Kun yrititte raskautua tai tulitte tietämättenne raskaaksi. Oliko teillä sellainen tunne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras."

Vieras
Vaikea selittää sitä mutta tunsitteko te että olette raskaana? Tuntuiko että jotain siellä sisällä tapahtuu, olo ei normaali.. Siis ennen testien tekoa. Tosi vaikea selittää mitä yritän hakea, mutta ehkä joku ymmärtää?

Olen kaksi lasta saanut ja molemmissa on ollut sellainen tunne että nyt on tärpännyt. Alavatsassa/kohdussa tuntunut oudolle, erilaiselle. Kummastakaan en ole koskaan testiä tehnyt.

Nyt meillä saattanut sattua miehen kanssa pikku vahinko.. Tai en oikeastaan tiedä oliko se miehen osalta edes vahinko. Mutta kuitenkin ehkäisytehossa oli riski että on heikentynyt. Anyway, nyt minulla sellainen olo että tuolla sisällä on jotain tai siis että siellä tapahtuu jotain. Testiä en voi vielä tehdä sillä menkkojen alkamiseen vielä viisi päivää aikaa. Ei auta kun jännitää.
Mutta siis voi toki olla että mielikuvitus tekee tepposet, mutta tämä tunne on samanlainen kuin kahdesta aijemmasta.

Kun en tiennyt raskaudesta, en aavistanut sitä. Vaikka vaivoja oli.

Nyt kun toivon sitä, olen tuntenut ihan kaikenlaista viiksikarvojen värinästä munasolun kiinnittymiseen. On siis täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, että en ole raskaana :D

No mä en osannu aatellakaan sitä mahollisuutta kun myöhässä olin ollut ennenkin ilman raskautta. En ehkä osannu enää edes ajatella että voisin olla kun oltiin jo suunniteltu elämää eteenpäin kaksin. Mies se alko puhua just sillon että testaa nyt silti ja jotenkin vissii aavisti. Olo ei mulla vielä sillo ollu mitenkää erikoinen, mitä nyt yks oire puuttu mikä aina ennen menkkoja on. Muute sellanen olo että myöhässä ne vaan on taas. Plussahan sieltä pärähti. Ja mikä hassuinta, vuosia yritetty eikä mitään. Sitten kuukauden ainoa kerta ilman hajuakaan kierron vaiheesta ja naps..

[QUOTE="äiti88";29348597]Kun en tiennyt raskaudesta, en aavistanut sitä. Vaikka vaivoja oli.

Nyt kun toivon sitä, olen tuntenut ihan kaikenlaista viiksikarvojen värinästä munasolun kiinnittymiseen. On siis täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, että en ole raskaana :D[/QUOTE]

Niin on myös noita tunteita kun oikein kovasti toivoo niin sitä luulee kaikki raskaus oireiksi, mutta siis tässä tarkoitin lähinnä sitä oloa tuolla alavatsalla/kohdussa. En osaa kyllä yhtään selittää mitä haen takaa :D

No mä en osannu aatellakaan sitä mahollisuutta kun myöhässä olin ollut ennenkin ilman raskautta. En ehkä osannu enää edes ajatella että voisin olla kun oltiin jo suunniteltu elämää eteenpäin kaksin. Mies se alko puhua just sillon että testaa nyt silti ja jotenkin vissii aavisti. Olo ei mulla vielä sillo ollu mitenkää erikoinen, mitä nyt yks oire puuttu mikä aina ennen menkkoja on. Muute sellanen olo että myöhässä ne vaan on taas. Plussahan sieltä pärähti. Ja mikä hassuinta, vuosia yritetty eikä mitään. Sitten kuukauden ainoa kerta ilman hajuakaan kierron vaiheesta ja naps..

Stressi poistui, raskaus alkoi?
Itse olen kuullut parikin tälläistä vastaavaa tapausta että kauan yritetty ja sitten kun heittää toivon menemään ja uskoo ettei lasta saa. Tulee raskaaksi.

Yllärin kanssa ei mitään aatostakaan, mutta kun kuopus sai alkunsa, niin väitän tiedostaneeni sen, että nyt napsahti.. Ja tiedän asennon, paikan, melkein minuutilleen kellonajan ja hui, isänkin..(*vitsi, visti* ja huonokin vielä)

[QUOTE="Aloittaja";29348624]Niin on myös noita tunteita kun oikein kovasti toivoo niin sitä luulee kaikki raskaus oireiksi, mutta siis tässä tarkoitin lähinnä sitä oloa tuolla alavatsalla/kohdussa. En osaa kyllä yhtään selittää mitä haen takaa :D[/QUOTE]

No ekasta raskaudesta mulla ainakin oli alavatsalla outoa tärinäkipua ja jomotusta. Luulin että jotkut oudot menkat alkaa tms.

Samaa olen tuntenut nyt, niinkuin siellä olisi jotain "ylimääräistä", mutta se voi olla tällä kertaa täysin mielikuvituksen tuotetta. Mut joo, ei auta kun jännittää :P

[QUOTE="äiti88";29348642]No ekasta raskaudesta mulla ainakin oli alavatsalla outoa tärinäkipua ja jomotusta. Luulin että jotkut oudot menkat alkaa tms.

Samaa olen tuntenut nyt, niinkuin siellä olisi jotain "ylimääräistä", mutta se voi olla tällä kertaa täysin mielikuvituksen tuotetta. Mut joo, ei auta kun jännittää :P[/QUOTE]

Olisko sulla mones lapsi tulossa? Kauanko joudut vielä jännittämään?

[QUOTE="ookoo";29348640]Yllärin kanssa ei mitään aatostakaan, mutta kun kuopus sai alkunsa, niin väitän tiedostaneeni sen, että nyt napsahti.. Ja tiedän asennon, paikan, melkein minuutilleen kellonajan ja hui, isänkin..(*vitsi, visti* ja huonokin vielä)[/QUOTE]

:D isän tietäminen on ihan positiivinen juttu

Minulla ei ole vuosiin ollut menkkakipuja pillereiden vuoksi. Nyt mulla poltellut ja juilinut alavatsaan neljä päivää. Välillä loppuu ja sitten taas alkaa. Tässä parasta aikaa taas. Mihinkään muualle ei vaan tuonne kohtuun. Ihan outo tunne. Tälläinen ollut viimeksi neljä vuotta sitten.. Pelkään pahinta ja toivon parasta..

Kaksi lasta tehty ja molemmilla kerroilla tiesin olevani raskaana ilman testejä. Noin viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa olin jo tietoinen asiasta. Tuntui niin erilaiselta. Ekassa oli vielä vahvemmat tuntemukset.

[QUOTE="Aloittaja";29348648]Olisko sulla mones lapsi tulossa? Kauanko joudut vielä jännittämään?[/QUOTE]

Tämä olis toinen. Maanantaina pitäisi menkat alkaa. Mutta tuskinpa vielä sillon testiä tuhlaan, ainakin tällä hetkellä olo on taas oireeton.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 äiti;29348660:
Kaksi lasta tehty ja molemmilla kerroilla tiesin olevani raskaana ilman testejä. Noin viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa olin jo tietoinen asiasta. Tuntui niin erilaiselta. Ekassa oli vielä vahvemmat tuntemukset.

Millaisia tunteita sinulla oli. Tarkoitatkohan samaa kuin minä?

[QUOTE="Jep";29348775]Selvä tunne oli, sen vaan tiesi. Ilman testejä.[/QUOTE]

Näin myös mulla, kummankin raskauden kanssa. Ja kummatkin plussasin ennen menkkojen oletettua alkua, varmistuakseni.

Ei ollut huonoa oloa tai kipuja tai muutakaan sellaista josta voisi sanoa tietäneensä. Se on vain se tunne, ei sitä osaa selittää. Toinen sai alkunsa ehkäisystä huolimatta, toinen vuoden, puolitoista ehkäisyn poisjättämisestä.

Esikoista odottaessa luulin että mulla on toinen ovulaatio samassa kierrossa kun nippaili masua oviskipujen tyyliin, mutta sehän oli vain kiinnitymiskipua. Ja raskausoireet alkoi vahvasti ja runsaina heti kiinnittymisen jälkeen, pahoinvointi oli ihan kamalaa jo rv3.

Samaten muissa raskauksissa, kiinnittymisen tunnen ja runsaat oireet alkaa heti kiinnittymisestä. Hassua, kun aina tiennyt nopeasti olevan raskaana ilman testejä ja vaikkei menkat ole olleet edes myöhässä :)

Ensimmäisellä kerralla minulla petti pillerit, ja se alkuaika oli uskomatonta sähläystä kun menkat myöhässä, testi pitkään nega, mutta itsella "olo". Raskaana sitten olinkin.

Toisella kerralla ihan yritettiin lasta, ja muistan kun oli kolman yrityskuukausi menossa ja kävelin kauppaan esikoinen rattaissa. Tuli sellainen tunne alavatsalle, kohdun seudulle, kuin pieni supistus. Tiesin heti mistä on kysymys, että tämän olen tuntenut ennenkin. Oli sunnuntai ja kuukautisten olisi pitänyt sinä päivänä alkaa. Lähikaupasta ostin viimeisen testin mikä siellä oli, ja se oli positiivinen :)

Ja kun kuopus oli vauva, pelkäsin raskautta. Kuukautisia ei tullut, ja oli samantyylisiä tuntemuksia alavatsalla kuin alkuraskaudessa. Mutta jotenkin tiesin, että kyse ei ollut raskaudesta vaikka asia pelottikin.

No enpä osannut ajatellakaan, kun lääkärit antoivat tuomion ettei meille lapsia tule eikä laiteta ees hoitoihin. Pari viikkoa menkat oli myöhässä ja piti aloittaa kuuri, jolla saada menkat alkamaan. Jostain syvältä mielen sopukoista tuli mieleen jotta lääkäri neuvoi tekemään testin ennen kuin aloittaa kuuri ja niinpä varmuuden vuoksi hain testin. Pikkasen piti silmiä räpytellä, kun toinen viiva oli ilmestynyt suihkun aikana. Oireet alkoi vasta seuraavalla viikolla :)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Yritettiin kauan, mutta sitten kun tärppäsi, tiesin jo viikkoa ennen menkkojen alkua olevani raskaani. Niin selkeät tuntemukset oli. Toisella kertaa merkit oli taaskin selkeät.

Ei mitään selkeitä merkkejä (periaatteessa samoja oireita kuin ennee menkkojen alkuakin), mutta 1 onnistunut raskaus ja 4 keskenmenoa, ja aina olen tiennyt ennen testin tekoa, että nyt tärppäsi. Joku koko mielialassa on muuttunut sellaiseen onnellisempaan ja rauhallisempaan suuntaan. Joten edes testien tekemisestä en ole hermoillut kuten niissä kierroissa kun oon vaan huvikseni testaillut tai menekat on olleet muuten vaan myöhässä. Yhden pidemmälle ehtineen keskeytyneen keskenmenonkin taisin oikeasti tajuta, mutta en vain hyväksynyt ajatusta, koska maha jatkui kasvuaan. Vasta kun vuoto alkoi kuukauden kuluttua ihan tuhruna (ei sinänsä pitäis olla hälyttävää), tajusin heti, että salaa pohtimaai vaihtoehto oli totta. Mutta en tiedä liittyykö nää hormoneihin vai mihin, toisaalta olen moniakin asioita osannut ennalta-aaistaa elämässäni.

Yhteistyössä