"Kun täällä on aina niin järkyttävän näköstä!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuli

Vieras
Mies tuli metsältä ja sitten riisuttuaan rupes siivoamaan paikkoja: astioita koneeseen ja leluja lattioilta pois (lapset hereillä). Siinä sitten kuopusta kun roudasin iltapalalle hymyilin miehelle, "että sinäkin innostuit siivoamaan". Mies siihen sitten ärähti, että kun täällä on aina niin järkyttävän näköstä kun tulen kotiin. Ällistyin sanattomaksi ja pahoitin mieleni :( Tiedän, etten ole siisteimpiä ihmisiä, mutta olen petrannut siinä ja paljon. Siivoan päivittäin kahdestikin päivässä ja astiat laitan koneeseen aina syönnin jälkeen. Tänään just oli ollu vieraita joten tiskipöydällä oli käytetyt astiat kun ajattelin laittaa sitten kaikki kerralla iltapalan jälkeen.

Leluja siivoillaan aina ennen nukkumaan menoa, imuroin joka toinen päivä ja isoimmat roskat otan harjalla pois heti. Minä parhaani yritän siivouksen kanssa, mutta uhma ikäinen esikoinen ei tee sitä helpoksi: kippaa kasatut lelut lattialle heti uudelstaan, vetää eteisestä vaatteet hyllyiltä, sohvalta patjat ja tyynyt lattialle yms yms. Istuu monesti jäähyllä samoista asioista kerta toisensa jälkeen, siivoaa myös tahalliset sotkunsa, mutta ei auta. Monesti ihan lasten kustannuksella yritän pitää kodin siistinä koska se on minun työtäni

Yritän parhaani, mutta se ei näköjään riitä. Olen tosiaan aika sotkuinen ihminen, minun ei ole lapsena tarvinnut pahemmin jälkiäni siivota ja tässä on ollut kova opetteleminen, mieskin tietää sen. Eikä ole aikaisemmin sotkuista valittanut :(

Mokoma! Olis sit menemättä metsälle ja jäis siistimään paikkoja mielensä mukaisesti.
Mitä jos sä pidätkin vähän vapaata - viikonloppu vaikka - ja ilmestyt sit kotiin katsomaan tilannetta... Taitais olla pojalla toinen ääni kellossa.
Helppo homma laittaa astioita koneeseen ja tehdä vaikka mitä jos toinen on kotona kaitsemassa jälkikasvua:(

Alkuperäinen kirjoittaja kehtaakin...:
Mokoma! Olis sit menemättä metsälle ja jäis siistimään paikkoja mielensä mukaisesti.
Mitä jos sä pidätkin vähän vapaata - viikonloppu vaikka - ja ilmestyt sit kotiin katsomaan tilannetta... Taitais olla pojalla toinen ääni kellossa.
Helppo homma laittaa astioita koneeseen ja tehdä vaikka mitä jos toinen on kotona kaitsemassa jälkikasvua:(

peesi tälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Noooh... mies kävi metsällä JA siisti paikkoja mielensä mukaisesti.

joo mutta hieman kunnioitusta sille, joka hoitaa yhteisiä lapsia, kun toinen harrastaa ja kulkee luonnossa.

Oikeasti, tässä on nyt vain kyse siitä ettei mies ymmärrä miten paljon ap tekee. Ei se ole paha asia. Korjaantuu helposti sillä, että mies on vaikka viikonlopun lasten kanssa yksin.

Aivan - mutta rutisi ja valitti ja loukkasi!
Hyvä jos tekee, mutta pahasti jäi semmone maku että se oli vain osoitus toiselle että "olet mielsetäni huono koriäiti". Asia olisi ollut aivan eri jos mies tulee kotiin ja ryhtyy siistimään paikkoja sanoen: Sulla on varmaan ollut rankkaa yksin lasten kanssa - mä hoidannyt tämän siistimisen...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Oikeasti, tässä on nyt vain kyse siitä ettei mies ymmärrä miten paljon ap tekee. Ei se ole paha asia. Korjaantuu helposti sillä, että mies on vaikka viikonlopun lasten kanssa yksin.

aivan. Helppo siivota jos aikuisia paikalla kaksi. Mies saa viikonlopun aikana nähdä mitä on siivota kun kaksi lasta sotkemassa toista päätä, eikä itse pysty kahta vahtia ja siivota. Ja ruokaakin heille pitää joka välissä laittaa.
Helppo on siivota jos toinen vahtii ja hoitaa lapset.

:hug:

Tuttua, tavallaan. Äijä olettaa, että kaikki osaavat automaattisesti samalla siivota ja järjestellä paikkoja, kun tekevät ruokaa, pesevät peffoja, kuuntelevat lapsia, maksavat laskuja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Noooh... mies kävi metsällä JA siisti paikkoja mielensä mukaisesti.

joo mutta hieman kunnioitusta sille, joka hoitaa yhteisiä lapsia, kun toinen harrastaa ja kulkee luonnossa.

No just. Voi teitä pikku prinsessoja, kun ei saa edes asiasta sanoa kun siitä tulee noin paha mieli. B)

Kun en minä enää oikein tiedä, miten siistiä täällä pitäs olla. Onko tosiaan hänen mielestään täällä aina järkyttävän näköistä kun tulee kotiin?? Mulla on tapana tosiaan astiat korjata koneeseen heti ruokailun jälkeen, pyyhkäisen samalla tasot ja katson onko lattioilla mitenkään erityisen paljon murusia yms. Leluja nyt on lattioilla (meillä pieni asunto, lelut on olkkarissa) etenkin olohuoneessa, mutta minusta niitä nyt on silloin kun lapset on hereillä. Yleensä etenkin esikoisen kanssa ne siivotaan suurin osa pois kun mennään unille, minä sitten järjestelen ne paremmin kun lapset nukkuu.

Tää on ollu mulle vaikeeta opetella olemaan siisti, mieluiten en stressais niistä astioista ja leluista tai imuroinneista. Itse tosiaan tahtoisin olla vähän vapaampi siivouksen kanssa, mutta koska olen kotona yritän pitää asunnon siistinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

aivan. Helppo siivota jos aikuisia paikalla kaksi. Mies saa viikonlopun aikana nähdä mitä on siivota kun kaksi lasta sotkemassa toista päätä, eikä itse pysty kahta vahtia ja siivota. Ja ruokaakin heille pitää joka välissä laittaa.
Helppo on siivota jos toinen vahtii ja hoitaa lapset.

Eikä korjaannu. Mieshän sanoo lapsille, että leluihin ei kosketa, jos ei osata siivota niitä pois ja keskeyttää leikit ja ruokaa ei tule, ellette istu siististi rivissä videoita tölläämässä sillä aikaa, kun isä tekee ruokaa/lämmittää eineksiä.

Ja sitten mies kehuu, kuinka helppoa on, kun osaa.

No just. Voi teitä pikku prinsessoja, kun ei saa edes asiasta sanoa kun siitä tulee noin paha mieli. B)

Sanoa saa, ja pitääkin, jos aihetta on. Mutta voisihan sitä jonkun vinkin heittää, kuinka suoritusta voi parantaa... :whistle: Ja pikkasen viilata pahimpia särmiä pois kommenteistaan etukäteen.

Mutta myönsihän aapeekin että on alunperin ei-luonnostaan-niin-siisti eli periaatteessa vaikka vähän aihettakin olisi, mies kyllä valitsi sanansa ja äänenpainonsa huonosti :( Mä joudun itse ainakin miettimään, että kun tulen töistä niin teen tämän, tämän ja tuon kotityön ja vasta sitten "saan" tehdä jotain kivaa. Muuten voisin olla aikas boheemi ;)

Meilläpä mies siivosi, nurisematta ja oma-aloitteisesti, koko kämpän ekaa kertaa muutamaan vuoteen.

Sinällään hienoa, mutta mä en siitä kauaa ehdi nauttia, kun muutan varsin pian pois.

Harmi. :/

No onhan se ällöä varmaan tulla kotiin pitkän päivän jälkeen, jos siellä on paikat sekaisin ja likaista. Kyllä minäkin valittaisin. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, joille siisteyden ja järjestyksen ylläpitäminen on niin ylivoimaista...

Jos noin usein siivoaa, miten voi olla sotkuista? Kannattaa varmaan oman itsensä puolesta opetella hieman järjestelmällisyyttä, siis älä turhaan tee sotkua. Ja lapsien tapauksessa samaa pitää opetella ja myös vaatia heiltä. Jopa 1-vuotias voi siivota omia sotkuja.

toki en tiedä miten nipo mies sulla on...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Sanoa saa, ja pitääkin, jos aihetta on. Mutta voisihan sitä jonkun vinkin heittää, kuinka suoritusta voi parantaa... :whistle: Ja pikkasen viilata pahimpia särmiä pois kommenteistaan etukäteen.

Toki toki. Pitää kuitenkin muistaa, että ihminen se mieskin on.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
No onhan se ällöä varmaan tulla kotiin pitkän päivän jälkeen, jos siellä on paikat sekaisin ja likaista. Kyllä minäkin valittaisin. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, joille siisteyden ja järjestyksen ylläpitäminen on niin ylivoimaista...

Kannattaisi opetella... ymmärtämään, siis.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Toki toki. Pitää kuitenkin muistaa, että ihminen se mieskin on.

:o :'( :snotty:

Yhteistyössä