Kun rakkaus vie meneessään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järki jättää ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järki jättää ..

Vieras
Seurustelin viime talven miehen kanssa joka osoittautuikin melkoiseksi valehtelijaksi. Kertoi mm. asuvansa yksin vaikka ei ollutkaan ikinä sitten muutanut exästään erilleen. No, tämä kun selvisi tiemme erosivat. Eromme kynnyksellä mies kyllä löysi töitä tältä paikkakunnalta ja asuukin nyt täällä, yksin. Tapasimme ihan sattumalta ja kuinkas kävikään - päädyimme taas yhteen. Nyt vaan on alkanut mieltäni varjostamaan tämä iso valhe, missä viimetalven elin. Pystynköhän tätä ikinä oikeesti anteeksi antamaan??

Mikä hänen tilanteensa oli exän kanssa tuolloin, olivatko jo eronneet vai olivatko vielä yhdessä jne?

Itse olen uskollisempi kuin varmaan kukaan. Mutta minulle kävi kerran niin, että olin tunteettomassa avoliitossa lapsineni ja tapasin miehen, joka vei jalat heti alta. Sen oli pitänyt olla vain huvitteluilta, joten sanoin olevani sinkku. Näimme siis ohimennen illalla, myöhemmin tapasimme sitten uudestaan ja koska ajattelin, ettei siitä jutusta tule mitään, en kertonut edes lapsistani. En uskonut olevani miehen tyyppiä, joten siksi niin. Näimme joitakin kertoja.. siinä välissä erosin ja muutin omilleni.. ja lopulta kyllä nähtiin tosi monta kertaa senkin jälkeen, kun hän tiesi lapsistanikin.

Katsoisin siis hänen kokonaistilannettaan, en pelkästään noista kirjoittamistasi tiedoista tekisi päätöksiä. Kysele, selvitä puhuuko totta vai ristiin.

[QUOTE="Mites";24172269]Mikä hänen tilanteensa oli exän kanssa tuolloin, olivatko jo eronneet vai olivatko vielä yhdessä jne?

Olivat jo vuosia sitten henkisesti sekä fyysisesti eronneet. Tämä exä oli jo seurustelusuhteessa jonku muun kanssa. Ihmettelen sitäkin, mikä pitää ihmisiä saman katon alla jos ei mitään ole yhteistä - ei edes lapsia.

[QUOTE="aapee";24172332][QUOTE="Mites";24172269]Mikä hänen tilanteensa oli exän kanssa tuolloin, olivatko jo eronneet vai olivatko vielä yhdessä jne?

Olivat jo vuosia sitten henkisesti sekä fyysisesti eronneet. Tämä exä oli jo seurustelusuhteessa jonku muun kanssa. Ihmettelen sitäkin, mikä pitää ihmisiä saman katon alla jos ei mitään ole yhteistä - ei edes lapsia.[/QUOTE]

Exän versio tapahtuneista voi olla ihan toisenlaista kuultavaa. En luottaisi tämän miehen sanomisiin yhtään.

[QUOTE="aapee";24176646]voi kun se olisikin noin yksinkertaista. Sydän itkee tästä asiasta turhan usein, ainakin vielä. Liki viisi kuukautta on pitkä aika elää valheessa.[/QUOTE]

Miksi menit sitten yhteen, jos et pysty luottamaan ja hyväksymään toisen tekoa?

... sitä vaan pitää tuota rehellisyyttä niin arvossaan. Luottamus siinä kulkee sitten käsi kädessä sen asian kanssa. Onhan ne melko tärkeitä perusasioita parisuhteessa. Tosin olen huomannut kun sinkkuna kerkesin olla, että eipä noita rehellisiä miehiä tunnu vaan löytyvän - ainakaan tän netin kautta :(

Yleensä tuollaiset jutut ei häviä miehistä. Valmistaudu siis siihen, että mies kertoo aikanaan jollekin uudelle naiselle asuvansa sun kanssa vain olosuhteiden pakosta ja, että suhteenne on ohi, vaikka se sinusta ei olekaan. Paras keino saada asiasta selvää on jutella sen exän kanssa. Oliko miehesi tarina tosi. Kysy mieheltäsi, saatko soittaa exälle ja kysyä sua vaivaavaa asiaa. Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin antaa kyllä puhdistaa maineensa. Jos alkaa selitellä, että et voi soittaa, niin epäilys jää ilmaan. Itse en uskoisi miestä, joka on kerran jo valheesta kiinni jäänyt, ellen saisi asiasta edes kysyä.

Yleensä tuollaiset jutut ei häviä miehistä. Valmistaudu siis siihen, että mies kertoo aikanaan jollekin uudelle naiselle asuvansa sun kanssa vain olosuhteiden pakosta ja, että suhteenne on ohi, vaikka se sinusta ei olekaan. Paras keino saada asiasta selvää on jutella sen exän kanssa. Oliko miehesi tarina tosi. Kysy mieheltäsi, saatko soittaa exälle ja kysyä sua vaivaavaa asiaa. Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin antaa kyllä puhdistaa maineensa. Jos alkaa selitellä, että et voi soittaa, niin epäilys jää ilmaan. Itse en uskoisi miestä, joka on kerran jo valheesta kiinni jäänyt, ellen saisi asiasta edes kysyä.

Olen ollut ko. naisen kanssa puhelinyhteydessä. Hän sanoi, etteivät ole olleet muuta ku kämppiksiä enää moneen vuoteen. Nainenkin seurustelee tahollaan.

Yhdessä vielä yritetään, mutta nyt on alkanut nousta pinnalle kaikki ne muutkin valheet ja salaisuudet mitä suhteemme aikana oli. Sanoisin, että elämänlaatuni on laskenut kun takaisin yhteen mentiin. Harmittaa vaan niin kovasti lapseni, jotka niin tykkäävät miehestä. Heillä menee niin hienosti putkeen.

Yhteistyössä