Alkuperäinen kirjoittaja velaton:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja velaton:
Meilläkin oli ennen vähän sam meininki. Sitten otin raha-asiat hoitooni. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki raha tulee minulle, myös miehen palkan siirrän omalle tililleni. Maksan laskut ja annan "viikkorahan" miehelleni, jolla hänen pitää pärjätä. Miehelläni ei toimi pää tuossa rahankäytössä. Nyt kaikki velat maksettu ja säästöönkin olen saanut hienon summan.
Olen jonkun mielestä kamala, mutta ilman toimenpiteitä olisimme suoraan sanoen hukkuneet pissiin.
Mielestäni et ole kamala. Olen ihan vakavissani suunnitellut tuota samaa. Oletteko tuon järjestelyn myötä pysyneet vielä kahtena aikuisena siinä mielessä, ettei miehesi kohtele sinua kuin nipottavaa rahahanaa, kun tulee raha-asioista kyse?
Olemme onnellisempia kuin koskaan aikaisemmin. Mieheni tiedostaa ongelmansa itsekin. En ole ylinipo, mutta suunnittelen hankinnat terveellä järjellä. olemme myös lopettaneet alennusmyynneissä käymisen, koska halvemmalla pääsee kun ostaa tavaran vain jos sitä tarvitsee. Olkoonkin normaalihinnalla. Alennuksista tulee ostettua niin paljon turhuuksia.
Kuulostaa tosi hyvältä! Toivottavasti mekin pääsemme jossakin vaiheessa tuohon pisteeseen. Oletteko ajatelleet jatkaa tuota tapaa hamaan tulevaan vai onko miehellä jo kaipuuta omaan rahahallintaan paremmalla järkevyydellä?
Olen puhunut miehelleni tuollaisesta tilapäisjärjestelystä, mutta hän heittäytynyt aina lapselliseen "ei se ois kivaa"-kitinään. Mies on rakas, mutta kohta uhkaan jo sillä, että mikäli rahankäyttö ei muutu myös käytännössä, saa kuluttaa rahansa aivan kuten haluaa, poikamiehenä. En ole valmis luottotiedottomuuteen, kodittomuuteen, ruoattomuuteen jne vain sen vuoksi, että hänen toimintaansa ei saa järkevöittää.