"Kun yhteiskunnan jakovara vähenee: 700 000 ruotsalaista elää köyhyydessä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Ruotsissa ihminen määritellään materiaalisesti tai sosiaalisesti köyhäksi, jos hän esimerkiksi ei pysty hankkimaan autoa, pitämään vuodessa viikon lomaa tai syömään lihaa joka toinen päivä. Tällaisia henkilöitä maassa on lähes 700 000 ja heidän määränsä on tuplaantunut neljässä vuodessa. Sosiaaliturvaan nojaava maahanmuutto on merkittävä tekijä tilanteen taustalla, vaikka sitä ei aina haluta myöntääkään."

"Ruotsissa ihminen määritellään materiaalisesti tai sosiaalisesti köyhäksi, jos hän esimerkiksi ei pysty hankkimaan autoa, pitämään vuodessa viikon lomaa tai syömään lihaa joka toinen päivä. Tällaisia henkilöitä maassa on lähes 700 000 ja heidän määränsä on tuplaantunut neljässä vuodessa. Sosiaaliturvaan nojaava maahanmuutto on merkittävä tekijä tilanteen taustalla, vaikka sitä ei aina haluta myöntääkään."

"Tukien saajamäärä kestämättömällä tasolla

Kaupunkilähetyksen pääsihteeri ei mainitse kommenteissaan sitä tosiasiaa, että kun yhteiskunta ottaa vastaan elätettäviä kolmansista maista, tukien saajamäärä kasvaa kestämättömälle tasolle eikä jaettavaa riitä enää kaikille.

Suomessakaan tilannetta eivät helpottaneet edellisen hallituksen tekemät uudistukset, joilla sosiaaliturvan saajien määrää laajennettiin koskemaan osin jopa laittomasti maassa olevia tulijoita. Nykyhallitus korjaa tilannetta erilaisilla maahanmuuton ja ulkomaalaisille jaettavien etuuksien kiristyksillä."

Suomessa köyhiä on siis väkimäärään suhteutettuna yli puolet enemmän, kun heitä on jo noin 800 000, joista 110 000 OrpoPurra tuottanut 2024-2025 ja näistä 31 000 lapsiköyhiä.

Ehkä tuota määritelmää kannattaisi hieman tarkentaa. Ihminen on köyhä jos ei pääse lomalle tai syö gourmet ateriaa joka toinen päivä? Entäs laskettelemaan, pelaamaan golfia, purjehtimaan, moottoripyöräilemään, kerran viikossa syömään ravintolaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija: Näytä alkuperäinen viesti
Suomessa köyhiä on siis väkimäärään suhteutettuna yli puolet enemmän, kun heitä on jo noin 800 000, joista 110 000 OrpoPurra tuottanut 2024-2025 ja näistä 31 000 lapsiköyhiä.
Mikä on sun tekosyy olla köyhä?
Olen järjestäytynyt ammattityöläinen ja ollut jo yli 16 vuotta viimeisimmässä työpaikassa sekä melkoinen säästövarallisuus.

Miksi itse olen jankkaava pahanilmanpersu?

• Haha
Reactions: Johnny Appleseed
Olen järjestäytynyt ammattityöläinen ja ollut jo yli 16 vuotta viimeisimmässä työpaikassa sekä melkoinen säästövarallisuus.

Miksi itse olen jankkaava pahanilmanpersu?
Kai sinä itse tiedät, miksi olet mitä olet.

Rekisteröityneenä ei tarvitsi jälkeenpäin ihmetellä, miksei tarkistanut kirjoittamaansa.... :LOL:

Ruotsiin on maahantuotu tulijoita karkeasti laskien yli 2 miljoonaa 70-luvun lopulta lähtien milloin siellä alettiin noudattamaan aktiivista turvapaikanhakijoiden maahanmuuttopolitiikkaa. Eikä näiden toimien takia Ruotsi voi koskaan enään palata siihen mitä on joskus ollut. Suomi on myös lähellä samaa tilannetta kun otetaan huomioon väestön suuruus Ruotsin väestöön verrattuna. Seurauksena on molemmissa maissa hyvinvointivaltion alasajo kaikkine lieveilmiöineen.

• Surullinen
Reactions: Johnny Appleseed

Yhteistyössä