Kun ystävä ei maksa velkojaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nekkis

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 712
1
36
Mua raivostuttaa ihan suunnattomasti eräs ystäväni, joka lainasi tuossa muutama viikko sitten minulta 60 euroa. Summa ei ole minulle maata kaatava, mutta kyllä jumaliste sen haluaisin takaisin, varsinkin kun oikein vannotti maksavansa "torstaina" (kun siis lainasi rahan maanantaina).

Olen soittanut, tekstannut, kaikin tavoin tehnyt selväksi, että olen todella pettynyt ja HALUAN OMAT RAHANI TAKAISIN VÄLITTÖMÄSTI. Ystävä ei ota kuuleviin korviinsa, vastailee viesteihin että: "Tuon rahan huomenna, sori oon tosi pahoillani, tuntuu pahalta kun kävi nyt näin..." Ei heru säälipisteitä! |O Ei ilmoittanut silloin, kun hänen piti raha maksaa, ettei voikaan antaa sitä kuuttakymppiä juuri silloin jne., vaan mun itse piti soitella rahan perään.

Ei haluttaisi olla äreä ystävälle, mutta mulla kyllä on keittänyt totaalisesti yli! En sitten tiedä, että kuinka mä ton rahan saan itselleni. :snotty: :kieh:

Mä olen aikanaan oppinut kantapään kautta että jos haluu säilytää ystävyyden ei kannata lainata mitään :/ Neuvoa en osaa kuinka saat rahasi, jos oot jo moneen kertaan hälle selväks tehnyt et pitäis maksaa..

Mun kaveri lainasi viime syksynä 40? minulta.Oli jo vuoden ollut 50? velkaa.Soitti sovittuna maksupäivänä ja huokaili että kun ei jää rahaa jos maksaa minulle.Sovittiin että maksaa kuukauden päästä puhelusta.Kaksi päivää puhelun jälkeen laittoi viestin josko lainaisin lisää.En lainannut.Eipä ole kaverista kuulunut mitään sen jälkeen.Tuskin saan rahojani.Ja olen kyseisen henkilön tuntenut 26 vuotta.

Mä oon kans mutamaan kertaan kironnu ja onpa pari kertaa jäänyt saamattakin, kun on vaihtanut ihan numerookin lopulta. Sen takia en enää lainaakaan kenellekään, paitsi ehkä jotain paria euroa tai sit tosi tosi hyvälle ystävälle.

Mulle on entisiä ystäviä ja kavereita ne, jotka ei lupaustaan pidä tollasessa asiassa. Aina voi neuvotella, jos ei pystykään heti maksamaan, mut loputtomasti ei voi valitella ja antaa toisen odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
lainasin tammikuussa 700 kaverille, joka tarvitsi Thaimaan matkakke käyttörahaa.... lupas maksaa maaliskuussa, mutta eipä oo näkynyt =o(

Oli siis rahaa matkaan, mutta ei käyttörahoja? :o Ei kyl sitten o ollu varaa reissua tehdä, joten olis jättäny väliin. Kurjaa, että sä joudut nyt rahojas oottaan, kun noin iso summakin on kyseessä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
lainasin tammikuussa 700 kaverille, joka tarvitsi Thaimaan matkakke käyttörahaa.... lupas maksaa maaliskuussa, mutta eipä oo näkynyt =o(

mäkin lainasin kerran hyvälle kamulle interrailille rahaa, isoohkon summan. sitten sata kertaa kysyttyäni kävi heittämässä melkein mun naamalle ne rahat, siis MUN rahat, jotka se oli luvannu maksaa heti kuukauden pääsät matkan loppumisesta.
eipä olla enää oltu kavereita. nykyään en lainaa kellekään mitään, ei ne koskaan palaudu. antaa saatan, jos en itse enää tarvitse.

Mie lainailen vain todella hyville ystäville ja niitä mulla on vain kaksi. Ja vain toinen heistä on tarvinnu rahaa ja aina maksanut ajallaan takas tai sit neuvotellu uudesta ajankohdasta mut sen jälkeen ei oo venyttäny enää. Ja itse oon lainannu useammankin kerran ja aina maksan takas ajallaan ja sillo ko oon luvannu :saint:

Mun veli on tosi tarkka lainaamisten suhteen. Hän on hyvässä asemassa oleva ja aika varakas yksineläjä. Hänen ystävät ja hän itse sekä me sisaret TIEDÄMME, ettei hän lainaa rahaa. Tarkoitan tällä sitä, että itse voi tehdä asian selväksi kaikille; ei yksinkertaisesti lainaa kenellekään.

Mulla itellä entisestä avoliitosta äijä jäi velkaa mulle 1900 mk (n. 350 e). Olin pahoillani ja mietin noita rahoja, kunnes eräs ystäväni sanoi: "vähällä rahalla pääsit siitä eroon".

toi on yx vittumaisemmist jutuist

mun serkku pyysi mutt kummiksi......heti ku olin kummi tuli teksterilla mani pyyntii....ei en anna......meni joku aika ja taas tarvi 20 egee ett saa kummilikalle ruokaa....hänel oli jo yksi lapsi ennen. En oo ny vuoteen ollu tekemisissä serkkuni kanssa

ja rahaa ei heru, hoitopaikka kyllä

Juu ei kannata lainailla. Itekin taas sorruin lainaan yhelle kaverille viikonloppuna n. 25e. Piti kuulemma tulla maanantaina sossusta rahaa, mutta kumma kyllä ei ollut saanutkaan. Nyt sillä taas järjetön rahapula kunsaa rahaa vasta ensi viikon pe ja sillä rahaa 40e, josta pitäisi ostaa ruuat, tupakat, kaljat ja bensat. olen melko varma että kysyy multa taas lisää lainaa, mutten anna. Sitten itkee kun lapsille ei ruokaa, mutta ostakoot tupakat sitten kun on rahaa. |O

Mulla ainakin on yksi ystävä, joka on työttömänä. Lainaisn hänelle mielelläni kympin tai pari, jos hän käyttäisi ne ruokaan. Mutta tiedän, että saadessaan vähänkin rahaa hän ostaa kaljaa.. ja tupakkia. Voi hitsit! Onhan nuo tarpeellisia, mutta että jos ei oo rahaa ruokaan, onko ne yhä tarpeellisia?

Näitähän löytyy... Kaveri onnistuu aina maksutilanteessa lykkäämään pienet omat asiansa mun ostosteni sekaan, kun yhdessä liikkeellä ollaan ja kommentti on ettei viitsi tämän takia erikseen maksaa ja maksan kotona takaisin! Ja ei koskaan... jos takaisin meinaat sentinkin saada niin itse joudut pyytämään ja yleensä useamman kerran :kieh: TODELLA kurjaa, vielä kun asenne velan takaisin pyyntöön tuntuu olevan se, että miten edes kehtaan noin mitätöntä summaa takaisin pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
Näitähän löytyy... Kaveri onnistuu aina maksutilanteessa lykkäämään pienet omat asiansa mun ostosteni sekaan, kun yhdessä liikkeellä ollaan ja kommentti on ettei viitsi tämän takia erikseen maksaa ja maksan kotona takaisin! Ja ei koskaan... jos takaisin meinaat sentinkin saada niin itse joudut pyytämään ja yleensä useamman kerran :kieh: TODELLA kurjaa, vielä kun asenne velan takaisin pyyntöön tuntuu olevan se, että miten edes kehtaan noin mitätöntä summaa takaisin pyytää.

Oho!Aika törkeä tapaus!Mitenhän on kaverillas pokkaa!? :|

Mie en lainaa rahaa enkä myös tavaroita, koska olen huomannu sen et niitä ei joko palauteta siinä kunnossa ku ne oli tai sit ne on "kadonneet"§

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:

Oho!Aika törkeä tapaus!Mitenhän on kaverillas pokkaa!? :|

mulla on kans ollu ihan samantapanen "kaveri"... Aina jotain vailla, vähintään tupakat koulussa ja sit se itse jos sattu harvoin ostaan tupakkaa,ni se osti mentholia,ku ties et meän porukasta kukaan ei sitä haluu...
:laugh:
Aina jos juomaan oltiin lähdössä ja kaikki menos alotteleen samaan paikkaan, se soitti aina parille kaverille et tuotteko pari siiderii samal ku tuutte, ei voinu maksaa ku sai siiderit ku ei ollu käteistä ja kuka nyt enää baaris muistaa niitä kysellä ja sit seukki päivänä jos pyydät,ni tosi vihasena saattaa maksaa osan ja näitä juttuja riittää... mut tietääkseni ei sil kauheasti enää ookkaan ystäviä

lainaan rahaa yhdelle ystävälle koko mun laajasta kaveri porukasta,,hän on pieni tuloinen ja tarvii apua silloin tällöin,annan myös ruokaa jos tarvii ja hätävara vaippoja lapselle..
mutta aina maksaa lainaamansa takas vaikka euro kerrallaan mutta maksaa..ja kun tiedän mikä hänen tilanteesa on niin annan joustoa,,meidän pudjetissa joku 20-40e on pikku summa joten jaksan odottaa..

mun vanhempani hakivat pankista lainan mun serkun afrikan matkaan melkein 15v sitten ja edelleen serkku velkaa sen,,lupas maksaa ja plaa plaa...ei ole serkkuakaan näkynyt...

Mä en kans lainaa rahaa kelleen muulle kun mun veljelle, jos se tarvii. Meillä toimii molemminpuolinen luotto näissä asioissa. Mut esimerkiksi mun sisko on mulle vieläkin velkaa joku 600? ja lainasi joskus nelisen vuotta sitten... On tainnu unohtua.

Mä en enää lainaa kenellekkään enkä keneltäkään!!!
Mua rupes kyrpimään,kun lainasin pari viikkoa ennen vappua yheltä kaverilta 40 euroa...
lupasin maksaa vappuna,mutta maksoinkin sen jo viikonpäästä lainaamisesta...
Käytiin kaverin kanssa automaatilla ja nostin siinä sen rahan samalla sille kun vein sen sen omiin rientoihin...
Laitoin myös kalenteriin muistiin"maksettu"
Nyt tämä ihminen väittää,ettei ole saanut sitä rahaa...
En todellakaan ala sitä uudestaan maksamaan,kun 80 euroa on jo todela iso summa,vaikkei kauheeta raha pulaa ole...