Kun puolitoista vuotias ei leiki :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ei kaikkia vaan lelut kiinnosta. Ja toiset lapset tarvitsevat aina sen leikkikaverin.
Kyllä se siitä. Koitat tukea hänen kehityksensä muita puolia. Ja ole mukana noissa leikkihetkissä.

Noin pieni ei vielä kaipaa leikkikaveria. Kyllä terveen lapsen pitäisi pystyä leikkimään yksinäänkin.

Läheisyyttä kaipaava lapsi tarvitsee leikkikaverin. Ja läheisyyttä kaipaava lapsi on kyllä ihan "terve"...

Ei kaikkia vaan lelut kiinnosta. Ja toiset lapset tarvitsevat aina sen leikkikaverin.
Kyllä se siitä. Koitat tukea hänen kehityksensä muita puolia. Ja ole mukana noissa leikkihetkissä.

Noin pieni ei vielä kaipaa leikkikaveria. Kyllä terveen lapsen pitäisi pystyä leikkimään yksinäänkin.

Tätä mie kanssa justiin mietin kun meillä niitä leikkikavereita ois noilla pienemmillä aina ollutkin niin ne on itse hakeutuneet omaan rauhaansa leikkimään tuon ikäisenä tai ainakin selkänsä kääntäneet isommille sisaruksilleen.
Että siis kun se toisen kanssa leikkiminenhän tulee ennemminkin siellä 2ikävuoden jälkeen. Tietty sit vuoden vanhalla on sitä "minä osaan" näyttämistä esim. palikka laatikolla johon pudotetaan reijistä erilaisia palikoita (tai ehkäpä haluaakin apua siihen).

Läheisyyttä kaipaava lapsi tarvitsee leikkikaverin. Ja läheisyyttä kaipaava lapsi on kyllä ihan "terve"...

Juu kyllä minä ton läheisyyden tarpeen ymmärrän ihan täysin. Ja sitä tuo lapsi kyllä saakin. Toki eihän sitä koko aikaa voi sylissä kannella kun on monta muutakin hommaa tehtävänä. Ja nyt mulla vielä nostelu kielto raskauden takia :/ mutta kyllä mie silti lapsia sylittelen. Myös tuota 13 vuotiasta esikoista :D

Kyse olikin siitä, että terve lapsi pystyy leikkimään MYÖS yksin. Läheisyyttä kaipaa jokainen lapsi ja lapsen kanssa leikkiminen on tärkeää hänen kehityksensä kannalta. Mutta terve lapsi ei ole riippuvainen jatkuvasta leikkiseurasta.

Yhteistyössä