunta ja hormonisysteemit saattavat olla sen verran sekaisin, että laihdutuksen aloitus saa kropassa aikaan sellaisen häh?-reaktion. Kyllä se paino siitä jossain vaiheessa alkaa mennä alaspäin, ihan varmasti. Tsemppiä!

Tsemppiä aapee, ja kärsivällisyyttä :)

Jos syömisesi ovat entistä paljon terveellisempiä ja olet aloittanut liikunnan, niin eikös se ole jo ISO muutos parempaan päin?
Jos tämä sinun uusi elämäntapasi tuntuu sinusta mukavalta ja tunnet voivasi entistä paremmin, niin eikö sekin ole ISO muutos parempaan päivn?
Käy mittauttamassa veriarvosi ym. ja jos nekin ovat muuttuneen parempaan, niin saat olla tosi tyytyväinen itseesi. Ja tosiaan: mittanauha on parempi mittari kuin vaaka. Kyllä ne kilotkin alkaa vähenemään, kärsivällisyyttä :)

Ootko käynyt lääkärissä? Toinen mitä voisit harkita niin personal trainer tai ravintoterapeutti. Ehkä mä sinuna katsoisin vielä 1-2 kk mihin suuntaan lähtee kehittymään paino, mutta lisäksi kannattaa ottaa mukaan mittanauha mittariksi, ei pelkkä vaaka. Mulle tuli mieleen, että jos sulla on joku ihan sairaus siellä taustalla. Kilpirauhasen vajaatoiminta tai joku aineenvaihduntaan vaikuttava juttu. Hormonaalinen ehkäisy?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kiitos tsempeistä. Tulin just uimahallilta :)

Olo on parempi kuin aikaisemmin, lisäksi olen todella, todella ylpeä itsestäni kun olen löytänyt jonkun liikuntaharrastuksen josta tykkään. Olen siis entinen sohvaperuna, joskus satunnaisesti kävin niillä kävelylenkeillä mutta ne rupes aina jossain kohtaa tökkimään. Siksi mä en vielä tässä kohtaa havittele lisää liikuntamuotoja, ettei tule taas se totaalinen kyllästyminen. Mutta nyt kun tätä vesijuoksua on takana se reilu kk, niin pikkuhiljaa alkaa tulla polte myös sinne kuntosalille tai vesijumppaan. Huomenna ajattelinkin osallistua kyseiselle tunnille ;)

Ja tokihan mä jatkan tällä samalla linjalla, just sen takia että mä voin paljon paremmin. Mutta oishan se nyt mukavaa kun se painokin putoaisi siinä sivussa.

Kasviksia pyrin syömään sen puoli kiloa päivässä, välillä se vaan jää vähemmäksi kun ei ole nälkää eikä ruokahaluakaan. Mutta pääsääntöisesti salaatit ja kasvikset on mun ruokavalion pääosa. Sitten tulee proteiinien lähteet ja sopivasti rasvaa. Vettä pitää alkaa juomaan enemmän.

• Tykkää
Nukuthan tarpeeksi? Mulla vaikuttaa painonlaskuun heti jos nukkuu liian vähän. Tsemppiä! Vaaka pois ja mittanauha käyttöön :) Mulla ei ole paino paljoa pudonnut mutta yläkropasta on läski sulanut tosi hyvin.

• Tykkää
[QUOTE="Hmm";27323213]Liikut niin, että lihaksiin sattuu. Siinähän se vastaus siihen, miksei paino putoo. Lihakset kehittyvät ja lihas painaa enemmän kun läski. Jos tahdot painon putoavan, niin vaihda liikuntamuotoa semmoseen, joka ei kasvata lihaksia.[/QUOTE]

Siinä tais mennä reippaasti yli 6kk et lihas saavuttaa 1kg painon.
Erikseen varmaan nää työkseen urheilevat.

Ap tekee jotain jossain kohtaa väärin.

Olisko mitään hyötyä jos kokeilisit esim tätä:

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2012071915863448_lh.shtml

Itsellä juminyt paino ja nyt meneillään tuo pikadietti jos sen avulla pääsis taas laskusuhdanteeseen. Tsemppiä ap!!

mulla painon piti tippua 10 kg ennenkuin huomasin että kokoa pienemmät housut mahtuvat jalkaan, jäin sitten miettimään että olenko pitänyt niin tiukkoja vaatteita että nää mun kuteet ei ala roikkumaan... tosin kaikki vaatteet on joustavia :)

Nukun yleensä 7-8 tuntia, viikonloppuna vähän enemmän.
Joku sanoi että teen jotain väärin, niin kai mutta en ymmärrä mitä. Jos kalorivaje pyörii noissa lukemissa kuin mitä se mulla on, niin on se nyt kumma jos ei tällä elopainolla puntarin lukema pienene vaikka mä en liikuttais sormeenikaan päivän mittaan.

On sellainen olo, etten jaksa märehtiä tätä tässä kohtaa enempää. Musta tulee sitten superhyväkuntoinen läski. Sairaalloisen lihava, mutta paremmassa kunnossa kuin monet muut laihat ihmiset. :/

[QUOTE="aapee";27325621]Nukun yleensä 7-8 tuntia, viikonloppuna vähän enemmän.
Joku sanoi että teen jotain väärin, niin kai mutta en ymmärrä mitä. Jos kalorivaje pyörii noissa lukemissa kuin mitä se mulla on, niin on se nyt kumma jos ei tällä elopainolla puntarin lukema pienene vaikka mä en liikuttais sormeenikaan päivän mittaan.

On sellainen olo, etten jaksa märehtiä tätä tässä kohtaa enempää. Musta tulee sitten superhyväkuntoinen läski. Sairaalloisen lihava, mutta paremmassa kunnossa kuin monet muut laihat ihmiset. :/[/QUOTE]

Jos syöt liian vähän?

Lasketko kalorit oikein. Ne kalorit pakettien kyljessä ei ole tarkkoja. Itse pyöristän aina ylöspäin niitä esim. jos leipäsiivu on 60 kcal niin lasken, että 100 kcal. '

Lihakset ei todellakaa kasva tuollaisesta liikunnasta eikä todellakaa suurellakaan treenilla ne kasva montaa kiloa muutamassa viikossa. Itsellä kokemusta laihduttamisesta. Viime vuonna laihdutin 10 kg ja oikeasti liikuin paljon ja näin välillä jopa nälkää ja silti aikaa meni 6 kk painon tippumiseen. Välillä paino jumitti todella ja siihen ei auttanut muu kuin pitää pari alle 1000 kcal päivää, jotta sai taas puntarin heilahtamaan alas päin. Nälkä oli, mutta kuka sanoo että laihdutus olisi helppoa.

Mun päivittäinen kalorinkulutus on päälle 3000, tänäänkin kalorilaskuri sanoo että päivän kulutus on ollut 3600 kcal (tuossa mukana liikunta). Joten en todellakaan syö tuon edestä, vaikka laskisin kalorit miten väärin tahansa. Tänään oon syönyt featasalaattia ja 300g broilerin sisäfilettä, päivälliseksi kebab salaatilla. Kahvia on mennyt kolmisen kuppia, jokaisessa pieni loraus laktoositonta kevytmaitoa.

Eikä mun eilinenkään ruokavalio tuon kummempi ollut. Salaattia tuli päivän mittaan varmasti se 500g, lisäksi pari porsaan ulkofilepihviä ja aikaisemmalla aterialla muutama broilerin sisäfile.

Ja tälleen mä syön joka päivä. Kalorit ei missään nimessä voi olla melkein 4000 joka päivä!

Käyätkö urheillessa sykemittaria, joka kertoo todellisen kulutuksen? Vesijuostessa saa mennä aivan älytöntä vauhtia, että mä saan edes sen 300 kcal tunnissa kulumaan. Sen takia useimmiten uin ensin 30-45 min, jossa sykkeen saa helposti ylös ja sitten verryttelen vesijuoksemalla.

Jos olet arvioinut pieleen liikunnalla kulutetut kalorit, sekin voi olla yksi syy. Itse laihdutin kalorilaskurilla ja liikkumalla (sykemittari aina mukana) noin 12 kg.

Kyllä nyt arviot sun kokonaiskulutuksesta taitaa mennä pahasti yläkanttiin tolla kalorilaskurilla. Kuinka paljon fetaa ja kebabia tunget salaattiin, ainakin noi sun muut liha-annokset on aivan järkyttävän suuret, entä laitatko kastiketta?

• Tykkää
Mun työ on keskiraskasta, paino on 110kg ja tänäänkin tuli hydrobicia 120 minuuttia joten kyllä se vaan antaa mulle kalorinkulutukseksi tuon minkä sanoin. TÄllä elopainolla jo ihan pelkkä peruskulutus on päälle 2000. Fetaa ei salaatissa ollut kuin pari rkl, kebabsalaatissa kebabia sen verran mitä ne nyt siellä paikassa sitä siihen laittaa. Ja miten niin liha-annokset järkyttävän suuria, sitä tulee reilusti alle 500g/vrk? Broilerin sisäfileet on niitä ihan pieniä suikeroita, ei mitään isoja pihvejä. Isoissa pihveissä jos lasketaan, niin lihaa tuli yhden pihvin verran. Sekö on järkyttävä määrä?

Kyllä nyt arviot sun kokonaiskulutuksesta taitaa mennä pahasti yläkanttiin tolla kalorilaskurilla. Kuinka paljon fetaa ja kebabia tunget salaattiin, ainakin noi sun muut liha-annokset on aivan järkyttävän suuret, entä laitatko kastiketta?

Peesi. Kebab-liha itsessään ei ole mitenkään erityisen kevyttä, ja soossit päälle. Annoskoot on järkyttävän isoja, lihaa pitäis kai viikossa syödä toi 300g jos syöpäjärjestöjä kuuntelee ;)

Lisäksi 3600kcal kulutus kuulostaa kyllä aika huimalta. Ne sykemittarien yms. vempaimien laskelmat on aika yltiöpositiivisia. Kannattaa käydä kuntotestissä ja ravitsemusterapeutilla, sieltä saa vähän tarkemmat/yksilöllisemmät lukemat mitä seurailla.

Yhteistyössä