Kuoleekohan toi meidän kissa ennen huomista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Käytiin pe eläinlääkärissä ja saatiin kissalle ab-kuuri pissatulehdukseen. Aloteltiin se pe-iltana ohjeiden mukaan, ja eilen kissa alko voida tosi huonosti. Oksensi antibiootit eikä halunnu enää syödä. Tänään hain kissalle kipulääkettä ja sellasta ravinnegeeliä mut kissa ei oo edelleenkään paljoa piristynyt. Makaa vaan saunan lauteella ja ihan pari kertaa vaan on ollu pystyssä. Kuitenkin on juonut vettä ihan hyvin ja pissa tulee. Selvästi toi huonovointisuus alko antibiooteista, koska oli ihan normaali ennen niitä.

Soitin eläinlääkäripäivystykseen enkä oikeen saanu mitään ohjeita mihinkään, muuta kuin että huolehtii juomisesta ja ravinnosta, eikä mulla ole mitenkään varaa viedä kissaa tänään päivystykseen. Muutenkin saadaan huomenaamulla vasta tulokset pissaviljelystä. Pelottaa vaan et mikä kisulle tuli, onko allerginen tolle antibiootille vai mitä. Kunpa se nyt olis huomenna pirteempi!

Joo mun alotuksella ei ollu kai mitään pointtia, tiedän et tulee kritiikkiä niskaan kun en pysty menemään sinne lääkäriin, mut nyt tilanne on tämä. Ois kuitenki kiva kuulla onko muitten eläimet reagoinu noin antibiootteihin?

Niin kauan kun kissa vielä syö ja juo, on toivoa. Yritä tarjota kaikkia herkkuja, jos itse vielä juo niin toivoa on! Nestettä pitäisi saada mnenmään paljon, jotta virtsatiet huuhtoutuu. Sitten jos alkaa täyspaastolle eikä juo mitään, on kissa vietävä eläinlääkärille nesteytykseen. Tarkkaile myös että käy pissalla, jos lopettaa pissamisen kokonaan niin loppu on lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29016671:
hei haloo taas, jos ottaa eläimen, niin pitää pystyä viemään se myös lääkäriin silloin kun se hoitoa tarvitsee.

Tiesitkö sä tän päivän rahatilanteesi tarkasti 5 tai 10 vuotta sitten?
Mun lapselle täytyy alottaa lääke joka on niin kallis et lääkekatto täyttyy kerralla = täytyy olla käteistä 700€ kerralla. Ja tammikuussa sama uusiksi. Olen pahoillani mut joka lantti on nyt sidottu eikä sunnuntailääkäripäivystykseen ole varaa. Perjantaina mulla meni jo kissan lääkärikuluihin 150€, sekin piti repiä jostain väkisin. Inhottavaa tollanen, kaikki ei ole varakkaita niin kuin sinä ilmeisesti olet, tiesitkö että tyhjästä on paha nyhjäistä :(

[QUOTE="a.p";29016704]Tiesitkö sä tän päivän rahatilanteesi tarkasti 5 tai 10 vuotta sitten?
Mun lapselle täytyy alottaa lääke joka on niin kallis et lääkekatto täyttyy kerralla = täytyy olla käteistä 700€ kerralla. Ja tammikuussa sama uusiksi. Olen pahoillani mut joka lantti on nyt sidottu eikä sunnuntailääkäripäivystykseen ole varaa. Perjantaina mulla meni jo kissan lääkärikuluihin 150€, sekin piti repiä jostain väkisin. Inhottavaa tollanen, kaikki ei ole varakkaita niin kuin sinä ilmeisesti olet, tiesitkö että tyhjästä on paha nyhjäistä :([/QUOTE]en ole varakas. mutta mä en pystys katsomaan eläimen kitumista. jos ei olis rahaa elukkalääkäriin, niin kutsuisin vaikka metsästäjän sen lopettamaan. kukkaro on monesti tyhjänä.

Ei mullakaan aina ole ollut rahaa, mutta silloin jos eläin on kipeä niin raha ei ole koskaan ollut este. Se vaan hankitaan jostain, lainataan jos ei muuten. En ikinä katsois eläimen kärsimystä sivusta. Jos on antibiootit huonot niin veisin vaan uudestaan sinne lekuriin että tää ei nyt toimi. Eläinvakuutus on köyhälle hyvä.

Kato että juo ja pissaa, ruokaa ilman pystyy olemaan hetken. Hyvä sen olisi kuitenkin syödäkkin, mutta pääasia että juo. Jos antibiootit vetää tosi huonoksi ja olet varma että johtuu niistä niin älä anna niitä sille kissalle, jos siinä joku ei sovi sille kissalle niin voi olla että sisäelimet lakkaa toimimasta ja kissa voi vieläkin huonommin. Soita sinne lääkäriin jossa kissa oli hoidossa ja vaadi kunnon ohjeita jos et kerran ymmärtänyt mitä sanoivat.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29016722:
en ole varakas. mutta mä en pystys katsomaan eläimen kitumista. jos ei olis rahaa elukkalääkäriin, niin kutsuisin vaikka metsästäjän sen lopettamaan. kukkaro on monesti tyhjänä.

No olis aika tyhmää pamauttaa kissalta aivot pellolle kun se saattaa kärsiä kuitenkin vaan antibiootin aiheuttamasta pahoinvoinnista. En mä näe et se silminnähden kärsis, jos se siltä vaikuttais niin asia ois tietty toinen. Ja huomenaamulla soitan omalle el.lääkärille niistä tuloksista, saadaan täsmälääke ku tiietään mikä pöpö siellä kasvaa. Ihan kuin olisin täysin välinpitämätön, lääkärissä on kuitenki käyty, testejä otettu, nyt annettu kunnollista kissan kipulääkettä ja ruiskulla oon syöttäny sitä ravinnegeeliä jotta ei nälkään kuole.

Eläimen sairastuessa voi todellakin tulla tiukkoja tilanteita rahallisesti, mutta kovasti toivon että kissasi tuosta tokenee. :heart: Itsellänikin oli paha paikka edellisen koiran kanssa, kun tilanne vaati pikaista selkäleikkausta. Vaihtoehtoina oli joko koiran lopetus tai 1500 €:n leikkaus. Lainasin rahat leikkaukseen, koska koira oli vasta alle vuoden ikäinen. Jotenkin tuntui kamalalta ajatukselta lopettaa noin nuori koira, varsinkin kun vasta 9 kk sitten olin joutunut lopettamaan edellisen koirani. Valitettavasti leikkauksesta kuitenkaan ei ollut apua ja piikille joudun kaverin viemään.

No niin heti tietysti kun tulin tänne kirjottelemaan niin kissa päätti piristyä ja tuli ihan itte tänne yläkertaan pällistelemään. Ehkä alkaa huono olo hellittämään, toivotaan! Ei se varmaan ainakaan ihan just kuolemassa ole, kai tässä aamuun selvitään.

[QUOTE="a.p";29016818]No niin heti tietysti kun tulin tänne kirjottelemaan niin kissa päätti piristyä ja tuli ihan itte tänne yläkertaan pällistelemään. Ehkä alkaa huono olo hellittämään, toivotaan! Ei se varmaan ainakaan ihan just kuolemassa ole, kai tässä aamuun selvitään.[/QUOTE]

Hyvä juttu. Kissoilla on 9 henkeä.
Oliko se lääke kerta-annos vai pitääkö sitä ottaa pidempään?
Jos lääke ei kissalle sovi niin soitto lääkärille ja lääkäri tekee apteekkiin reseptin, eikä kissaa tarvitse viedä klinikalle.

[QUOTE="vieras";29017079]Hyvä juttu. Kissoilla on 9 henkeä.
Oliko se lääke kerta-annos vai pitääkö sitä ottaa pidempään?
Jos lääke ei kissalle sovi niin soitto lääkärille ja lääkäri tekee apteekkiin reseptin, eikä kissaa tarvitse viedä klinikalle.[/QUOTE]

Viikon kuuri, mut tosiaan en oo nyt antanu sille sitä ollenkaan.. Huomenaamulla mun oli tarkotus soitella joka tapauksessa viljelyn tuloksesta niin eiköhän me saada sieltä sit sopivammat lääkkeetkin.

En tiedä iloitsinko liian aikaisin, ei se kisu kauaa täällä viihtynyt, vähän käppäili ja pällisteli, ei tullu ees syliin...vähän sai kuitenki rapsutella...mut sit meni takas tonne alakertaan nukkumaan. Syvä huokaus.

Hienoa että jaksaa vielä. Niin kauan kun onnistuu syöminen, juominen ja pissaaminen, niin ei ole ihan akuuttia hätää. Tuokin jos uskaltautuu syliin on hyvä merkki, todella sairas kissa vetäytyy omiin oloihinsa.

[QUOTE="Liisi";29017171]Hienoa että jaksaa vielä. Niin kauan kun onnistuu syöminen, juominen ja pissaaminen, niin ei ole ihan akuuttia hätää. Tuokin jos uskaltautuu syliin on hyvä merkki, todella sairas kissa vetäytyy omiin oloihinsa.[/QUOTE]

Siis ei tullu syliin, mut tuli viereen ja anto rapsutella. Meni takasin saunaan ja ollu siellä, mut äsken menin tarjoomaan ruokaa ihan sinne lauteille niin nopsaa nousikin ylös ja söi jonkun verran, jee. Ja siis ruokaa on toki ollu tarjolla koko päivän kaikenlaista, mut nyt tais olla sellasta jota ei voinu vastustaa.
Tulis jo aamu ja saatais uudet lääkkeet pian.

Syötä kissalle pelkkää nestemäistä ravintoa: kermaa, vedellä jatkettua purkkimuonaz, jogurttia, lihaa, ym. Kostea ravinto huuhtelee pöpöjä rakosta pois ja kissa voi jopa parantua ilman kuuria.

Meidän edellisellä kissalla oli FUS, eli tosi usein oli noita pissatulehduksia, ja kyllä ne kissan kanveesiin vetää. Jos kissasi kuitenkin juo ja pissaa, ei pitäisi olla akuuttia hätää. Huomenna kyselet niitä labratuloksia ja samalla siitäkin, olisko voinut olla sopimaton lääke tuo mitä kokeilitte. Kyllä se siitä!

Meidän edellisellä kissalla oli FUS, eli tosi usein oli noita pissatulehduksia, ja kyllä ne kissan kanveesiin vetää. Jos kissasi kuitenkin juo ja pissaa, ei pitäisi olla akuuttia hätää. Huomenna kyselet niitä labratuloksia ja samalla siitäkin, olisko voinut olla sopimaton lääke tuo mitä kokeilitte. Kyllä se siitä!

Tuntuu että pakko olla siitä lääkkeestä nyt kyse. Kun kissa oli ihan normaali ennen sitä, luulis ettei enää kuurin alettua tulehduskaan pääsis riehaantumaan sillä tavalla, varsinkin kun lääkäri laitto hyvin laajakirjosen ab:n juuri siitä syystä kun ei ennen huomista tiedetä että mikä bakteeri siellä on. Niin ja meilläkin tää on nyt toinen kerta jo...tai voi olla ettei se edellinen tulehdus parantunu täysin, tai sitten se vaan uusi, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29016722:
en ole varakas. mutta mä en pystys katsomaan eläimen kitumista. jos ei olis rahaa elukkalääkäriin, niin kutsuisin vaikka metsästäjän sen lopettamaan. kukkaro on monesti tyhjänä.

Just, kuula kalloon vaan kun ihmisestä tuntuu siltä että nyt elukka kärsii liikaa? Mistähän tuonkin sitten aina tietää milloin kärsii liikaa että olis nirri otettava pois?

Mä ymmärrän loukkaantuneen eläimen ja todella tuskissaan olevan jolle ei ole mitään apua saatavilla eikä toivoa.

Yks saatanan lessu oli jo ampumassa koiraa joka annettiin sille eikä voinukaan pitää sitä ja oli sitä mieltä ettei enää kiertoon laita. Otettiin koira sit takas meille ja niin se vaan löys loppuelämänsä kodin ja voi hyvin tänäkin päivänä.

Yhteistyössä