Kuntalisästä: miksi sitä ei saa, jos on ollut vain vähän aikaa töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
Monesti vaaditaan, että on opiskelija tai vakityössä tai jotain, että työ on kestänyt vähintään tietyn ajan. Arvatkaa tympäskö aikanaan, kun Oulussa oli sellanen käytäntö, että piti olla 6kk töissä, jotta olis saanu sen. En tienny sitä aikanaan ja mun työsopimus ennen äitiyslomaa kesti viikkoa vaille 6kk. Voitte arvata, että otti pattiin.

Mutta mikä on peruste, miksi noin? Kun sitten kuitenkin opiskelija voi jäädä ihan naps vaan ja saa sen kuntalisän :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä miksi noin, mutta nykyisin Oulussa sen saa kaikki joiden lasta hoitaa oma vanhempi/lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa.

Joo, se muuttu joskus 2005, mä ehin muistaakseni saada sitä yhden kuukauden ennen ku me muutettiin pois sieltä. Jee, olis pitäny sijottaa ne!

Mun entisessä asuinkunnassa sen sai, jos oli vakituisessa työsuhteessa. Mutta sitä ei saanut jos oli pätkätyöläinen tai jos puoliso oli työtön, tai itse oli työtön. Tai jos puoliso oli opiskelija. Ja sitä sai 1½-vuotiaaksi asti vanhempainloman loputtua. Mutta minä en saanut, kun mun lapsi oli liian vanha ja koska mut irtisanottiin äitiyslomalla :xmas:

Täällä ei mitään kuntalisää taas olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mun entisessä asuinkunnassa sen sai, jos oli vakituisessa työsuhteessa. Mutta sitä ei saanut jos oli pätkätyöläinen tai jos puoliso oli työtön, tai itse oli työtön. Tai jos puoliso oli opiskelija.

Tuntuu vaan, että onko se mitenkään laillista sanoa, että ku sulla ei oo vakityötä niin et tätä saa nyt? Siis mikä luokitellaan vakityöksi, eihän opettajillakaan ole nykysin välttämättä vakityötä, vaikka olisivat samassa paikassa ollu jo vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Tuntuu vaan, että onko se mitenkään laillista sanoa, että ku sulla ei oo vakityötä niin et tätä saa nyt? Siis mikä luokitellaan vakityöksi, eihän opettajillakaan ole nykysin välttämättä vakityötä, vaikka olisivat samassa paikassa ollu jo vuosia.

En tiedä. Enkä tiedä, että onko siellä vielä nyt samat kriteerit käytössä kuin silloin nelisen vuotta sitten. Jotkut olivat freelancereina kyllä saaneet sen itselleen, tosin valittamalla. Mutta vaativat kuitenkin siis vakituisen työsuhteen jonka pitää jatkua äitiysloman jälkeen. Plus sitten ne, että puoliso ei saanut olla esim työttömänä. Ja lisää piti hakea tarkalleen tiettyyn päivään mennessä, tai tuli hylky.

Yhteistyössä