Kun uni ei tule

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä söin melatoniinia parin viikon kuurina, auttoi. Sitä saa nykyään ilman reseptiä. Vauvan takia heräily vei multa yöunet ihan kokonaan, enkä päivälläkään saanut unta, vaikka olin väsynyt.

Mä menisin lääkäriin, jos ei ole mitään selvää syytä unettomuudelle, jos taustalla olisi jotain mitä pitää hoitaa (esim. se masennus). Toisaalta lääkäreistäkään ei aina ole tässä asiassa apua, mulla moni lähisukulainen on kärsinyt "aina" unettomuudesta ja välillä lääkärit tarjoaa ihan perusteetta ties mitä lääkkeitä... :/

Kertaluontoisesti: Päätän valvoa, vaikka mikä tulisi. Se on mulla varmin tapa simahtaa uudelleen. Pidempiaikaisessa unettomuudessa lisäisin ensin ulkoilua ja väsyttäisin itseni fyysisesti, jos se ei tehoa, sitten vasta lääkäriin.

En tiedä.
Mietin itsekkin tuota lääkäriä, mutta mitä se tekis? Lykkäis pillerireseptin kouraan. Ja en lääkkeillä taas tohdi nukkua, kun kuitenkin lapset heräilee yöllä..

Muutaman vuoden kun on heräillyt pitkin yötä 2-20 kertaa, yöuni saldo jää muutamaan tuntiin pienissä pätkissä, ei enää osaa nukkua. Nukahtaminen vie aina vähintään tunnin. Päivällä ei edes pysty nukkumaan, nukahtaminen täysi mahdottomuus.
Ja sillon kun lapsikin nukkuu pidemmän pätkän yöunta, itse herää vaistomaisesti ja sit tulee valvottua taas vähintään se tunti ennen unen kiinni saamista.