kuomurattaat, olisiko nämä vauvalle ok? sis. linkin kuvaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Hei,

Sanokaapas, olisiko näistä kuomurattaista http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=94 meidän vauvalle, joka siis syntyy helmikuussa kulkupeleiksi? Ajatuksena siis laittaa kantokoppa ja näin muokata vaunumaiset näistä.

Kuomurattaat on hyvät, mutta noita ei kai ole tarkoitettu alle 6 kuiselle ollenkaan? Ylensä on maininta, että muuntuvat vauvalle sopiviksi jos näin on. Lisäksi noissa lapsi on kasvot menosuuntaan ja pyörät ovat aika heppoisen oloiset talvikeleille.

Meillä on ollut kuomurattaat kasvot menosuuntaan (Teutonia Timmy) ja ne olivat varsin toimivat, mutta suurin osa tuntuu pitävän enemmän heittoaisasta. Silloin rattailla on myös kokoa enemmän, mutta eri sääoloissa ovat kätevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Mä kyllä panostaisin kunnon vaunuihin...

Mun mielestä taas vaunut on turhat, mutta nämä ovat niin makuasioita. Tämä kyseinen kuomuratasmalli ei vaan oikein vakuuttanut, kuomurattaat muuten hyvä valinta.

Tuota en huomannutkaan, ettei saa makuuasentoon. Eli eivät ole enää vaihtoehto. Kertokaas mistä löydän edullisesti kuomut vauvalle tai yhdistelmät. Rahat on tosiaan loppu ja todella edullisesti yritän nyt löytää. Huuto.netissä ei ole edullisia paitsi vaunuissa antiikinaikaisia (tai siis näköisiä Oria tai vastaavia, mitä en huoli vaikka rahat vähissä :) )

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Tuota en huomannutkaan, ettei saa makuuasentoon. Eli eivät ole enää vaihtoehto. Kertokaas mistä löydän edullisesti kuomut vauvalle tai yhdistelmät. Rahat on tosiaan loppu ja todella edullisesti yritän nyt löytää. Huuto.netissä ei ole edullisia paitsi vaunuissa antiikinaikaisia (tai siis näköisiä Oria tai vastaavia, mitä en huoli vaikka rahat vähissä :) )

Millon sulla la?

Vastahan oli jotain tutkimusjuttua siitä, että on jotakin vaikutusta lapseen (negatiivista), jos hän ei saa olla kasvot työntäjään päin. Kannattaa yrittää ettiä sitä tutkimusta, mä en nyt jaksa/ehdi. Mutta muuten tuohon ratashommaan, meillä oo Teutonian Rockyt ollu käytössä vauvasta asti kantokassin kanssa, eikä nekään mitkään varsinaiset vaunut oo, mutta hyvin toiminu ja ahkerasti käytetty.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kyllä panostaisin kunnon vaunuihin...

Mun mielestä taas vaunut on turhat, mutta nämä ovat niin makuasioita. Tämä kyseinen kuomuratasmalli ei vaan oikein vakuuttanut, kuomurattaat muuten hyvä valinta.

Vaunut turhat? :o Osta yhdistelmät joilla pärjäät koko 3 vuotta.

Ne on niin epäkäytännölliset :) Isot ja kömpelöt. Juuri sen takia olen ihastunut kuomurattaisiin, niillä tosiaan voi ajella sen kolme vuotta ilman rinnakkaisrattaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Vastahan oli jotain tutkimusjuttua siitä, että on jotakin vaikutusta lapseen (negatiivista), jos hän ei saa olla kasvot työntäjään päin. Kannattaa yrittää ettiä sitä tutkimusta, mä en nyt jaksa/ehdi. Mutta muuten tuohon ratashommaan, meillä oo Teutonian Rockyt ollu käytössä vauvasta asti kantokassin kanssa, eikä nekään mitkään varsinaiset vaunut oo, mutta hyvin toiminu ja ahkerasti käytetty.

Hmm....Eikö lapset saa autossa traumoja kun ei ole edes kurkistusluukkua, mistä nähdä vanhemmat. Äkkiä kasvot menosuuntaan :)

Eiköhän kokonaisuus vaikuta kaikkein eniten siihen, miten turvallisuus ja vuorovaikutus kehittyvät. Rattailla ei tiettävästi ole kukaan vielä lastaan pilannut.

Vaunula.fi oli ihan hyvä paikka, siellä muutama kohtuuhintainen - tosin nekin meidän budjetin yli. Olisin toivonut löytäväni ehdottomasti max. 150e tulokkaalle kuomut tai yhdistelmät.

Minun la on helmikuun lopussa, mutta nyt jo supistelee joten ehkäpä ei odota sinne saakka.

Nyt tarkistan tuon lauranlastentarvikkeen sivut.

Yhteistyössä