Kun seksi ei ole enään se päällimmäinen asia avioliitossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Elikkäs kyselisin teiltä mitä te tekisittä mun tilanteessa, minulla ja miehellä on 3 lasta siunaantunu pienellä ikäerolla tässä 7v seurustelun aikana ja naimisiin mentiin reilu 2v sitten. Nyt meidän liittoa kalvaa se kun kolmannen lapsen jälkeen mulle se seksi ei ole ollut enään päällimmäinen ajatus tai etten halua jokapäivä koska iltaisin olen väsynyt, ei ole haluja kun on arkina kotiaskareita ja lapsien hoitoa. Riitelemme miehen kanssa vähän väliä siitä kun en anna silloin kun hän itse haluaa, eilen sanoi mulle suoraan että jos minä en anna hänelle niin hänen pitää lähtä hakemaan sitä seksiä muualta... Mitä mieltä te olette tästä? Lisäys mun haluttomuuteen johtuu myös siitä että mulla on stressiä, rahallisesti vaikeaa, ahdistuneisuutta/masennusta, parisuhteen riidat.

[QUOTE="vaimo";29474926]Elikkäs kyselisin teiltä mitä te tekisittä mun tilanteessa, minulla ja miehellä on 3 lasta siunaantunu pienellä ikäerolla tässä 7v seurustelun aikana ja naimisiin mentiin reilu 2v sitten. Nyt meidän liittoa kalvaa se kun kolmannen lapsen jälkeen mulle se seksi ei ole ollut enään päällimmäinen ajatus tai etten halua jokapäivä koska iltaisin olen väsynyt, ei ole haluja kun on arkina kotiaskareita ja lapsien hoitoa. Riitelemme miehen kanssa vähän väliä siitä kun en anna silloin kun hän itse haluaa, eilen sanoi mulle suoraan että jos minä en anna hänelle niin hänen pitää lähtä hakemaan sitä seksiä muualta... Mitä mieltä te olette tästä? Lisäys mun haluttomuuteen johtuu myös siitä että mulla on stressiä, rahallisesti vaikeaa, ahdistuneisuutta/masennusta, parisuhteen riidat.[/QUOTE]

heitto mieheltäsi?:O Voisiko mies keventää askareitasi sieltä illan puolelta, stressiäsi pitäisi jotenkin vähentää, moni mies ei valitettavasti ymmärrä, ettei nainen voi vain antaa, siinä pitää olla tunteet mukana.

Siis joka päiväkö miehesi odottaa seksiä?
Meillä useita lapsia ja seksiä keskimäärin kaksi kertaa viikossa, johon ollaan molemmat tyytyväisiä. Yleensä viikolla pikaisempi ja viikonloppuna nautitaan pitemmän kaavan kautta. Teillä on kyllä hankala yhtälö, jos toinen haluaa noin paljon ja toinen ei juuri ollenkaan. Puhukaa ja kuunnelkaa toisianne. Entä muu hellyys? Koetko saavasi mieheltäsi riittävästi lämpöä ja rakkautta, ilman seksiä.

Siis joka päiväkö miehesi odottaa seksiä?*
Meillä useita lapsia ja seksiä keskimäärin kaksi kertaa viikossa, johon ollaan molemmat tyytyväisiä. Yleensä viikolla pikaisempi ja viikonloppuna nautitaan pitemmän kaavan kautta. Teillä on kyllä hankala yhtälö, jos toinen haluaa noin paljon ja toinen ei juuri ollenkaan. Puhukaa ja kuunnelkaa toisianne. Entä muu hellyys? Koetko saavasi mieheltäsi riittävästi lämpöä ja rakkautta, ilman seksiä.

Eilen puhuttiin ja miehen mielestä mun pitäisi mennä johonki hoitoon.. Ei ole hellyyttä enkä koe saavani riittävästi lämpöä ja rakkautta ilman seksiä

Ei teillä sen kummallisempaa ole kuin monella muullakaan pariskunnalla. Aiheesta löytyy kirjallisuutta ja typisetttyjä, vastaavia juttuja naistenlehdistä. Mutta niin kuin totesit monet arjen haasteet tappavat innon ja silloin seksiintäytyy panostaa enemmän esileikein, tekemällä reissuja muualle tai ylipäätään nähdä vähän vaivaa sen eteen. Tässä tapauksessa miehesi pitäisi nähdä vaivaa, koska olet jo kertonut mikä sinua mättää. Et ole vaimokone, vaan vaimoihminen, jolle mies saisi tehdä enemmän hyvää.

Toivottavasti saat purettua tilannettanne auki. Miehesi lapselliset uhkailut ja kiukuttelut toisista naisista eivät taatusti innosta keskustelemaan aiheesta, mutta pidä linjasi. Suhteen tarkoitus on myös kasvaa ja miehesi on kuin ruostunut, huonokuntoinen teinimopo, joka ei uudistu parisuhteen muuttumisen myötä.

Ei mies voi tuolla tavalla seksillä kiristää - "jos et anna, menen vieraisiin". Se on täysin normaalia, että pitkässä parisuhteessa ja etenkin lapsiperheissä on toisinaan hiljaisempia jaksoja petipuuhien osalta. Miehesi pitäisi ymmärtää tämä. Voitte toki yrittää löytää jonkinlaisen kompromissin, mutta miehesikin on tällöin tultava vastaan omissa tarpeissaan. Älä missään nimessä hyväksy pettämistä. Se pilaa suhteenne hyvinkin nopeasti.

Meillä seksiä ehkä parin viikon välein. Mä en vaan oo sillä tuulella jos on ollu rankkaa lasten kanssa. Mies meillä halusi useammin mutta on kyllä tyytynyt tähän tilanteeseen eikä siis mitenkään tapella aiheesta. Mun mies ajatteli ennen että kaikki muut harrastaa seksiä tyyliin joka päivä ennen kuin mä löin vähän faktaa pöytään. Suosittelen..

Jotenkin hassua minusta ajatella että seksi on ikinä se päällimmäinen asia avioliitossa.

Ihmissuhteessa se voi olla päällimmäinen asia. Avioliitto taasen minusta on pääosin sitä, että löysi ihmisen jonka kanssa voi jakaa oikeasti arkensa.

Mutta niin, halujen epäsuhta, ei taida montaa suhdetta olla olemassa jossa se ei koskaan olisi ollut ongelma. Eipä siihen mitään yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua ole.

Siis ymmärrän osittain miehen kannan mutta en päivittäiseen seksiin kiristämistä pettämisellä. :D
Mulla on kokemusta haluttomasta miehestä menneisyydessä ja otin opikseni. Mutten minäkään mikään kone ole naiseks ja olisin aikoinaan tyytynyt edes siihen krt vkoon.
Itse näen hyvän seksielämän antavan voimia ja rentouttavan arjen keskellä.. Ei siihen aina tunteja tarvita.. hipaisuja ja pikaisia arjen keskellä. En käsitä mutta ymmärrän "normaalisti" sen näemmä olevan rasittavaa useimmille naisille. Tämä ko.naisen miehen tulisi tällöin ymmärtää ja itsehän on naisensa valinnut. Minä valitsin aviomieheksi taas samoin ajattelevan puolison etten toiste enää riudu "puutteessa". Hänkin synnytysten jälkeen on jaksanut odotella pahimmillaan sen reilu 3kk repeämien vuoksi ja eipä uhitellut pettämisellä vaikka viriili tapaus onkin.

Joten pistä faktat ap tiskiin miehelle et omapa oli valintansa. Ottaa tai jättää. Joku vammanhan tuolla ap:n miehellä on päässä. Hyvän eteen luulis tekevän töitäkin.. :)

Yhteistyössä