P
pph
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-:-Kaksi 4v poikaa lähti puistosta metsään, eikä hoitajat huomaa mitään keskusteluiltaan(itse seurasin sivusilmällä tapahtumia)
Oletko varma etteivät hoitajat seuranneet poikia katseillaan?
-Eräs hoitaja taas väsytti isommat lapset(3-5v) tekemällä kävelylenkkejä!! Kyllä, seurasin heitä pariin kertaan, kun koiran kanssa satuin kulkemaan samaan aikaan. Ei ole hoitolasten tehtävä lenkkeillä hoitopäivänä 4km kävelyitä...
Mittasit reitin?
Kuvittelen, että tuon hoitajan päivät ovat vaan rämpimistä ensimmäisen lapsen saapumisesta viimeisen kotiutumiseen. Miten onnistuu ruoanlaitot itkuinen 1v sylissä ja kiukkuinen 2v puntissa. Jääkö isommat vaille huomiota, koska ovat kilttejä..? Kerkeekö hän järjestää mitään aktiviteettia/peliä/lukemista? Saako isommat kehittää leikkejä, vai onko pienemmät sitten jatkuvasti sotkemassa/häiritsemässä.
Miten vaikuttaa omaan lapseeni katsoa ja kuunnella päivästä toiseen pienen itkeskelyä ja onkohan tuo 2v uhmis kuinka päälle käyvää sorttia.
Huhhuh, sanoisin että sinulla on "minä ja minun lapseni"-kompleksi. Ehdotankin että jäät jonoon päiväkotiin. Siellä lapsesi ryhmässä on melkein 20 lasta jotka ovat uhmaisia, itkuisia, arkoja, vilkkaita, ripustautuvia, karjuvia, räkäisiä, yskäisiä....mietihän sitten, miten vaikuttaa SINUN lapseesi kuunnella joka päivä puolen kymmenen lapsen mekkalointia....
Oli sopivat ryhmät, pihoilla oli keinua/liukumäkeä/kiipeilytelineitä ja paljon leluja. Hoitajat oli mukavia, oli huoneita eri toiminnoille(legoja/pelejä/kotileikkejä ym..) Ei tarvinnut tehdä kävelyitä puistoihin, kun piha oli edessä, kun oven avasi.
Oli isompien ja pienempien ryhmät. Ei ollut pienet sotkemassa leikkejä ja sai mm. pelailla rauhassa. Hoitajat ottivat osaa paljon lasten leikkeihin.
Sinun 3-vuotias menisi päiväkodissa ISOJEN RYHMÄÄN missä on ryhmäkoko 22. Siinä ryhmässä SINUN LAPSESI kuuluisi niihin PIENIIN JOTKA MENISIVÄT SOTKEMAAN JA HÄIRITSEMÄÄN ISOJEN LASTEN LEIKKEJÄ. Tulitko ajatelleeksi tätä?????
Onneksi, ONNEKSI et ole se, joka tuo lapsensa minulle hoitoon. Olisi aivan kamalan työlästä nähdä sinut joka ikinen päivä.