Kuntosalilla kävijät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka paljon seuraatte kuntosalilla mitä muut tekevät?

Pistääkö silmään jos siellä joku tupeloi laitteiden kanssa ja/tai tekee tosi pienillä painoilla yms.?

HUOMATTAVASTI yleisempää on reuhtoa aivan liian isoilla painoilla kuin pienillä. Muutama kerta käydään reuhtaisemassa ja sekin vähän pieleen kun ei jaksa kunnolla, ja siinä se. En seuraa mitenkään aktiivisesti muita salilla kävijöitä, mutta välillä pistää kyllä silmään. Ei nyt ainakaan pienillä painoilla treenaamisesta kannata ottaa paineita. :D Ja jos tupeloi laitteen kanssa, niin se on ihan ymmärrettävää, kaikki on joskus olleet alottelijoita salilla. Itse ainakin sain alussa ihan kivasti apuakin kun joku huomasi etten osannut jotain laitetta käyttää. :)

• Tykkää
Reactions: SugarBabyLove
Mä olen aiemmin käynyt aktiivisesti kuntosalilla, mutta erinäisistä syistä johtuen takana on nyt n. 11v tauko. Eli periaatteessa osaan liikkeet, mutta esim. laitteiden säädöt on multa ihan hukassa. Samoin kunto on rapistunut ihan olemattomiin. Omaa ohjelmaa en ole vielä saanut, ja nyt sit haahuilen siellä tehden vähän mitä nyt sattuukin huvittamaan (3x10-15 sarjoja).

Jostain syystä mua pelottaa, että ne kaikki muut nauraa mulle nurkan takana "mitä toikin läski täällä tekee, ei se osaa, ei se jaksa mitään...". Vaikka järki sanookin, ettei kukaan huomaa siellä mua lainkaan.

No eikä naura. Ja jos nauraiskin, niin omapahan olis häpeänsä. Omaa treeniä sinne kuitenkin mennään tekemään, tuskin kukaan jaksaa ottaa asiakseen seurata muita. Unohda muut ja keskity omaan juttuusi vaan. :)

En katso mitä muut tekee. Mulla on siinä senvertaa itelläni hommaa, kun koitan treeniä vetää, ettei ole juuri aikaa ympärille vilkuilla. Mä en itseasiassa aina edes tiedä että mimmosia naamoja siellä salilla sillä kertaa on :)

Ja mä olen sitäpaitsi aika ison osan salillaoloajasta silmät kiinni :D :D

En juuri seuraa, paitsi jos joku oleilee siellä, ei tee käytännössä mitään muuta kun istuu laitteessa ja vähän heluttelee mahdollisimman pienillä painoilla. On lähinnä näyttäytymässä tai puolisoaan huijaamassa, mutta ei tule edes hikiseksi tai kampaus mene pilalle. Itänaapurista näkyy sellaisia naisia ainakin tässä lähi saleilla enkä ymmärrä miksi maksavat kun lähinnä istuvat ja ovat kauniita.

Jos joku tumpeloi salilla niin se olen sitten minä. Ja jos minut yllättää tuijottamasta, niin juurikin siksi, että yritän selvittää itselleni olenko tehnyt jotain väärin.

Onneksi olen saanut paljon hyviä neuvoja konkareilta... jotka ilmeisesti ovat minua tovin tuijottaneet.

En yleensä kauheesti seuraile muita mutta silloin jos joku kolistelee pahasti jonkun laitteen kanssa niin katson mitä tapahtuu.
Tai jos joku nousee laitteesta lähes tosi pian tehtyään vain muutaman kerran. Mietin että mitäkös hyötyä tuosta oli. Varsinkin kun jotkut naiset tekee toooodella pienillä painoilla ja nopealla tahdilla.

Onks se sitten paha jos mä kattelen niitä muita, siis silleen että mitä milläkin laitteella tehdään ja mistä sitä laitetta mahdollisesti säädetään?

Ei kai, mutta koita katsella vähän silleen huomaamattomasti, mua ainakin alkais vähän ahdistaa jos joku tuijottais. Ja muista että muillakin ihmisillä voi olla samanlaisia ajatuksia kuin sulla ("teenköhän jotain väärin ja nauraakohan muut mulle"), joten se katselu voidaan ymmärtää väärin. Mä kyllä suosittelen että ihan reippaasti kysyt joltain apua. Joko henkilökunnalta tai sitten muilta treenaajilta. Suurin osa ihmisistä yleensä neuvoo ihan mielellään kun vaan kysyy.

Itse välillä tumpeloin säätöjen kanssa, enkä ole kyllä huomannut, että kukaan katselisi/naureskkelisi. En itsekään kauheasti katsele muita, joskus tosin saatan vahingossa jäädä katsomaan jotain erityisen hyvännäköistä. Läskejä en jaksa katsella, sitä läskiä kun näkee ihan peiliin katsomalla.

Minä urpoilin kerran sellaisen laitteen kanssa, jossa istutaan kasvot laitteeseen päin ja otetaan kahvoista kiinni. Sen jälkeen käsiä venytettän sivulle/taakse. Vähän niin kuin perinteinen rintalihaslaite, mutta toisin päin. Minä pösilö istuin sitten vekottimeen väärin päin, ja manasin mielessäni, miksi ne kahvat on pitänyt sijoittaa sinne niskan taakse. Joku mies siinä pitkään tuijotteli... 30min myöhemmin tajusin miksi :ashamed:

Vaikka teenkin pienillä painoilla, niin teen kyllä ihan tosissaan: hiki lentää ja puuskutan. Tai siis oikeastaan valitsen sen painon niin että pystyn tekemään 10-15 toistoa (x3), kuitenkin niin että viimeinen sarja on jo melkein liian vaikea tehdä.

En tuijota, mutta koitan silleen pikasesti vilkuilla.

En juurikaan seuraa, en varsinkaan että millasilla painoilla tekee. Sitten tietysti jos siellä joku kompastuu niin että lyö päänsä lattiaan, niin kiinnitän huomiota. Vaikka katsoisinkin muita ihmisiä, niin saatan olla kuitenkin aivan omissa maaimoissani, kuunnella musiikkia ja keskittyä oman sarjan tekemiseen, etten jälkeenpäin muistaisi, jos tultaisiin kysymään että mitä joku random teki jollain laitteella.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25807180:
Paljonko on muuten rautaa laitteessa, jos tekee "pienillä painoilla"?

Mun kohdallani se on joissain (käsi)laitteissa 5kg. Onneks mä voin mennä lohduttautumaan jalkaprässiin, missä voin tehdä 100kg painoilla.

Yhteistyössä