Kun raha huolet painaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me ei valitettavasti kokonaan pystytä autosta luopumaan. On noi työmatkat sen verran pitkät molemmilla. Mutta yritänkin nyt saada miehen vaihtamaan sen halvempaan. Jossa ei tartte olla täyskaskoja yms..

Mä vaihdoin oman kalliin autoni muutaman tonnin autoon, kun jäin äitiyslomalle. Tuntuikin oudolta maksaa ½vuoden vakuutukset ja vuoden verot kerralla :D

Ei meilläkään täyskaskoa ole. Reilun kymppitonnin auto on. Mutta turvallinen kuitenkin, siitä ei parane tinkiä, ennemmin turhista shoppailuista.

Alkuperäinen kirjoittaja velaton:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin oli ennen vähän sam meininki. Sitten otin raha-asiat hoitooni. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki raha tulee minulle, myös miehen palkan siirrän omalle tililleni. Maksan laskut ja annan "viikkorahan" miehelleni, jolla hänen pitää pärjätä. Miehelläni ei toimi pää tuossa rahankäytössä. Nyt kaikki velat maksettu ja säästöönkin olen saanut hienon summan.

Olen jonkun mielestä kamala, mutta ilman toimenpiteitä olisimme suoraan sanoen hukkuneet pissiin.

Mielestäni et ole kamala. Olen ihan vakavissani suunnitellut tuota samaa. Oletteko tuon järjestelyn myötä pysyneet vielä kahtena aikuisena siinä mielessä, ettei miehesi kohtele sinua kuin nipottavaa rahahanaa, kun tulee raha-asioista kyse?

Olemme onnellisempia kuin koskaan aikaisemmin. Mieheni tiedostaa ongelmansa itsekin. En ole ylinipo, mutta suunnittelen hankinnat terveellä järjellä. olemme myös lopettaneet alennusmyynneissä käymisen, koska halvemmalla pääsee kun ostaa tavaran vain jos sitä tarvitsee. Olkoonkin normaalihinnalla. Alennuksista tulee ostettua niin paljon turhuuksia.

Kuulostaa tosi hyvältä! Toivottavasti mekin pääsemme jossakin vaiheessa tuohon pisteeseen. Oletteko ajatelleet jatkaa tuota tapaa hamaan tulevaan vai onko miehellä jo kaipuuta omaan rahahallintaan paremmalla järkevyydellä?

Olen puhunut miehelleni tuollaisesta tilapäisjärjestelystä, mutta hän heittäytynyt aina lapselliseen "ei se ois kivaa"-kitinään. Mies on rakas, mutta kohta uhkaan jo sillä, että mikäli rahankäyttö ei muutu myös käytännössä, saa kuluttaa rahansa aivan kuten haluaa, poikamiehenä. En ole valmis luottotiedottomuuteen, kodittomuuteen, ruoattomuuteen jne vain sen vuoksi, että hänen toimintaansa ei saa järkevöittää.

Olemme onnellisempia kuin koskaan aikaisemmin. Mieheni tiedostaa ongelmansa itsekin. En ole ylinipo, mutta suunnittelen hankinnat terveellä järjellä. olemme myös lopettaneet alennusmyynneissä käymisen, koska halvemmalla pääsee kun ostaa tavaran vain jos sitä tarvitsee. Olkoonkin normaalihinnalla. Alennuksista tulee ostettua niin paljon turhuuksia.

[/quote]

Kuulostaa tosi hyvältä! Toivottavasti mekin pääsemme jossakin vaiheessa tuohon pisteeseen. Oletteko ajatelleet jatkaa tuota tapaa hamaan tulevaan vai onko miehellä jo kaipuuta omaan rahahallintaan paremmalla järkevyydellä?

Olen puhunut miehelleni tuollaisesta tilapäisjärjestelystä, mutta hän heittäytynyt aina lapselliseen "ei se ois kivaa"-kitinään. Mies on rakas, mutta kohta uhkaan jo sillä, että mikäli rahankäyttö ei muutu myös käytännössä, saa kuluttaa rahansa aivan kuten haluaa, poikamiehenä. En ole valmis luottotiedottomuuteen, kodittomuuteen, ruoattomuuteen jne vain sen vuoksi, että hänen toimintaansa ei saa järkevöittää.[/quote]

Tällä tiukalla rahankäytöllä käymme kerran vuodessa ulkomaan matkalla. Reissu kestää n. 3-4 viikkoa ja mieheni saa käyttää lomalla ihan vapaasti rahaa. Tämä on jonkunlainen porkkana.

Joskus annan ihan muuten vaan esim. kaljarahan, että mieheni pääsee pikaiselle käynnille baariin. Eli ei järjestely ihan huonokaan ole. Enkä ole kuullut kitinää vaan päin vastoin.

Tiedän että rahat riittää koko kuukaudeksi eikä puuropäiviä ole tiedossa.

Mieheni on luottotiedoton, mutta parempi niin, koska velaksi ei voi ostaa mitään eikä mistään. Toisaalta luottotiedottomuus on kuin siunaus ainakin mieheni tapauksessa.

Meilläkin oli ennen vähän sam meininki. Sitten otin raha-asiat hoitooni. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki raha tulee minulle, myös miehen palkan siirrän omalle tililleni. Maksan laskut ja annan "viikkorahan" miehelleni, jolla hänen pitää pärjätä. Miehelläni ei toimi pää tuossa rahankäytössä. Nyt kaikki velat maksettu ja säästöönkin olen saanut hienon summan.

Olen jonkun mielestä kamala, mutta ilman toimenpiteitä olisimme suoraan sanoen hukkuneet pissiin.

Mielestäni et ole kamala. Olen ihan vakavissani suunnitellut tuota samaa. Oletteko tuon järjestelyn myötä pysyneet vielä kahtena aikuisena siinä mielessä, ettei miehesi kohtele sinua kuin nipottavaa rahahanaa, kun tulee raha-asioista kyse?

Olen puhunut miehelleni tuollaisesta tilapäisjärjestelystä, mutta hän heittäytynyt aina lapselliseen "ei se ois kivaa"-kitinään. Mies on rakas, mutta kohta uhkaan jo sillä, että mikäli rahankäyttö ei muutu myös käytännössä, saa kuluttaa rahansa aivan kuten haluaa, poikamiehenä. En ole valmis luottotiedottomuuteen, kodittomuuteen, ruoattomuuteen jne vain sen vuoksi, että hänen toimintaansa ei saa järkevöittää.

Tällä tiukalla rahankäytöllä käymme kerran vuodessa ulkomaan matkalla. Reissu kestää n. 3-4 viikkoa ja mieheni saa käyttää lomalla ihan vapaasti rahaa. Tämä on jonkunlainen porkkana.

Joskus annan ihan muuten vaan esim. kaljarahan, että mieheni pääsee pikaiselle käynnille baariin. Eli ei järjestely ihan huonokaan ole. Enkä ole kuullut kitinää vaan päin vastoin.

Tiedän että rahat riittää koko kuukaudeksi eikä puuropäiviä ole tiedossa.

Mieheni on luottotiedoton, mutta parempi niin, koska velaksi ei voi ostaa mitään eikä mistään. Toisaalta luottotiedottomuus on kuin siunaus ainakin mieheni tapauksessa.

Meillä on luottokortteja pari, ihan tapissa. Auto josta nyt yritän saada miehen luopumaan, koska se vie hirveesti rahaa. Ja toinen lapsi tulossa. Käymme molemmat töissä ja tulot kuussa noin 2900e. Olemme tosi paskoja käyttämään rahaa. Itse olenkin elänyt sillä ajatuksella että ei niitä rahoja hautaan mukaan saa. Silti harmittaa aina tässä kohtaa kuuta kun tilit huutaa nollaa ja vielä ois kaks viikkoo mentävä. Oma asuntoki oisi kiva.. Mutta ei sitä tällä velka määrällä kannata ees yrittää. Onko muilla ongelmia? Miten selviätte?

Oma asunto noilla tuloilla? Oikeesti rahaa käytetään vasta sitten kun sitä alkaa jäädä säästöön. Jos ottaa velkaa, ei pysty säästämään. Ja lapsia hmmm.... jos rahat on vähissä ei varmaan kannata tehdä enempää. Tämä vuodatus vain ja ainoastaan sen takia, kun saan samoista asioista kuulla. Pakka on vaan toisin päin. Vaimo halus auton. Tänään se tajus vasta kolmen vuoden jälkeen ettei meillä ole varaa siihen. Sillä on luotot tapissa ja se rutisee rahasta koko ajan. Onnex poika on jo aikuinen. Mites tänäpänä? Onko asiat huonommin vai saitteko tulot ja menot tasapainoon?

Yhteistyössä