Kun työpaikkailmoituksessa halutaan hakemukset sähköpostilla, niin eikö ne halua, että sinne soitetaan tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mites?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mites?

Vieras
Yleensähän on kai hyvä merkki työntekijän puolelta, että soittaa avoimena olevasta työpaikasta: siis näyttää kiinnostuksensa. Mutta tuosta yhdestä paikkailmoituksesta sain sen kuvan, että kun halutaan vaan hakemus sähköpostilla, niin eivät kaipaa muuta yhteydenottoa... Vai teenkö huonon vaikutuksen, jos vaan laitan hakemuksen, enkä soittele ensin?

Jos olet hakemassa jotain ihan tavallista paikkaa mihin tulee parisataa hakemusta, työnantaja ei todellakaan halua, että soittelet etukäteen. Asia on eri jos haet jotain erikoisalan erityisasiantuntijan paikkaa jota hakee vain kourallinen ihmisiä.

Kyl mä olen soittanut aina .. mä olen tuon sähköpostilla hakemisen tulkinnu sil ettei tarvii lappusii lähettää postin kautta... niinhän se on hitaampaa.... ja monissa paikoissa on huutava pula just työntekijöistä ja se halutaa heti...

Joissakin ilmoituksissa lukee, että ei yhteydenottoja puhelimitse. Ymmärtääkseni muuten voi soitella. Joissakin ilmoituksissa ei lue kenenkään yhteyshenkilön nimeä, joten aika hankala soitella. Ja isot firmathan harrastaa nykyään näitä netissä olevia työhakemuksia, jotka on NIIN persoonattomia. Niitten kautta en ole saanut vielä yhtään yhteydenottoa...

Yhteistyössä