kun saa yli 40-v ensimmäisen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2005 klo 22:28 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
minua käskettiin painumaan Äidit alle 20v.-palstalta jonnekin ..... kun en sinne teiniäitien palstalle kuulu. nyt kysyisinkin, että mitä ihmettä nuo samat alle 20v. sitten täällä tekevät, kun itse ovat "omalle" palstalleen ikärajoja vetelemässä??? eivät ilmeisesti kestä kritiikkiä, mutta sitten ovat täällä samaa tekemässä...

pientä korjausta laittaisin tähän väliin... toivoin sinun häipyvän "meidän" palstalta siksi että ainut asia mitä sinulla oli siellä, oli toitottaa miten vastuuttomia olemme ja epäpäteviä äideiksi. Minä en ole tällä palstalla sitä jauhamassa. jos et ole muita kommenttejani täällä lukenut niin et tiedä että olen onnellinen näiden "vanhojen" äitien puolesta koska ovat saaneet mahdollisuuden olla äiti. en siis ole arvostelemassa toisten ratkaisuja, niinkuin sinä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 15:56 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
minua käskettiin painumaan Äidit alle 20v.-palstalta jonnekin ..... kun en sinne teiniäitien palstalle kuulu. nyt kysyisinkin, että mitä ihmettä nuo samat alle 20v. sitten täällä tekevät, kun itse ovat "omalle" palstalleen ikärajoja vetelemässä??? eivät ilmeisesti kestä kritiikkiä, mutta sitten ovat täällä samaa tekemässä...

pientä korjausta laittaisin tähän väliin... toivoin sinun häipyvän "meidän" palstalta siksi että ainut asia mitä sinulla oli siellä, oli toitottaa miten vastuuttomia olemme ja epäpäteviä äideiksi. Minä en ole tällä palstalla sitä jauhamassa. jos et ole muita kommenttejani täällä lukenut niin et tiedä että olen onnellinen näiden "vanhojen" äitien puolesta koska ovat saaneet mahdollisuuden olla äiti. en siis ole arvostelemassa toisten ratkaisuja, niinkuin sinä!!

olepa samaa mieltä iäkkäämmistä äideistä siellä "teidän" palstallakin...! on nimittäin aivan eri ääni kellossa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 12:21 NeitiNasu kirjoitti:
Kuulumisesta en tiedä mitään, mutta olen ikionnellinen ja kiitollinen siitä että lapsen mummu on lupautunut hoitamaan puolen vuoden päästä mun mennessä kurssille iltavuorojen ajan neitiä, etten joudu yöksi tarhaan laittamaan.Todennäköisesti useamman tunnin viikossa. Vaikkei anopin kanssa aina ihan kaikesta samaa mieltä olla, sitä todella arvostan että haluaa olla lapsen kanssa ja aikaa viettää. Ja auttaa meitä, siinä kurssitustilanteessa.
Mun oma äiti on itse vielä työelämässä, joten se rajoittaa tuota lapsenlapsen kanssa olemista. Mutta pyytää itse usein lasta yökylään, ja kyläreissuille, ja milloin mihinkin kun siihen on aikaa ja mahdollisuus. Taas kun itse pääsen työelämään, tulee äidin apu olemaan arvokasta todennäköisesti: on itse tarjoutunut auttamaan ettei mun tarvitsisi alaa vaihtaa. Ehkä meillä on isovanhempien kanssa käynyt vaan hyvä säkä ja tuuri. Eivät kieltäydy lapsen lapsen kanssa aikaa viettämästä vain periaatteesta, "koska ovat mukulansa itse tehneet itse sen hoitakoot" kuten täällä näyttää monilla asenne olevan. Toivottavasti musta itsestä joskus tulee yhtä hyvä mummo omille lapsen lapsilleni. ;)

Öh, tuota noin... Toiko lapsesi haikara? Ilmeisesti. Tai sitten olet leski :( Otan osaa.

Miten mua nyppii tuo, että lapset on pakko saada isoäidille hoitoon? Johan hän on omat hoitanut. Onko isoisäkin jo Taivaan laulukuorossa, kun hänestä ei puhuta mitään. Appiukkokin on veivinsä heittänyt. :(

Minä olen orpo. Vaikka en orpo olisi, en antaisi lastani yhtään kenenkään hoitoon. Se tässä keski-iässä on kivaa, että saa olla oman lapsensa kanssa! Sitä varten hän meille tuli, että hän tuntee, ketkä ovat hänen vanhempansa =) Vanhemmat, jotka ovat läsnä, keskustelevat keskenään kaikesta mahdollisesta kasvuun ja kasvatukseen liittyvistä asioista ja nauttivat onnistumisista lapsen elämässä. =) Tämän minä koen paljon autuaampana kuin kokisin sen, että on joku sukulaispaikka, jonne lapsen joutuu tuuppaamaan.

\
Öh, tuota noin... Toiko lapsesi haikara? Ilmeisesti. Tai sitten olet leski :( Otan osaa.

Miten mua nyppii tuo, että lapset on pakko saada isoäidille hoitoon? Johan hän on omat hoitanut. Onko isoisäkin jo Taivaan laulukuorossa, kun hänestä ei puhuta mitään. Appiukkokin on veivinsä heittänyt. :(

Minä olen orpo. Vaikka en orpo olisi, en antaisi lastani yhtään kenenkään hoitoon. Se tässä keski-iässä on kivaa, että saa olla oman lapsensa kanssa! Sitä varten hän meille tuli, että hän tuntee, ketkä ovat hänen vanhempansa =) Vanhemmat, jotka ovat läsnä, keskustelevat keskenään kaikesta mahdollisesta kasvuun ja kasvatukseen liittyvistä asioista ja nauttivat onnistumisista lapsen elämässä. =) Tämän minä koen paljon autuaampana kuin kokisin sen, että on joku sukulaispaikka, jonne lapsen joutuu tuuppaamaan.

[/quote]

Juu, no mä haluan nauttia sekä lapsesta mutta sormet syyhyää myös töihin välillä. Se tuskin minusta yhtään vähempää vanhempaa tekee, että töitä tekisin myös. Olen saanut olla nyt kolme vuotta kotona lapseni kanssa, mutta seuraavaksi on muiden juttujen vuoro. Ja siksi järjestetään hieman elämäämme uudelleen (johon melko oleellisena osana kuuluu myös lapsen hyvä ja turvallinen hoitopaikka, että minä pääsen sitä työtäni tekemään) jotta kaikille se uusi elämäntilanne on sitten taas hyvä.
Ja m ei lykätä lasta isovanhemmille hoitoon, vaan ovat itse tarjoutuneet auttamaan, päiväkodissa olemisen lisäksi. Vaihtoehto olisi ollut vieras hoitaja kotiin, mutta nyt siihen ei tarvetta ole. Juu, enkä ole leski ja lapsi tehtiin ihan perinteiseen tapaan, siihen ei haikaran apua tarvittu. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 22:18 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 15:56 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\

olepa samaa mieltä iäkkäämmistä äideistä siellä "teidän" palstallakin...! on nimittäin aivan eri ääni kellossa!

sinulle taitaa olla samaa massaa kaikkien nuorten äitien kommentit näillä sivuilla..... osoita yksikin keskustelu jossa minä olen haukkunut vanhempia äitejä ja heidän ratkaisujaan!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 15:02 kika kirjoitti:
Mitä merkitystä on sillä, että lapsi näkee isovanhempansa tai päinvastoin?
Jokainen vanhempihan itse lapsensa kuitenkin hoitaa...eikös niin?

anteeksi että taas vastaan mutta minulle ainakin on isovanhemmat olleet erittäin tärkeitä.

Ja nyt kun minulla on tyttö niin tytön kaksi isoisoisoäitiäkin on elossa ja ovat olleet onnellisisa kun vielä näkivät minunkin lapsen ja omat mummin ja pappani ovat siinä 50-60 ikien välissä kaikki ja hekin ovat olleet onnellisis että näkivät vielä lapsenlapsenlapsensa...
Mieheni isovanhemmt ovat vähän päälle 60 vuotiaita...

Olen todella onnellinen että lapsellni on monta mummua ja pappaa ja monesta polvesta =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2005 klo 10:44 minja87 kirjoitti:
\

anteeksi että taas vastaan mutta minulle ainakin on isovanhemmat olleet erittäin tärkeitä.

Ja nyt kun minulla on tyttö niin tytön kaksi isoisoisoäitiäkin on elossa ja ovat olleet onnellisisa kun vielä näkivät minunkin lapsen ja omat mummin ja pappani ovat siinä 50-60 ikien välissä kaikki ja hekin ovat olleet onnellisis että näkivät vielä lapsenlapsenlapsensa...

Olen todella onnellinen että lapsellni on monta mummua ja pappaa ja monesta polvesta =)

Eiköhän ne vanhemmat kuitenkin lapselle tärkeämmät ole kuin isovanhemmat???! Minä vaikka lapseni tein 40 v niin ehtipä näkemään isomummonsa mutta itse taas en ehtinyt toista pappaani ikinä näkemään vaikka äiti minut parikymppisenä sai. Ei se ikää katso koska kuolema korjaa kunkin pois!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2005 klo 19:55 mummoko muka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2005 klo 10:44 minja87 kirjoitti:
\

Eiköhän ne vanhemmat kuitenkin lapselle tärkeämmät ole kuin isovanhemmat???!

Kuka väitti että isovanhemmat olisivat tärkeämmät kuin vanhemmat? Taisi (mun luetun ymmärtämisen mukaan) minja kirjoittaa että on onnellinen siitä että isovanhemmat ja isoisovanhemmat ovat lasten elämässä vielä mukana. Eikö? Siitä ei ollut puhetta, kummat menevät lapsen arvojärjestyksessä ensimmäiselle sijalle. Käsittääkseni. :/

Minun äitini sai minut 20 vuotiaana. Nyt hän on 60v ja kolmen lapsen mummo. Eikä voisi vähempää olla kiinostunut. Ei soita, ei käy, ei kysele kuulumisia, ei muista. Jos sinne soittaa tms. valittaa vaivojaan ja on kylmä kalkkarokäärme. Eli ei se ikä aina sano, miten menee. Oma mummoni eli 9-kymppiseksi ja oli ihana mummo myös lapsilleni. Mummoni avulla olen elämässä selvinnyt. Oma äitini on katkera, kateellinen, kyyninen ja kylmä.Yök.

Yhteistyössä