Kuparikierukka ja raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Roosa*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

*Roosa*

Vieras
Mulle laitettiin kuparikierukka tämän vuoden alussa. Ensimmäisenä kuukautena tuli välitiputtelu vuotoa mutta sen jälkeen ei ollut muuta kuin kuukautiset. Viimeiset menkat alkoivat heinäkuun viimeisenä päivänä. eli on ollut aika vastikään. Ja nyt mulla on ollut vällivuotoa yli viikon. Eikä edes pikkuhousun suoja riitä. Mä pystyn tekeen raskaustestin vasta kun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa eli joskus 29.8. Voiko tää olla nyt kohdun ulkoinen raskaus?

Mulle laitettiin kuparikierukka tämän vuoden alussa. Ensimmäisenä kuukautena tuli välitiputtelu vuotoa mutta sen jälkeen ei ollut muuta kuin kuukautiset. Viimeiset menkat alkoivat heinäkuun viimeisenä päivänä. eli on ollut aika vastikään. Ja nyt mulla on ollut vällivuotoa yli viikon. Eikä edes pikkuhousun suoja riitä. Mä pystyn tekeen raskaustestin vasta kun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa eli joskus 29.8. Voiko tää olla nyt kohdun ulkoinen raskaus?

Tiputtelua ja välivuotoa voi olla pitkäänkin ja se on ihan normaalia. Itselläni tosin todettiin kohdunkaulassa polyyppi (täysin vaaraton), joka aiheutti välivuotoa pitkään. Se poistettiin ja nyt kaikki ok. Kannattaa käydä lääkärillä jos vielä jatkuu, niin saat ainakin mielenrauhan.

Viimeksi muokattu:
Mulla tosiaan oli viimeiset menkat alkoi 31.7.2010 nyt on kiertopäivä 37/29 eli yli viikon myöhässä menkat. Aika Säännöllinen kierto on ollut. Kuparikierukka ollut ehkäisynä yli puoli vuotta. Väli vuotoa tuli kaksi viikkoa että ei pelkkä pikkuhousun suoja riittänyt. Sitten kun menkkojen piti alkaa ei vaan kuulu mahaan on aina välillä sattunut. Raskaustesti pissasta näyttää negaa. Luin netistä että jos on välivuotoa vaikka olisi kierukka niin raskaustesti tehdään verestä eikä pissasta, jos epäillään kohdun ulkopuolista raskautta. Pitäsikö mun soittaa perhesuunnittelu neuvolaan ja ottaan asiasta selvää?

Yhteistyössä