Kuopiossa ei saa ikinä lääkäriaikaa silloin kun sitä tarvii. Ei edes lapset. Eikä varsinkaan Pyörön terveysasemalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="turkulainen";30429360]Jestas näitä vastauksia. Korva- ja silmätulehdukset voi parantua itsekseen, mutta sen päättää LÄÄKÄRI, ei kotimamma. Oikeasti vaarallisia nää jotka nyt kuvittelee että lasta ei pidä käyttää lääkärillä koska se ei välttämättä anna nykyään aina antibiootteja. Jos siellä korvassa on märkäinen tulehdus, tarvitaan antibiootit tai voi tulla pysyvää vikaa kuuloon jos se pääsee etenemään!! Vaikka ei tulis antibiootteja, se lapsi täytyy käyttää kontrollikäynnillä jossa LÄÄKÄRI katsoo että se korva kans on parantunut.

Phuh, ihan kihisen kiukusta kun pieniä lapsia ei viedä lääkäriin sillon kun pitää. Tietysti se ei ole vanhemman vika, että Suomessa hoitoon pääsee vasta kun on on kärsinyt ikuisuuden ja sittenkin kaikkia tutkimuksia ja hoitoja viivytellään ja panttaillaan säästöjen toivossa.[/QUOTE]

Löysää nutturaa ja vaihda vähemmän hiekkaiset kalsarit.

Meillä ei olekaan kyse flunssasta. Olisikin vain flunssa. Yhdellä lapsella on korvatulehdus, toisella silmät rähmii ja minulla on keuhkot niin saakutin kipeät ja yskin ne kohta pihalle (keuhkoputkentulehdus lie). Mutta eihän niitä tietenkään hoitaa tarvii, eihän?!

Et sinä mitään lääkäriä tarvitse kun näemmä itse osaat diagnosoida. Määrää sopivat lääkkeet ja marssi apteekkiin.

Vakuutukset vaan pitäis ottaa jo ennenkin lapsi on sairastanut mitään, yksikin korvatulehdus, niin vakuutukseen tulee kohta, että ei korvata korvatulehduksesta/ylähengitystieinfektiosta johtuvia lääkäri-tai lääkekuluja.
Että ei toi neuvo enää ap:tä auta ;)

Voi niitä vakuutuksia silti ottaa. Voihan sitä tulla muitakin sairauksia tulevaisuudessa. Esim. sairastetut korvatulehdukset rajautuu siitä vain pois.

Vakuutukset toki kannattaa ottaa silloin kun on vielä terve, ja lapsille jo raskausaikana, se on totta. Mutta mikään ei estä ottamassa myöhemminkin...

Sinänsä neuvoni tosin ei ollut vain ap:lle, vaan ihan yleinen toteamus.

Siis mitä ihmettä :D Mä asun Kuopiossa ja tämän vuoden aikana olen aina saanut sekä lapsille että itselle ajat samalle päivälle. Jätän viestin ja hoitaja on aina soittanut tunnin sisällä takaisin.

[QUOTE="turkulainen";30429658]Kolahti? siellä sinä kidutat lastasi kun luit palstalta että korvatulehduslasta ei tarvi viedä lääkärille?

Toivottavasti itse saat oikein märkäisen ja pahan korvatulehduksen, hoiteleppa sitä sitten pelkällä parasetamolilla... :D palsta neuvoo[/QUOTE]

Niin, ap:n lapsellahan tuollainen juuri olikin ja äärettömän kiirellinen vielä. Taliaivolle ei näemmä oikein mene jakeluun homman pointti.

[QUOTE="turkulainen";30429698]No eihän ap tiedä mikä siellä lapsen korvassa on, ennenkuin lääkäri sinne kurkkaa :D Mutta SINÄ toki tiedät, palstamammat tietää kaikkien asioista aina kaiken juu. taputapu.[/QUOTE]

No ei tunnu pöntölle menevän jakeluun, ettei mikään ap:n mainitsemista ole niin kiireellistä, etteikö päivystykseen voisi mennä.

ettei mikään ap:n mainitsemista ole niin kiireellistä, etteikö päivystykseen voisi mennä.

Jaa, täällä mennään päivystykseen silloin kun on kiireellistä. Jos ei ole kiireellistä, niin sitten mennään seuraavana arkena. Ap:han ei halunnut päivystykseen jonottamaan, vaan arkiajan. Mutta vaihtoehdoksi ei annettu muuta kuin päivystys, mikä on melko surkeaa kaikinpuolin. Päivystysajat niitä kalleimpia kunnalle on.

Kysillä on muutenkin jono,ei sinne yhteispäivystykseen minkään flunssan takia mennä!!!!!! Sen takia siellä joutuu jonottamaan tuntikausia kun idiootit menee sinne flunssaa valittamaan. Voi video. On me saatu AINA pyörölle aika,kun lapsista ja kunnon taudista kyse. Tosi hyvä se vastaaja on,ennen sait soitella ja yrittää päästä läpi. Nyt tarttee soittaa vaan kerran ja joka kerta on soitettu ennen yhdeksää jo takaisin. Ja hei,ruuhkaa on ja uudet systeemit on suunnitteilla koko kaupunkiin. En ole hoitaja,lääkäri tms.

Noh meidän kunnassa oli taannoin tilanne että omalääkäriä ei ollut lähes vuoteen, joten lääkäriaikoja ei saanut, sanottiin vaan että jos on akuuttia, mene päivystykseen. Eli mitään muita kuin päivystysasioita ei saanut lääkärissä hoidettua vuoteen... meniköhän ihan säädösten mukaan ;)

Hmm. Minä olen saanut keskustan tk:sta ajan joko samaksi tai seuraavaksi*päiväksi itselle tai lapselle ajan, jos on ollut kiireinen juttu. Takaisinsoittoitto on toiminut hyvin.

Me ollaan asuttu Kuopion keskustan läheisyydessä vuosikausia. Joskus viiden lapsen kanssa oli parhaimmillaan (pahimmillaan) kolmekin käyntiä lääkärin pakeilla. Ja aina löytyi aika lääkäriin, jos ei omalle alueelle, niin jollekin muulle. Meillä palvelu pelaa ja lääkäriin pääsee. Takaisinsoitto toimii hyvin ja lääkäriin pääsee niin lapset kuin aikuiset, jos tarvitsee.

Me ollaan asuttu Kuopion keskustan läheisyydessä vuosikausia. Joskus viiden lapsen kanssa oli parhaimmillaan (pahimmillaan) kolmekin käyntiä lääkärin pakeilla. Ja aina löytyi aika lääkäriin, jos ei omalle alueelle, niin jollekin muulle. Meillä palvelu pelaa ja lääkäriin pääsee. Takaisinsoitto toimii hyvin ja lääkäriin pääsee niin lapset kuin aikuiset, jos tarvitsee.

Meitä varmaan sitten syrjitään. Olen asunut Kuopiossa yli 10 vuotta ja nyt Pyörön ta:n alueella viimeisen vuoden ajan. Pyörössä meininki mahdotonta, ei tosiaan aikaa saa koskaan. Olenkohan kerran tai pari päässyt tämän vuoden aikana omalääkärille, muuten olen joutunut käymään yksityisellä tai jonottamassa kysin päivystyksessä. Ei koskaan saa aikaa, ei lapsille eikä itselle. Ei omalle alueelle eikä muullekaan. Takaisinkaan ei aina soiteta, eikä tosiaan voi jäädä jonottamaan.

Voisitte olla tyytyväisiä jos teillä yleensäkin on joku tuollainen omalääkäri. Toisekseen pyörön terveyskeskuksen toimintaan on turha kommentoida jos siellä ei ikinä ole käynyt. Fakta on että en ainakaan minä saanut sieltä aikaa tai hoitoa. Enempää tätä asiaa on täysin turha kommentoida. Se ei muuta yhtään mitään.

Tosi hämmentävä tuo aloittajan kokemus. Me ollaan asuttu Pyörön terveysaseman piirissä seitsemän vuotta, ja päästy lääkäriin aina tarvittaessa. Meidän pahin sairastelujakso oli juuri 8-12/2014 kun lapsilla oli sarjatulella silmä- ja korvatulehduksia. Takaisinsoitto on toiminut yhtä poikkeusta (soittelin omia kiireettömiä labratuloksia, pyyntö oli jostain syystä pudonnut listalta) lukuun ottamatta nopeasti ja ongelmitta. Lapsille olen joka kerta saanut lääkäriajan soittoaamun aamupäivälle, joskus on ollut jopa vaihtoehtoja jos eka aika on liian pian, ja kiireettömämmissä asioissa (esim. korvakontrollit) on ollut varaa valita sopiva aika. Ikinä ei ole ehdotettu että voitaisiinko odottaa, vaan aina on otettu näytille jos itse epäröin että onkohan vielä aiheellista tulla.

Pyyhkeitä annan siitä että osa lääkäreistä hoitaa korvatulehduksia turhan hanakasti antibiootilla, koska seuranta-aikoja ei mielellään anneta, koska resurssipula. Ja kerran on soittaessa kysytty onko meillä vakuutusta, se ei ole ok koska julkiselta ei ole oikeutta ohjata yksityiselle. Kiirehän niillä joskus on, on ohjattu käytävän puolelle pukemaan lasta, mutta jos sillä taataan näin hyvä hoidon saatuvuus niin en valita! Suurin osa lääkäreistä on ollut oikein jees (kysellyt kattavasti, kuunnellut, huomioinut lapsen hyvin), ainoastaan yksi tyly yksilö on sattunut vastaan.

Yhteistyössä