Kun rahat ei riitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marja67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marja67

Vieras
Mikä avuksi, kun n. 5000e nettotulot eivät riitä elämiseen?

Mieheni on terveyskeskuslääkäri ja itse olen kotona 1v tytön ja 1,5v pojan kanssa. Tarkoitus olisi palata työelämään kahden vuoden sisään, jolloin nettotulomme nousisivat n. 8000e/kk (ap:kin on lääkäri, mutta ei vielä niin paljon työkokemusta kuin miehellä).

Rahaa menee seuraavasti:
-auto n. 800e/kk (bensat+huolto)
-lainanlyhennyt 1900e/kk
-ruoka 750e/kk
-sähkö, vesi, puhelin yms. laskut 400e/kk

Meillä jää siis laskujen jälkeen n. 1000e perheen käyttöön (leffat, vaatteet, ravintolaillalliset pari kertaa kuussa yms). Jos vielä halutaan ulkomaille alkutalvesta, niin pitäisi säästää väh. 200e/kk.

Tuntuu, että ollaan ihan persaukisia, vaikka onkin vähän yli 200 neliöinen talo.

[QUOTE="Xxxx";27565189]Ap on varmaan itseoppinut lääkäri kun lasten ikäerokin on tuollainen.[/QUOTE]

Paremmalla väellä lapsetkin syntyy puolen vuoden välein, sitä ei köyhät juntit vaan tajua

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27565197:
Miten voi mennä autoon noin paljon?
Mitä lainaa lyhennätte?
Mihin se 1000e kuussa lopulta menee?
Kenen lapsia hoidat, jos sinulla on 1v ja 1,5v lapset kotona?
Saat kai kotihoidontuen ja lapsilisätkin?
Asutteko Porvoossa päin?

Tätä mäkin epäilen, sillä vain Porvoossa on on noin kallista bensaa.

No sitä vaan pitää miettiä mikä elämässä on tärkeetä ja vaikka hankkia pienepi/helvempi asunto tai luopua siitä ulkomaan matkasta tai sitten vaan alkaa miettiä mitä kaupasta ostaa. Auto kulutkin teillä on aika isot. Ja noi lainakulut on tosi mahdottomat!
Mun kokemus on, että kun tulot nousee menot nousee ja aina on yhtä persaukinen olo, joten lopputulema on ollu, että pistetään menot minimiin ja luovutaan kaikesta ylimääräisestä omaisuudesta, että olis velkaa mahdollisimman vähän.

Elä vähän tarkemmin .... meillä 6 000 euron nettotulot / kk , ja matkustelemme 3 x vuodessa ulkomailla , viimeksi Egypti , Kuuba , Thaimaa .... ja hyvin rahat riittää. Mutta me ei ollakaan lääkäreitä .... mutta meillä 3 murrosikäistä lasta ....

JO ON MURHEET ! jA NOINKIN HYVILLÄ TULOILLA JA TOINEN KOTONA. KOTIHOIDONTUET JA LAPSILISÄT TUOHON MIEHEN PALKKAAN PÄÄLLE. ITSE SAAN KÄTEEN N. 1600 EUROA JA MIES 2000 JA OLEN TOSI ONNELLINEN ETTÄ TALOUS EI OLE MIINUKSEN PUOLELLA VAAN RAHAT RIITTÄÄ ! JOS KESKITULOINEN SUOMESSA TIENAA 3000 EUROA NIIN OLEN K Ö Y H Ä ! SEN YMMÄRTÄISIN JOS VALITTAISI UUPUMUSTA KAHDEN NOIN PIENEN LAPSEN KANSSA.

Siis miehen lapsi 1½ v ja teidän yhteinen 1 v? Nopeaa toimintaa.

Joo, tätä mäkin mietin. Jos ap (provo) olisi sanonut, että toinen syntyi keskosena, niin olisin hyvin voinut uskoa tuon puolen vuoden ikäeron. Mutta en usko tuota apn selitystä.

Ai miksikö? Siis oletetaan kuvio: apn mies ja hänen ex seurustelevat. Samaan aikaan apn miehellä on salasuhde apn kanssa. Apn mies pistää paksuksi apn juuri silloin, kun hänen tuleva ex-vaimonsa on viimeisillään raskaana. Apn mies ja hänen ex vaimonsa saavat lapsen, mutta äiti kuolee synnytykseen. Apn mies jää leskeksi ja yksinhuoltajaksi mutta ei hätää, ap ryntää hätiin ja alkaa varaäidiksi.

Hei oikeesti, tosi paksua. Kuka leskimies oikeesti ottaisi heti seuraavana päivänä vaimon kuoltua itselleen uuden tyttöystävän? Jonka muuten paria kuukautta aiemmin on tuikannut tiikeeksikin. Missä suruaika? Porvoossa sitä ei ole?

Yhteistyössä