Kuopus kipeä, veisittekö esikoisen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilppa

Vieras
Miten se menee nuo ns. suositukset että voiko viedä kipeän lapsen sisaruksen hoitoon jos tämä on terve? Siis että milloin saa viedä ja milloin ei? Saako esim. kuumeisen? Oksennustautisen ei varmasti saa mutta milloin voi viedä?

Alkuperäinen kirjoittaja en veisi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Me ollaan kyllä viety esikoinen hoitoon kun kuopus on ollut kipeänä, ja toisinpäin. Mistä ihmeestä kukaan päiväkodissa tietää että toinen on sairaana?

Miksi se pitää salata??

Jos ovat samassa pk.ssa, niin kyllähän se huomataan, että viette ja haette vaan toista.

jos hoidat kotona sairasta lasta niin miksi veisit toisen hoitoon. ja kuumeisena ei lasta kuulu viedä hoitoon ja välissä täytyy olla ainakin yksi kuumeeton päivä ennenkuin menee taas hoitoon ja vatsataudissakin taitaa olla sama eli vähintään yksi oireeton päivä välissä.

Me ollaan kyllä viety esikoinen hoitoon kun kuopus on ollut kipeänä, ja toisinpäin. Mistä ihmeestä kukaan päiväkodissa tietää että toinen on sairaana?

Miksi se pitää salata??

Kuka puhui salaamisesta?
En vain usko, että esim meidän esikoisen päiväkodin tädit mitenkään voivat tietää jos meidän kuopus on kipeä ja kotona. En kiellä esikoista kertomasta, mutta en koe tarvetta aamulla raportoida toisen päiväkotilaisen terveystilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi se pitää salata??

Jos ovat samassa pk.ssa, niin kyllähän se huomataan, että viette ja haette vaan toista.

Eivät ole samassa päiväkodissa.

En ole koskaan vienyt.

Jos olisi jotkut juhlat, vaikak naamiaiset tai retki mitä esikko olisi kovasti odottanut, niin voisin veidä kuopuksen jäädessä kotiin sairastamaan.

Joskus olen vienyt, toisinaan en. Riippuu tilanteesta. Mahataudin aikaan en veisi, mutta jos kuopuksella on vaikkapa kuumetauti tms, ettei voi tai jaksa mennä edes ulos ja esikoinen olisi virtaa täynnä - veisin.

Miksi se pitää salata??

Kuka puhui salaamisesta?
En vain usko, että esim meidän esikoisen päiväkodin tädit mitenkään voivat tietää jos meidän kuopus on kipeä ja kotona. En kiellä esikoista kertomasta, mutta en koe tarvetta aamulla raportoida toisen päiväkotilaisen terveystilanteesta.

Edelleenkin kysyn et miksi sitä ei voisi kertoa?

Miksi se pitää salata??

Kuka puhui salaamisesta?

Edelleenkin kysyn et miksi sitä ei voisi kertoa?

Koska sitä paheksutaan, ihan ymmärrttävästi, kiva kun raahataan vaikka oksennustaudissa olevan lapsen sisaruksia hoitoon...

Riippuen tilanteesta. Jos esim. olen valvonut kipeän lapsen kanssa yön tai oltu yöllä sairaalan päivystyksessä niin vien terveen lapsen hoitoon. Saan silloin levätä kipeän lapsen kanssa ja kipeä lapsi saa myös levättyä paremmin kun toinen lapsi ei ole häiritsemässä. Myös silloin kun pitää mennä kipeän lapsen kanssa päiväsaikaan käymään lääkärillä, olen vienyt terveen lapsen hoitoon.
Koko päivää en kuitenkaan ole lasta hoidossa pitänyt vaan esim. klo 8-14.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä lapsen kannalta parempi:
Riippuen tilanteesta. Jos esim. olen valvonut kipeän lapsen kanssa yön tai oltu yöllä sairaalan päivystyksessä niin vien terveen lapsen hoitoon. Saan silloin levätä kipeän lapsen kanssa ja kipeä lapsi saa myös levättyä paremmin kun toinen lapsi ei ole häiritsemässä. Myös silloin kun pitää mennä kipeän lapsen kanssa päiväsaikaan käymään lääkärillä, olen vienyt terveen lapsen hoitoon.
Koko päivää en kuitenkaan ole lasta hoidossa pitänyt vaan esim. klo 8-14.

Näin olen itsekin kerran tehnyt eli vienyt terveen lapsen hoitoon, koska olin valvonut kipeän kanssa jo monta yötä putkeen ja aloin olla ihan loppu. Sain kipeän lapsen päiväunille ja sain itsekin huilattua. Tämä ei olisi onnistunut, jos terve olisi ollut kotona. Normaalisti en vie, mutta jos kipeän lapsen vointi tai oma vointi sitä vaatiin, niin vien jatkossakin. Maksan kuitenkin niistäkin päivistä, kun lapset on sairaana. Toisaalta taas jotkut vie jatkuvasti lapsiaan hoitoon, vaikka ovat itse päivät kotona ihan terveenä. Millä perusteella pk-työntekijät katsovat pahasti, jos työssäkäyvä äiti tai isä jää sairaan kanssa kotiin ja vie terveen hoitoon? Päiväkodista ne taudit on kuitenkin lähtöisin enimmäkseen.

Yhteistyössä