Kun tuola enkuissa tuo sikatauti taas leviää,niin oletteko ottaneet vauvoille rokotteen/aiotteko vielä ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "manna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"manna"

Vieras
aika huolestuttavalta vaikuttaa tilanne briteissä.Enemmän tehohoidossa kuin v.2009.
Meillä pienimmäinen ei saanut viime vuonna piikkiä kun oli alle 6kk,ja sitten se aalto meni ohi,
nyt syksyllä ajattelin että ei se tänne Suomeen rantaudu niin hurjana.Kuitenkin mietityttäää pitäisikö se kuitenkin hakea.Isommille en ota enää,koska oletan jotain suojaa olevan viime vuotisesta possupiikistä.

Tämänvuotinen rokote on eri kuin pandemrix ja joka puolella kerrotaan ettei ole tehosteaineita jne.Mutta kun luottamus viranomaisiin on mennyt,tiedä ketä uskoa!mitään riskiä en halua pikkuiselle,mutten myöskään sitä riskiä että saisi vakavan sikainfluenssan.Perusterve tyttö on,nyt 1,5v.

Viime vuoden piikkihän ei suojaa enää tänä vuonna, siksi pitää ottaa uusi rokote, jos haluaa suojan. Ja sehän yhdistetty influenssa+sika tänä vuonna. Itselle ja tytölle otettiin syksyllä, koska kuulutaan riskiryhmään. Poika hyvin todennäköisesti sairasti taudin viime vuonna, joten hänelle en ota.

[QUOTE="minä";22834798]Viime vuoden piikkihän ei suojaa enää tänä vuonna, siksi pitää ottaa uusi rokote, jos haluaa suojan. Ja sehän yhdistetty influenssa+sika tänä vuonna. Itselle ja tytölle otettiin syksyllä, koska kuulutaan riskiryhmään. Poika hyvin todennäköisesti sairasti taudin viime vuonna, joten hänelle en ota.[/QUOTE]

Kyllä sen väitetään suojaavan.

En ottanut viime vuonna itselleni ja lapselleni enkä todellakaan ole ottamassa tänäkään vuonna. Miehelle sanoin, että hän saa ottaa, jos haluaa, mutta että en suosittele. Ja miehelleni sanoin myös lapsestamme, että jos hän haluaa lapselle rokotteen, niin sitten siitä neuvotellaan, koska en voi yksin mielivaltaisesti päättää lapsemme asioista. Kuitenkaan mies ei halunnut rokotetta ja hyvä niin. Sen sijaan isännän etätyttö sen sai, ja pelkään edelleen hänen puolestaan.

Olen itse laboratoriossa töissä tutkijana ja ikävä kyllä, tässä niinkuin monessa muussakin lääkekokeilussa käytetään ihmisiä "koe-eläiminä". Lapsemme ei ole osallistunut yhteenkään rokotetutkimukseen, eikä myöskään tule osallistumaan.

Nyt olen itse raskaana ja eipä käy pienessä mielessäkään ottaa influenssarokotetta.

Yhteistyössä