kun vauva ei juo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jopelix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jopelix

Vieras
meillä tyttö 6kk. ei suostu syömään tuttia eikä juomaan tuttipullosta. on yritetty juottaa nokkatuttipullosta ja siitä saimme meneen noin 50ml kerralla. nyt annettu pullosta noin 2kk.n ajan joka päivä useita kertoja, olen lopetellut imetystä, koska hampaat tulivat jo 4kk.n iässä ja käyttää niitä "kivasti". tyttö joi tähän mennessä ihan kohtalaisesti vastaan tapellen mutta nyt tehnyt aika totaalisen lakon. oma maitoni loppumassa imetyksen vähentymisestä. tytöllä iho kuivaa ja pissa haisee voimakkaalle koska ei juo nestettä. koitettu nokka mukista myös vettä. lisätty nestettä ruokaan ym ym. onko muilla ollut vastaavaa tapausta joka ei mitään kumista eikä silikonista huoli suuhunsa ja mitä tähän voisi kokeilla ratkaisuksi. täytyyhän sitä nestettä jotenkin saada menemään????

Minulla oli kuopuksen kanssa sama juttu. Esikoinen oppi juomaan nokkamukista 6 kuukautisena, mutta kuopus oli 8 kuukautta kun aloitin vierotuksen, hampaiden vuoksi. Tuttipullo ja nokkamuki eivät kelvanneet. Annoin sitten suoraan tavallisesta mukista ja kuinka ollakaan tyttö joi puolimukia kerralla" :D Ei sitä tajunut niin pienelle tavallista mukia tarjota, mutta kyllähän vauvoja hörpytetään. On olemassa hörpyttämismukejakin. Kokeile suoraan mukista ja katso jos vaikka teilläkin kelpaisi. =)

kiitos pantteri viestistäsi. taisin laittaa ongelmamme vähän väärälle osastolle kun olen vasta "alottelija" täällä. onko se hörpytysmuki muki jossa on lovi juottamista varten vai miten se eroaa nokkamukista. ja saako isoista marketeista vai täytyykö hakea lastentarvikeliikkeestä?
tänään meillä on juotu yhteensä noin 150 ml nannia lusikalla suuhun lappaen, vähän hidasta ja hankalaa hommaa =)
ja tietäisikö joku kertoa kuinka paljon noin suurinpiirtein puolivuotiaan kuuluisi päivässä maitoa juoda?
ruoat me syödään mahdollisimman nestemäisenä, lisään siis niihin vastiketta.
meidän ""neuvolantäti on aika kriittinen ja tuomitseva joka asiassa ja olen mielelläni niin vähän hänen kanssaan tekemisissä kun mahdollista.
täällä varmasti on ihan yhtä päteviä neuvojia, kokemuksen pohjalta.
kiitos

Hei !

Lopetin imettämisen kun tyttö aikonaan täytti 8 kk. Sen jälkeen hän ei huolinut nestettä missään muodossa ennen kun meni päiväkotiin 1 v 2kk iässä. Yritimme vettä, maitoa, mehua y.m. mutta mikään ei kelvannut. Tein puurot löysäksi ja hän söi paljon hedelmäsoseita. Velli ei ikinä ollut maistunut neidille. Nyt hän on 6 vuotias eskariinlähtijä ja haikailen noita aikoja jolloin sai nestettä tuputtaa......

Heippa!
Myydään niitä hörpytysmukeja isoissa tavarataloissa. www.ainu.fi Löydät kuvan tuotteiden alta myös hörpytysmukista. Nokallista maidonkerääjääkin voi kokeilla hörpytykseen. Jos lapsi saa paljon nestettä ruuassa ja vaipat kastuvat, niin ei sitä mitään hätää ole. Seuraa vaippojen kastumista ja painoa. Jos pissaa tulee vähän niin sitten kyllä kannattaa huolestua. Maito pitäisi saada muistaakseni puoli vuotiaana n. 500 ml vrk:ssa. :D

Meidän tyttö ei huolinu pulloa n.7kk ikäisenä, kun lopetin imettämisen. Kahteen viikkoon ei suoranaisesti juonut yhtään mitään ja paino tippui puoli kiloa. Terveydenhoitaja lohdutteli, että 2vkoa lapsi pärjää ilman maitoa. Sitten alkoi neidille kelvata nokkamukista maito. Ja ongelma katosi nopeasti. Lisäksi sekoittelin ruokiin korviketta, tein puurot korvikemaitoon ja annoin välipalaksi vauvan jogurttia(Piltti vai Bona?) Luulen tietäväni miltä susta tuntuu, voimia ystäväin :hug:

Heipsan!

Varmaan noita hörppäytysmukejakin löytyy, mutta meillä tyttö joi 7 kk-ikäisenä ihan tavallisesta muovimukista (Sarviksen tai minkä lie) kun annettiin vettä sillä paremman puutteessa. Itsehän tuo ei mukista osannut niin kiinni pitää, että juoda olisi pystynyt, mutta joi kun mukia pidettiin hollilla niin, että ymmärsi nestettä olevan saatavilla kunhan vain kulauttaa. Kokeile!

Yhteistyössä