Kun poika ei tapaa isäänsä.. :((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton äiti

Vieras
..mutta päiväkodissa oli taas kertonut miten oli ollut iskän luona 5 yötä ja tehnyt siellä kaikkea kivaa isän kanssa.. :( Pitäiskö tähän puuttua jotenkin vai antaa vain olla?

Tilanne on se, että 5-vuotias poika on tavannut isäänsä viimeksi 2,5 vuotiaana, sitä ennen 1,5 vuotiaana. Vauva-aikana olin isänsä kanssa yhdessä, mutta hoidin pojan täysin yksin kun ex huiteli omia menojaan. Ex soittaa pojalle ehkä neljä kertaa vuodessa, edellisestä puhelusta mennyt taas monta kuukautta. Isä on siis hylännyt lapsensa kokonaan.

Viimeksi juuri kerroin päiväkodissa, että tapaamisia ei ole ollut vuosiin eikä puheluitakaan kuukausiin. Joten siellä tietävät että poika ei puhu totta. Mutta pitäisikö niihin puheisiin puuttua jotenkin vai antaa vain olla? Pojan kaverit kertoilevat mitä kaikkea kivaa ovat tehneet isänsä kanssa, jolloin lapsi sitten keksii itselleenkin tämmöisiä tapahtumia joita totena kavereilleen puhuu :(

5 vuotiaan ikään kuuluu keksiä näitä tarinoita..

Mitä jos joku päivä juttelisit pojan kanssa isästä, kysyisit onko ikävä jne..Annat lapsen puhua. Kuulostaa sille että kaipaa kovasti. En lähtisi poikaa "syyllistämään" valehtelusta.

Voi harmi... surullinen tilanne. Juttelisin varmaan ihan rehellisesti pojan kanssa tilanteesta, lapsi saisi puhua tunteistaan mutta sanoisin ettei saa narrata vaikka ymmarratkin miksi tekee niin. Kaikilla lapsilla valitettavasti ei ole isia, tai aitiakaan.

voi olla että tavallaan häpeilee sitä ettei oo isää..Mun poika kyseli päiväkodissa ollessaan muilta lapsilta että onko sulla isi? ja niiltä isiltä jotka lasta toi hoitoon että onko teillä äiti?.

On siellä huomannut että monilla muilla on molemmat.Se ottaa koville :(

olen huomannut että tuo lasten toisiltaan isästä kyseleminen alkaa jo hiekkalaatikkoiässä
minunkin lapselta on jo kysytty monta krt eikö sulla ole isää?
luohan se sitten paineita jo ihan pienestä asti,kun heti kokee olevansa"erilainen"

*isähahmoa* ukkia..setää..tms jonka kanssa voisi touhuta kuten pojat isänsä kanssa..

Itse harmittelen kun en tajunnut hankkia omalle pojalle miesystävää(nimi hukassa..vaan se juttu kun halukkaan miehet tarjoutuu ns. varamieheksi isättömille pojille...)
olisi ollut edes joku mieshahmo joskus tekemässä ns. poikien juttuja vain HE 'pojat

niin,tässäpä oiva esimerkki niille jotka märisee et lapset pärjää ilman isää,PÖTYPUHETTA!
Lapsi kaipaa molempia vanhempia ja just tämä et samaa sukupuolta oleville EI LAPSIA!
Lapsella oikeus molempiin vanhempiin ja aikuisia pitäis kyllä kouluttaa kantamaan vastuu

Tää asia mietityttää mua kovasti, koska poikani isä menehtyi vuosi sitten. Onneks pojalla on miesmallia mun isästä ja veljestä, mut juuri tämä et kun toisilla lapsilla on isä ja pojalla ei :'(

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
niin,tässäpä oiva esimerkki niille jotka märisee et lapset pärjää ilman isää,PÖTYPUHETTA!
Lapsi kaipaa molempia vanhempia ja just tämä et samaa sukupuolta oleville EI LAPSIA!
Lapsella oikeus molempiin vanhempiin ja aikuisia pitäis kyllä kouluttaa kantamaan vastuu

no mut tässä ei olekaan lapsi kokonaan ilman isää, vaan isä joka ottaa tosi harvakseltaan yhteyttä. vähän eri asia siis :whistle:

Lapselle kannattaisi kertoa eri perhemuodoista. On perheitä, joissa on äiti ja isä, pelkkä äiti, pelkkä isä, on uusperheitä, on monikulttuurisia perheitä, kaksi äitiä yms. Ja korostaa sitä, ettei mikään perhe ole toistaan parempi vaan kaikki ovat ihan yhtä hyviä. Näin lapset oppivat hyväksymään erilaiset perheet eikä se ole heille mitenkään kummallista.

Ja aikuiset yleensäkin saisivat lakata iskostamasta lasten päähän, että vain se ydinperhe ja kaksi lasta, on oikein ja muut ovat huonompaa kastia!