Alkuperäinen kirjoittaja ni-na:
Elikkä siis normaalit hoitomaksut ja lisäksi itse piti ostaa ruuat..?kuinkas kun perhepvähoitajahan ne ostaa kun hoitaa kotonaan ja kunta ne sitte hälle maksaa palkassa,niin aika hassua että kunta ei sitte mitenkää noteeraa sitä maksua kun hoitaja tulee kotiin..väheneekö sen hoitajan palkka sitte vai saako saman ku kotonaan?oon nyt hieman pihalla......... ja säästäähän kunta siinä aikamoisesti kun meillä löytyy kotoa pinnasängyt ja rattaat yms.eikä tarvii hankkia sille hoitajalle niitä sitte erikseen.
Luonnollisestikaan hoitaja ei saanut palkassaan mitään perhepäivähoitajalle kuuluvia extralisiä ruoista sun muista.
Mielestäni puhtaasti arvotuskysymys. Jos haluaa ajatella että kunta säästää eikä sen takia halua ostaa kotiin ruokaa lapsilleen vaan vie mielummin lapsensa kodin ulkopuolelle hoitoon, niin sitten se on teidän kohdallanne niin ja hoitojärjestelyt kannattaa järjestää jotenkin muuten. Kotihoito tulee muita hoitomuotoja kalliimmaksi, mutta meillä se oli silloin (lapset olivat silloin pieniä, olivat sitten kyllä isompina tarhassa) ehdottomasti paras ja lapsiystävällisin vaihtoehto.
Itse en silloin kyllä kertaakaan ajatellut että vtuttaa mennä kauppaan, kun kaikki tämä on säästöä kunnalle. Tai että haenpa korvauksia kaupungilta, kun lapset ihan omissa sängyissään päiväunensa nukkuvat, eikä silloin kaupungin kalusto kulu ollenkaan. :xmas: