T
todella surullinen
Vieras
Tietysti tästä tulee kauhea riita, mutta ajattelin kysellä, olisiko täällä kenelläkään ollut samanlaisia tunteita ja ennen kaikkea selviytymistarinoita näiden tunteiden yli.
Mulle tuli toisen raskauden loppupuolella yhä enemmän ja enemmän sellaisia paniikin tunteita, että mitä olen mennyt tekemään kun hankin toisen lapsen. Kun tuttu elämä, joka sujuu menee sekaisin. Kun esikoinen menettää asemansa meidän perheen ainokaisena ja huomion keskipisteenä. Kun itse joudun taas mahdollisesti lujille valvomisen ja muun kanssa, ja tuntuu, että voimat on vähissä.
Nyt vauva on syntynyt ja tunteet ei kadonneet, kuten toivoin.
Murehdin tilannetta esikoisen kannalta miltei koko ajan. Tuntuu pahalta, kun en ehdi olemaan hänen kanssa niin paljon kuin ennen ja pahinta on, että esikoinen tuntuu jotenkin vieraalta. Esikoinen on oudon ison näköinen ja kokoinen, kun vertailukohtana on vauva ja mulla on sellainen ahdistunut olo kuin en osais enää hänen kanssa olla kuten ennen. Vauvaa hoidan parhaani mukaan, mutta tunnen sen jollain lailla velvollisuudeksi, josta haluan selviytyä mahdollisimman hyvin. En koe olevani iloinen tilanteesta vaan murehdin ja olen väsynyt... baby blues vai jotain muuta? Mitä voin tehdä, että tämä iloksi muuttuu?